כל מה שמעניין במקום אחד

גם טעים וגם בריא – פיצה מקמח כוסמין שקל להכין

פיצה היא המאכל האהוב ברחבי העולם ואנשים מכל הגילאים נהנים ממנו. זוהי מנה רב-תכליתית שניתן להתאים אישית להעדפות אישיות שלכם. בין אם אתם אוהבים פיצה פשוטה או עמוסה בתוספות, פיצה היא מנה שקל להכין. עם זאת למי שמחפש אלטרנטיבה בריאה יותר לפיצה מסורתית, שימוש בקמח כוסמין הוא אופציה מצוינת. במאמר נביא לכם אחד המתכונים פיצה מקמח כוסמין קלה להכנה.

 

מה זה קמח כוסמין?

קמח כוסמין הוא סוג של דגן עתיק המזין יותר מקמח חיטה רגיל. הוא עשיר בחלבון, סיבים וויטמינים, מה שהופך אותו לאופציה בריאה יותר עבור אלה שמחפשים לשלב מרכיבים בריאים יותר בתזונה שלהם. גם סוג זה של קמח קל יותר לעיכול ומתאים לאנשים עם רגישות לחיטה או לגלוטן.

 

אילו חומרים צריך?

אתם לוקחים 2  כוסות קמח כוסמין, כפית מלח, כפית סוכר, שתי כפות שמן זית, כף שמרים יבשים פעילים ו-3/4 כוס מים חמימים. לאחר מכן מוסיפים כוס אחת של רוטב עגבניות, כוס אחת של גבינת מוצרלה מגורדת ו-1/2 כוס גבינת פרמזן מגורדת. כמו כן ניתן להוסיף לפיצה תוספת של פפרוני, פטריות, פלפל ועוד דברים מגניבים.

 

מה הם שלבי ההכנה?

לאחר שהכנתם את כל החומרים תערבבו את קמח הכוסמין, המלח והסוכר בקערת ערבוב גדולה.                    במקביל תערבבו בקערה נפרדת את המים החמים, השמרים ושמן הזית. הניחו לתערובת לעמוד 5 דקות עד שהיא מתחילה להקציף. בשלב הבא מוסיפים את התערובת הרטובה לתערובת היבשה ומערבבים עד שנוצר בצק. לאחר מכן צריך ללוש את הבצק 5-10 דקות עד שהוא הופך להיות חלק ואלסטי. מניחים את הבצק בקערה משומנת ומכסים בניילון נצמד. הניחו אותו במקום חמים למשך שעה או עד שהוא מכפיל את נפחו. אחרי שהבצק מתנפח מחממים את התנור ל-425 מעלות צלזיוס. מרדדים את הבצק לעובי הרצוי ומניחים אותו על תבנית פיצה משומנת או נייר אפייה. בשלב הבא מורחים את רוטב העגבניות באופן שווה על הבצק. לאחר שסיימתם עם הרוטב, מפזרים מעל הרוטב את המוצרלה וגבינת הפרמזן. אופים את הפיצה בתנור שחומם מראש במשך 15-20 דקות או עד שהקרום הופך להיות בצבע זהוב.

 

איך משלבים את הילדים בהכנה?

הכנת פיצה בבית היא לא רק פעילות מהנה, אלא היא גם מספקת הזדמנות למשפחות להתחבר ולבלות זמן איכות ביחד. ילדים יכולים להיות מעורבים בשלבים שונים של תהליך הכנת הפיצה, וזו יכולה להיות חוויה מהנה ומלמדת עבורם. אחד השלבים הראשונים בהכנת פיצה הוא הכנת הבצק. זו יכולה להיות פעילות מהנה לילדים מכיוון שהם יכולים לעזור במדידה וערבוב המרכיבים. ניתן ללמד ילדים גם על חשיבות הניקיון וההיגיינה בעת הטיפול במנה.

דרך נוספת לערב ילדים בתהליך הכנת הפיצה היא לתת להם לבחור את התוספות. ילדים אוהבים להיות בעלי שליטה על האוכל שהם אוכלים, וזו דרך מצוינת לעודד את היצירתיות שלהם. ניתן לספק מגוון תוספות כמו גבינות, ירקות ופירות, ולתת לילדים להחליט מה הם רוצים על הפיצה שלהם. זו גם הזדמנות מצוינת ללמד ילדים על הרגלי אכילה בריאים ועל החשיבות של תזונה מאוזנת. כמן כן ילדים יכולים לעזור בהכנסת הפיצה לתנור והגדרת הטיימר. כמו כן ניתן ללמד אותם על חשיבות הבטיחות בשימוש בתנור ועל הקפדה על הוראות ההכנה. לאחר שהפיצה מוכנה, ילדים יכולים לעזור להוציא אותה מהתנור ולחתוך אותה לחתיכות.

 

מכינים לעצמכם קסם של פיצה

פיצה היא מזון אהוב על אנשים רבים ברחבי העולם, אבל היא גם יכולה להיות עשירה בקלוריות ובמרכיבים לא בריאים. אבל עם כמה שינויים פשוטים, אתם יכולים להכין פיצה ביתית טעימה ובריאה. למשל הכנת פיצה מקמח כוסמין היא אלטרנטיבה בריאה וטעימה יותר מקמח חיטה מסורתי. הכנת פיצה ביתית מאפשרת לכם לשלוט במרכיבים ולוודא שאתם צורכים משהו טעים ומזין כאחד. התנסו בקמח כוסמין בתוספות ורטבים שונים כדי למצוא את הפיצה הבריאה האהובה עליכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים