כל מה שמעניין במקום אחד

חריף וטוב לי על הלב

יש אנשים שבשבילם אם האוכל לא חריף הם לא יכולים ליהנות ממנו. משהו בעקצוץ הזה של הלשון שהופך להם את כל הארוחה למשהו אחר לחלוטין. מי שממש מכור לחריף, מתעקש להגיע לא פעם למצב שהוא מזיע לגמרי, הצריבה הופכת אותו לאדום כמו עגבנייה ועדיין יטען שככה האוכל הכי טעים לו. אז לכבוד כל המכורים לחריף חריף, הכנו עבורכם רשימה של מאכלים חריפים שתוכלו להזיע מהם בכיף שלכם.

 

1.דגים של שבת

בראש הרשימה איך לא נמצאים הדגים החריפים של שבת שכבשו בתים רבים בישראל. לא רק מי שהוא מהעדה המרוקאית מכין אותם, והוא די הפך לאוכל הלאומי של שבת בערב. משפחות רבות חוגגות על טהרת החריף והחלה שטובלים איתה את הרוטב, שמשאיר צריבה עזה בכל הבלוטות של הפה. אבל ככה זה הכי טעים! הסוד לרוטב חריף חריף כזה הוא שימוש בפלפלים אדומים יבשים חריפים ולפעמים אפילו לתגבר עם אחד ירוק חריף בשביל ממש להקפיץ את כל הצ'אקרות. גם השום והפפריקה החריפה יש להם יד בדבר וביחד הם הופכים לרוטב חריף וטעים שמחמיא לדגים. מזל שלהם אין מושג כמה חריף יש פה עכשיו.

 

2.שקשוקה

אומנם יש גרסאות של שקשוקה שהיא לא חריפה ובפרט אם מכינים אותה עבור ילדים. אבל אם זה לא המקרה אתם צריכים בארסנל שלכם מתכון לשקשוקה חריפה במיוחד. זה הזמן לתת דרור לתבשיל העגבניות שעוטף בתוכו ביצים ולפעמים גם נקניקיות מרגז חריפות, שרק מוסיפות לחגיגה החריפה שבסיר. הסוד לרוטב החריף של השקשוקה הוא שילוב של פפריקה אדומה עם תבלין של צ'ילי חריף.

 

3.אוכל אסייתי

בין אם אתם אוכלים ראמן חריף מגובה בסרירצ'ה או רוטב גוצ'וג'אנג ובין אם אתם אוכלים סושי עם וואסבי ירוק חריף במיוחד, או אם בדיוק התחלתם לפתח עמידות לקארי הירוק והצהוב של התאילנדים או לרוטב הדגים או התמריני המכילים צ'ילי, מחכה לכם הפתעה חריפה ונעימה. אומנם תוכלו להתאים את דרגות החריפות לפי החך שלכם, אך עדיין מדובר באוכל חריף שיעשה לכם ממש טוב על הלב וישרוף לכם טוב טוב את הלשון. במעמד זה נציין כי יש 79 זנים של פלפלי צ'ילי תאילנדיים, שישמחו לשרוף לכם את הבלוטות בכל אחת מן המנות שתזמינו.

 

4.ממרחים חריפים במיוחד

אם חשקה נפשכם בממרח חריף ביתי תוכלו להכין סחוג ביתי חריף במיוחד. כל שתצטרכו הוא פלפלים ירוקים חריפים טריים, קצת כוסברה והרבה שום. אם במקרה החלטתם להכין אותו בחודש אוגוסט, שבו הפלפלים הירוקים חריפים בשיאם, יצא לכם סחוג חריף שישרוף לכם גם בעיניים בעת ההכנה שלו. ממרח הסחוג משמש רבים במנות רבות ומגוונות. החל מכריכים שמורחים בהם סחוג, דרך הפלאפל הישראלי ועד למנות מבושלות ביתיות כמו מרק שעועית שהסחוג עושה לו רק טוב והרבה חריף. חוץ מהסחוג הירוק יש גם את הסחוג האדום שעשוי מפלפלים אדומים יבשים. יחד עימם יש גם את האריסה, הפלפל צ'ומה ומוחמרה.

 

5.רטבים חריפים במיוחד

לצד הממרחים החריפים ישנם גם הרטבים החריפים אשר מקפיצים הרבה מאוד מאכלים אל מחוזי חריפות חדשים. כך תמצאו את רוטב הטבסקו המכיל באמתחתו מספר סוגים של רטבים חריפים בהחלט, רוטב הסרירצ'ה המוכר ואפילו רוטב של פלפלי שיפקה שהוא לא פחות מנהדר בחריפותו המרוכזת.

 

6.סלטים חריפים אש

גם בגזרת הסלטים ניתן למצוא לא מעט כאלו שהם חריפים באופן נפלא. בראש הרשימה עומדת המטבוחה בגאווה רבה, סלט הסלסה המקסיקני החריף, סלט גזר מבושל חריף במיוחד, סלט חצילים חריף ועוד שלל סלטים נהדרים וחריפים שמקפיצים לנו את הטעמים.

אז מה היה לנו בכתבה: