כל מה שמעניין במקום אחד

כל היתרונות של שיבולת שועל

כל אדם יודע כי לתזונה שלו יש חשיבות רבה והשפעה מרובה על הבריאות שלו. אדם שהבריאות שלו חשובה לו יבחר לצרוך מזונות בריאים וחיוניים עבור שמירה על בריאות גופו וחיזוקו. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מזונות שכדאי לשלב בתזונה, כאשר אחד מהמזונות הללו הוא שיבולת שוער. בין חמשת מיני דגן מצויה גם שיבולת השועל אשר מוכרת גם בתור קוואקר וזאת על שם המותג הפופולארי אשר משווק אותה. היא פורחת באביב והזרעים שלה מהווים דגן בריא מאוד ובד בבד, טעים.  כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מתכונים טעימים המבוססים על שיבולת שועל, אך לא מעט אנשים בטוחים כי הדבר היחיד שניתן להכין ממנה הוא דייסה. ובכן, אין ספק כי דייסת קוואקר מהווה דייסה שלא מעט אנשים אוהבים, אך חשוב שתדעו כי ניתן לשלב את שיבולת השועל בעוד מגוון רחב של מתכונים בריאים וטעימים.

 

מהם היתרונות של שיבולת שועל?

כאמור, שיבולת שועל מהווה דגן שבהחלט כדאי לצרוך אותו באופן שוטף בתזונה שלנו. יש לה יתרונות בריאותיים רבים ומעבר לעובדה שניתן להפיק ממנה מאכלים מצוינים וטעימים, חשוב להכיר את היתרונות הבריאותיים שלה:

 

חיזוק מערכת חיסונית והענקת אנרגיה

ראשית כל, היתרון החשוב ביותר שלה הוא העובדה שהיא תורמת לחיזוק המערכת החיסונית מעצם העובדה שקיימים בה סיבים תזונתיים מסוג בטא גלוקן. הסיבים הללו מסייעים לנויטרופילים להתמקד באזורים מזוהמים בגוף ולתקוף בצורה מדויקת ביותר חיידקים שונים המצויים באזורים הללו. מעבר לכך, היא מעניקה אנרגיה לכל אדם שצורך אותה שכן, היא מכילה פחמימות מורכבות. פחמימות מורכבות ידועות ככאלה שמעניקות מרץ ואנרגיה שנשמרים לאורך זמן רב ועל כן, אם תבחרו להתחיל את היום שלכם עם אכילת שיבולת שועל, תקבלו בוסט של אנרגיה לאורך היום כולו. מעבר לכך, מדובר על הדגן שמכיל הכי הרבה חלבונים וחלבון הוא טוב מאוד לגופנו.

 

שיפור מערכת העיכול ואיזון רמת הסוכר בדם

שיבולת שועל משפרת את התפקוד של מערכת העיכול שלנו שכן יש בה סיבים תזונתיים רבים אשר מסייעים לפעילות מעיים תקינה וכן מונעים עצירות. מעבר לכך, הסיבים התזונתיים הרבים שיש בשיבולת שועל וכן העובדה שהיא מהווה פחמימה מורכבת, מסייעים באיזון של הסוכר בדם וזאת מכיוון שסוכרים מתפרקים בצורה הדרגתית ואיטית. היא גם מונעת מצבים של נפילת סוכר לאחר הארוחה וכן מסייעת במניעת התפתחות של סוכרת סוג 2.

 

סיוע בירידה במשקל והעלאת רמות מגנזיום בגוף

בשיבולת קיים בטא גלוקן אשר מגביר את הייצור של הורמון בשם כוליציסטוקינין. הורמון זה מגביר את תחושת השובע ומפחית את התחושה של הרעב ועל כן אכילה של שיבולת שועל מסייעת בירידה במשקל. מעבר לכך היא כשירה בסיבים תזונתיים אשר גם מסייעים בתהליך ירידה במשקל. שיבולת שועל מכילה לא מעט מגנזיום אשר אחראי על ייצור אנרגיה ויוצר הרפיה של כלי הדם, דבר אשר מונע התקפי שבץ והתקפי לב וכן מסייע לשריר הלב ומווסת את לחץ הדם בגוף. כאשר קיימות רמות גבוהות של מגנזיום בגוף, הוא משתמש בגלוקוז ומפריש אינסולין בצורה טובה ביותר.

 

מניעת מחלות לב והפחתת סיכון למחלת הסרטן

יתרונות נוספים הם מניעת מחלות לב וזאת בשל ריבוי נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים שהיא מכילה. כל אלה מסייעים להורדה של הכולסטרול הרע אך לא פוגעים בכולסטרול הטוב. בשל כך אכילה של שיבולת שועל מונעת התפתחות מחלות לב. כמו כן, ממש כפי שהיא מונעת מחלות לב, כך שיבולת שועל יכולה למנוע התפתחות של מחלת הסרטן וזאת בשל נוגדי החמצון והסיבים התזונתיים שקיימים בה. כל אלה מפחיתים את הסיכון לפיתוח הורמונים שקשורים לסוגים מסוימים של סרטן לרבות סרטן הערמונית או סרטן השד, סרטן המעי הגס ועוד.

 

שמירה על עור בריא

לכל אדם אכפת ממראה העור שלו וכל אדם רוצה שהעור שלו יראה הכי טוב שאפשר ועל כן, חשוב לדעת כי אכילה של שיבולת שועל יכולה לתרום רבות לבריאות ולנראות של העור שכן, היא מכילה רמות גבוהות של תאימין, סילניום, אבץ וניאצין אשר חיוניים עבור בריאות העור. ניתן למצוא אותה במשחות שונות הרלוונטיות להרגעה של פריחה ודלקות בעור. כמו כן, צריכה של שיבולת שועל מאזנת את רמות הPH של העור ושומרת עליו גמיש, רך ולח. היא מסייעת גם בהרגעה של גירויים או עקיצות בעור הן באכילה והן בשימוש במריחה על העור ממש.

 

מתכונים עם שיבולת שועל

כמובן שניתן למצוא כיום מגוון מתכונים הכוללים בהם גם שיבולת שועל. אם חשבתם שבכדי לצרוך שיבולת שועל אתם חייבים להכין אותה בדייסה, כדאי שתדעו כי אתם טועים שכן, ניתן למצוא כיום מתכונים טובים של עוגיות שיבולת שועל טעימות, עוגות שיבולת שועל, פשטידות עם שיבולת שועל ועוד מגוון רחב של מתכונים טובים שיספקו לכם את ההנאה המקסימלית משילוב של שיבולת שועל בתזונה היומיומית שלכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »