כל מה שמעניין במקום אחד

גיוס עובדים 2023 – גיוס עובדים עצמאי, כוח אדם והשמה

אמנם כיום נראה שמגפת הקורונה כבר הרבה מאחורינו, אך היא עדיין השאירה את אותותיה עלינו ועל עולם העבודה. גיוס העובדים השתנה וחברות רבות מחפשות דרכים לשמר את האווירה המשפחתית הייחודית שטופחה במהלך העבודה מרחוק. 

חברות אלה מתמודדות עם המשימה המורכבת של התאמת עובדים חדשים לערכים ולתפקידים הארגוניים, תוך כדי חפיפה והכשרה. בשוק העבודה המתפתח קיימות שלל אפשרויות שונות לגיוס עובדים חדשים, החל מגיוס ישיר דרך מחלקת כוח אדם ועד לשותפות עם חברות השמה ייעודיות. לכל ארגון יש את שיטת הגיוס שמתאימה לו, ואנחנו פה בשביל לספר לכם עוד קצת על הנושא.

הקשיים בהתאמת עובדים לארגון

אחד האתגרים המשמעותיים בגיוס עובדים כיום, בין אם זה לתפקידים התחלתיים ובין אם למשרות ניהוליות, הוא תהליך התאמת העובדים הללו לערכי הארגון ולתפקיד אותו הם מיועדים לעשות. העסקת אנשים עם כישורים נכונים היא רק הצעד הראשון בתהליך זה- המשימה האמיתית והמשמעותית ביותר היא לשלב אותם בתוך תרבות החברה באופן אורגני. 

השילוב הזה כולל הבנת הערכים של החברה, התאמה לסגנון התקשורת בין אנשי הצוות והבנת חזון הארגון לטווח הקצר ולטווח הארוך. חברות רבות משקיעות זמן ומשאבים כדי להכניס עובדים חדשים ולספק להם הדרכה כיצד להיטמע ביעילות, ולא תמיד זה מצליח לקרות היטב- דבר שמוביל לקשיים. אנשים מגיעים מרקעים שונים וסגנונות עבודה אחרים, ועל כן דרושים מאמצי איתור, הדרכה ושילוב משמעותיים כדי לעזור לעובדים חדשים להפוך לחלק טבעי מהארגון.

איזה אפשרויות גיוס עובדים חדשים ישנן?

קיימות מספר אפשרויות גיוס כדי למצוא עובדים תחת מסגרת דרושים ולידציה, דרושים Data Analyst ועוד תפקידים שונים שחברות צריכות. ארגונים יכולים לבחור בין גישות שונות בהתבסס על הצרכים והנסיבות הספציפיים שלהם. שיטה ראשונה היא פרסום דרושים למשרות השונות דרך מחלקת כוח אדם. 

בשיטה זו מועמדים ישלחו את קורות החיים שלהם, ומי שיש לו קורות חיים מתאימים יגיע לראיון אישי. מדובר בשיטה נפוצה אך היא יכולה לגזול זמן רב, מאחר ואנשים רבים על הנייר הם בעלי הכישורים המתאימים- ולראיין עשרות ומאות מועמדים לתפקיד יחיד זה מתיש וגוזל זמן ומאמץ. 

בנוסף, בסיטואציה כזו מועמדים מסוימים שמתאימים יכולים ליפול, לדוגמה אם מישהו עבר הסבה להייטק ועדיין אין לו את הניסיון הדרוש- אבל הוא כן מתאים לערכי החברה ויכול להתקדם בה- לא בהכרח יעבור את הסינון הראשוני.

אפשרות נוספת היא עבודה עם חברת כוח אדם שמספקת עובדים מטעמה. בעצם החברה מגיעה עם מועמדים שמתאימים לתפקיד. זה יכול להתאים למשרות מסוימות- אך לא לכולן.

שיטה שלישית היא עבודה עם חברת השמה שמייעלת את תהליך הגיוס. חברת השמה מתמחה בהתאמת מועמדים לתפקידים שונים לשלל משרות. חברת השמה עורכת מיונים ראשוניים ומבטיחה את זה שהמועמדים יעמדו בדרישות התפקיד, מבחינת כישורים ומבחינת אופי. חברת השמה תיקח בחשבון את ערכי הארגון וצרכי התפקיד ותדע לבדוק האם המועמדים יצליחו להשתלב בארגון בצורה טובה.

לסיכום

כיום כל ארגון וחברה צריכים לנווט בין שלל שיטות הגיוס שזמינות להם בכדי למצוא את מה שהכי מתאים לצרכים שלהם. גורמים שונים כמו גודל אוכלוסיית היעד, מגבלות זמן ולחץ לאייש את המשרה במהירות ישפיעו בהחלט על הגישה הנבחרת לגיוס עובדים. כדי להתאים בין ערכי החברה לעובד כדאי להשתמש בשירותיה של חברת השמה שתייעל את התהליך. חשוב לבצע בחירה מושכלת בתחום גיוס העובדים כדי שתבנו צוות חזק שיכול לשגשג ולצמוח יחדיו.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

גיוס עובדים 2023

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »