כל מה שמעניין במקום אחד

חמישה דברים שחובה לראות בקפריסין הטורקית

קפריסין הטורקית היא אחד היעדים הפופולריים של השנים האחרונות. שילוב בין אווירה ים תיכונית נעימה, מחירים זולים ומרחק טיסה קצרצרה הופכים אותה ליעד אידאלי לחגים או לסוף שבוע ארוך. בכתבה הבאה אספנו עבורכם חמש אטרקציות מעניינות במיוחד, כדי שתחזרו הביתה עם תמונות להראות לחברים והרבה חוויות. 

טירת קירנייה – נוף מרהיב לים

ישראלים רבים בוחרים לקחת דילים לקפריסין הטורקית אשר כוללים לינה בעיר החוף המקסימה טירניה. אחת מהאטרקציות המרשימות בסביבה היא טירת קירניה (Kyrenia Castle), שנבנתה במאה השביעית לספירה ונמצאת ממש על קו המים. 

הטירה היא למעשה מבנה עצום שבתוכו מבוך מרתק של חדרים, צריחים, מדרגות ומסדרונות. בעבר היא הייתה אמצעי ההגנה העיקרי על קו החוף ועל העיר, ולכן היא מוקפת חומות אבן גבוהות. כיום אפשר להסתובב ולחקור את כל חלקי הטירה, וניתן גם לעלות לראש המבנה וליהנות מהנוף המרהיב שנשקף מלמעלה.

בלפאיס – ארכיטקטורה עתיקה ואווירה כפרית 

הכפר בלפאיס (Bellapais) הוא מקום קטן ואותנטי, בו תוכלו לשוטט ברחובות וליהנות מהאווירה המקומית. הדבר שמושך מבקרים אל הכפר הוא המבצר שנמצא לידו ונקרא באותו השם – מבצר בלאפיס. המבצר נבנה לפני כמעט 800 שנה, ומציג ארכיטקטורה גותית מרשימה עם קשתות אבן גבוהות. לאורך השנים הוא שופץ והורחב, מה שמעניק לו מראה ייחודי ומעניין.

מלבד המבצר, תוכלו למצוא בכפר גם מסעדות מקומיות, או לצאת להליכה באחד מהמסלולים היפים שמסביב. להרפתקנים שביניכם אנחנו ממליצים על השביל המוביל מהכפר לטירת בופאבלו (Buffavento), שאורכו כ-13 ק"מ.

מסעדת איקימיז – אוכל טורקי אותנטי 

אם כבר הגעתם סגרתם טיסות לקפריסין והגעתם לצד הטורקי, אין מצב שתצאו משם בלי לאכול כמו שצריך. איקימיז (İkimiz) היא מסעדה קטנה שממוקמת בקירנייה, ומציעה אוכל מסורתי מעולה: קבבים, פירות ים, לחמג'ון ועוד. חובה להזמין מולוחיה, תבשיל ייחודי של בשר ועשבי תיבול שהוא ההתמחות של המקום. 

המסעדה מציעה ישיבה בפנים או בחוץ תחת השמשיות, ומעוצבת בצורה נעימה עם הרבה צמחייה מסביב ופינות זולה נעימות לקפה בסוף – למרות שאחרי שיגיע האוכל, אתם כבר לא תרצו לקום מהשולחן.

חוף הצבים – מפגש עם הטבע

חוף הצבים (Alagadi Turtle Beach) הוא אתר טבע מוגן הנמצא כ-20 ק"מ צפון-מזרחית מקירנייה. אל החוף הזה מגיעים בכל שנה צבי הים על מנת להטיל את ביציהם. אם תגיעו במהלך הקיץ, יכול להיות שיתמזל מזלכם לחזות באחד הקטנטנים בוקע מן הביצה ועושה את דרכו אל הים בפעם הראשונה – מראה מרגש מאין כמוהו. 

החוף מתוחזק על ידי האגודה להגנת הצבים, שגם מפעילה במקום מרכז מחקר והסברה בו תוכלו ללמוד על האקולוגיה של החוף והיצורים החיים בו. גם אם אתם לא מתעניינים בצבי ים, שווה להגיע וליהנות מהחוף עצמו, שמציע רצועת חול רחבה ונקייה ומים צלולים. 

ניקוסיה – עיר הבירה התוססת של קפריסין 

אם אתם רוצים לשלב חוויה אורבנית בטיול שלכם, אתם חייבים לבלות לפחות יום אחד בעיר הבירה ניקוסיה (Nicosia). ניקוסיה היא עיר הבירה המחולקת היחידה באירופה – יש לה חלק טורקי וחלק יווני.

בעיר תמצאו רחובות עתיקים עם מראה מסורתי, לצד בניינים מודרניים אזורי שופינג עמוסים. זה מקום מעולה ליהנות מהמגוון המרתק של קפריסין – שילוב של תרבויות, מסורות ומנהגים. אם אתם שם, הקדישו זמן להסתובב בעיר העתיקה. אל תפספסו את מוזיאון קפריסין ואת התצפית במגדל שקולאס (Shacolas Tower).  

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »