כל מה שמעניין במקום אחד

הבנת היתרונות של פוליסת חיסכון: מדריך מקיף

בנוף הכלכלי ההפכפך של היום, תכנון פיננסי הוא נדבך חשוב מאוד וחיוני כחלק מניהול כלכלי נכון.
בעוד שקיימים כלי חיסכון שונים, פוליסת החיסכון צברה פופולריות בשל יתרונותיה הייחודיים  ומתפקדת כמכשיר השקעה הוני המספק לבעליו יתרונות רבים.

למרות העובדה שהמוצר " פוליסות חיסכון " מנוהל על ידי חברות הביטוח השונות, מדובר במוצר שמהווה אפיק השקעה בשוק ההון ואינו מוצר ביטוחי או פנסיוני.

ללקוח ישנה אפשרות לבחור את רמת הסיכון המתאימה לצרכיו באמצעות מסלולי ההשקעה המתאימים לבחירתו– בעלי סיכון גבוה, בינוני או נמוך כאשר מומחי ההשקעות של חברת הביטוח הם אלו שמנהלים את ההשקעה עבור הלקוח במטרה לייצר תשואות גבוהות ככל הניתן ובהתאם למסלול אותו בחר הלקוח.

בישראל, ישנם חוסכים רבים  המנהלים את כספם באמצעות יועץ השקעות שעובד בבנק כאשר הכספים מושקעים בעיקר בשוק ההון, אשר אינו מציע פתרון אופטימאלי של  פיזור השקעות .

בדיוק בשל כך, קיים צורך בפתרון ייחודי ומתקדם – פוליסת השקעה.

פוליסות ההשקעה צצו כאלטרנטיבה אטרקטיבית, המאפשרת להשקיע כסף פנוי לכל מטרה, בין אם כהפקדה חד פעמיות ו/או חודשיות כאשר היתרון, מעבר לתשואות, הוא נזילות הכסף והאפשרות לפדות את הכספים בכל עת וללא קנס.

 

פוליסת השקעה מציעה מספר יתרונות נוספים על פני כלי חיסכון אחרים:

  • היתרון המרכזי של פוליסת החיסכון הוא הגמישות במעבר בין מסלולים, כמענה לשינוי ברמת הסיכון של הלקוח בכל נקודת זמן. הלקוח יכול לעבור בין מסלולים בלי שהמעבר ייחשב כאירוע מס. מאידך, בקרנות נאמנות מעבר בין מסלולים יחשב כמכירה והלקוח יידרש לשלם מס על הרווחים.
  • מדדי האינדקס – בעוד שמדדי המניות המוכרים נבנו על בסיס שיטת "שווי שוק", שמעניקה משקל לחברות במדד על פי גודלן בלבד – מדדי האינדקס, בהם ניתן להשקיע דרך פוליסת החיסכון של מנורה מבטחים, נבנו במטרה לשפר שיטה זו בעזרת מבחנים כלכליים קפדניים הבוחנים כל מניה עפ"י פרמטרים נוספים רבים, ובכך משפרים את מדדי שווי השוק הישנים בהיבטים של תשואה עודפת, הפחתת סיכונים ופיזור רחב.
  • נזילות – פוליסת החיסכון ניתנת למשיכה חלקית ו/או מלאה בכל יום עסקים, ללא התחייבות לתקופת השקעה וללא קנסות פדיון, למעט מס רווחי הון.
  • סכומי הפקדה גמישים – ניתן להפקיד סכומי כסף משתנים במועדים שונים.
  • השקעות בנכסים לא סחירים -נכסים לא סחירים הם נכסים שאדם פרטי לא יכול להשקיע בהם והם אינם נמצאים בבורסות השונות. דוגמאות לנכסים סחירים בהן משקיעים מומחי ההשקעות של מנורה מבטחים בחלק ממסלולי ההשקעה בפוליסות החיסכון הן הלוואות, קרנות הון סיכון, פרויקטים של נדל"ן ותשתיות ועוד. השקעות בנכסים לא סחירים מאפשרות גיוון ופיזור סיכונים מפני שהם מקטינים את החשיפה לשוק ההון. לכן, הם יעזרו לשמור על התיק בתקופות בהן שוק ההון חווה ירידות.
  • עלויות – דמי ניהול קבועים ואטרקטיביים ללא דמי משמרת וללא עמלות קנייה ומכירה.

לסיכום, פוליסת חיסכון הינה מכשיר חיסכון מצוין למי שמחפש גמישות ונזילות מבחינת הפקדות ומשיכת הכסף.

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ. בכפוף לתנאי הפוליסה, החברה וסייגיה. מכירת מוצר הביטוח תעשה על ידי מנורה מבטחים, המידע שייך למנורה מבטחים. אין לראות בנאמר ייעוץ או חיווי דעה בנוגע למוצר המדובר. אין בסקירה זו משום חוות דעת ו/או המלצה לעניין השקעה ו/או קבלת החלטות השקעה כלשהן, ואין בה משום המלצה לרכישת ניירות ערך כלשהם, להצטרפות למוצר כלשהו ואין בו תחליף לייעוץ או שיווק פנסיוני הניתן על ידי בעל רישיון כדין , המתחשב בצרכים ובנתונים של כל אדם. מובא מטעם מנורה מבטחים ביטוח בע"מ . החברה לא תהא אחראית בכל צורה ואופן לנזק או הפסד שייגרמו עקב הסתמכות על האמור.
מדד האינדקס הוא סימן מסחרי של אינדקס מחקר ופיתוח מדדים בע"מ (להלן: "אינדקס") אשר ניתנה בו זכות שימוש למנורה מבטחים. המוצר אינו מנוהל, מאושר, משווק או מקודם על ידי אינדקס ואין במתן זכות השימוש במדד כדי להביע עמדה של אינדקס על כדאיות ההשקעה במוצר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »