כל מה שמעניין במקום אחד

טרייד אין – כל מה שרציתם לדעת ולא ידעתם לשאול

אז עברו כמה שנים מאז שקניתם את הרכב הקודם שלכם, וכבר מדגדג לכם להחליף אותו. זה יכול להיות בגלל שבאמת עברו כבר הרבה שנים, והרכב כבר לא מה שהיה פעם. ואולי אתם פשוט רוצים להתחדש בדגש יוקרתי ומאובזר יותר, כזה שיתאים לכם היום יותר מהרכב הנוכחי. כך או כך, מספר הרכבים החדשים העולים על הכביש בכל שנה בישראל מגיע למאות אלפים, ואולי גם אתם רוצים להיות כמו כולם ולא לנהוג ברכב שאתם לא מרוצים ממנו, או שלא עונה על הדרישות שלכם.

כאשר מעוניינים לרכוש רכב, כמובן שאצל רוב האנשים עולה מייד עניין המחיר. רכבים בישראל עולים הרבה מאוד כסף, גם הפשוטים שבהם (שלא לדבר על רכב יוקרתי או על מכוניות מנהלים), ולכן חשוב להבין מה הן אפשרויות המימון שלכם לרכב החדש. לא תמיד יש צורך לשלם את כל הסכום על הרכב, או לפחות לא לשלם את כל כולו בפעם אחת מייד במעמד הרכישה. אחת האפשרויות הנפוצות והמדוברות ביותר היא לעשות טרייד אין, אבל לא תמיד מובן במה מדובר. מה זה בדיוק? מהם התנאים? זה שווה את זה בכלל? אז באנו לעשות סדר.

אז מה זה טרייד אין?

טרייד אין היא בעצם עסקת החלפה. אתם מביאים לסוכנות הרכב את הרכב הקודם שלכם, והם עושים לו הערכת שווי. בהתאם להערכת השווי, הם אומרים לכם בכמה כסף הם יהיו מוכנים "לקנות" את הרכב מכם, בתנאי שתרכשו מהסוכנות את הרכב החדש. בצורה כזו, על חלק מהרכב החדש אתם משלמים בעצם בעזרת הרכב הישן שלכם. 

למי זה מתאים?

חשוב לזכור שטרייד אין לא מתאים לכל אחד, לא כל סוכנות רכב תסכים לבצע אותו, ולא כל רכב ישן שלכם יתקבל. אם אתם רוצים לרכוש מרצדס יד 2 ולתת בתמורה רכב משפחתי חדש יחסית, הגיוני שחברת הרכב תסכים לעסקה. אבל הם לא יסכימו אם יהיה מדובר ברכב משנתון לפני 15 שנה, או כזה שהם יצטרכו להשקיע כספים רבים במכירה עתידית שלו.

אילו עוד אפשרויות יש?

כמובן שטרייד אין זו לא האפשרות היחידה על מנת לאפשר לכם לרכוש רכב חדש. יש עוד לפחות שתי אפשרויות טובות:

  • מימון לרכב – מדובר על מעין "משכנתא" לרכב, שבה אתם מביאים הון ראשוני, ומקבלים הלוואה על שאר הסכום הדרוש לרכישת הרכב. את ההלוואה תשלמו בתשלומים בתוספת ריבית לאורך כמה שנים.
  • ליסינג – כתלות בסוג הליסינג (תפעולי או פרטי), מדובר בעצם על השכרת רכב לטווח ארוך לאחר תשלום מקדמה, שבסופה משלמים את שארית עלות הרכב.

מה לוודא לפני שסוגרים עסקה?

  • לפני שסוגרים עסקת טרייד אין, או עסקת מימון רכב אחרת, חשוב להשוות מחירים בין סוכנויות שונות. יכולים להיות הבדלים משמעותיים בהערכות השווי של הרכב הישן שלכם, מה שישפיע רבות על שארית הסכום שתשלמו.
  • את הערכות השווי שתקבלו מומלץ להשוות עם מחירוני רכב עדכניים, על מנת לוודא שאתם מקבלים הערכת שווי הוגנת.
  • חשוב לבדוק שאתם מקבלים רכב שמתאים לכם, בין אם הוא יד ראשונה או לא, לפני סגירת העסקה. 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »