כל מה שמעניין במקום אחד

כל מה שחשוב לדעת על חילופי סטודנטים

הרשמה ללימודים אקדמיים היא ברוב המקרים למטרת תעסוקה עתידית ולצרכי פרנסה. יחד עם זאת, אי אפשר להתווכח עם העובדה שהתקופה הסטודנטיאלית היא תקופה חווייתית ומהנה ויש סטודנטים שאף לוקחים אותה שלב נוסף קדימה בכל מה שקשור לצבירת חוויות של "פעם בחיים".
כך יוצא שלא מעט מוסדות לימוד אקדמיים מציעים את האפשרות של "חילופי סטודנטים" במסגרתם סטודנטים מהארץ יכולים לטוס וללמוד סמסטר שלם במוסד לימודים בחו"ל.
אין כל ספק שמדובר בחוויה מהנה ומעשירה, אבל אם אתם מתעניינים בה, חשוב שבשלב הראשון תדאגו שיהיה ברשותכם את כל הפרטים והמידע בנושא זה.

 

אז מה זה חילופי סטודנטים?

חילופי סטודנטים לתואר ראשון ושני – בכל התחומים: בין אם לימודי תואר שני במשפטים, לימודי תואר ראשון בתקשורת או בכל חוג אחר, יכולים לצאת לסמסטר או לשנה בחו"ל. כאשר הלימודים מתקיימים במוסדות לימודים אשר שותפים לאותו מוסד לימוד בו הם לומדים בארץ. במסגרת חילופי סטודנטים הסטודנטים זוכים ללמוד קורסים שונים ולזכות בהכרה מטעם מוסד הלימודים בארץ, כחלק מלימודי התואר שלהם.

 

היתרונות של חילופי סטודנטים

חילופי סטודנטים טומנים בחובם שורה ארוכה של יתרונות עבור הלוקחים בהם חלק ובין היתר: הם מהווים כהזדמנות טובה להכיר אנשים חדשים ממדינות אחרות ומתרבויות שונות. הם פותחים צוהר ליצירת קשרים – אשר יכולים לבוא לידי ביטוי גם באפשרויות תעסוקה העתידיות. במהלך הלימודים ניתן לשפר את השפה האנגלית ואף ללמוד שפות חזרות. מדובר בחוויה מרחבית אופקים. ואולי חשוב מכל, מדובר בחוויה ייחודית ומהנה – שכידוע, במהלך החיים אין יותר מדי הזדמנויות לחוות חוויות מסוגה.

 

איך זה עובד?

כל מוסד לימודים אקדמי אשר מציע אופציה לחילופי סטודנטים יכול לעשות את זה קצת אחרת. באופן כללי מי שרוצה ליהנות מחילופי סטודנטים, יכול לבחור בין מספר מוסדות לימודים שונים השותפים לאותו מוסד לימודים (מדובר במוסדות שלמוסד בארץ יש הסכם איתם).
מבחינת שכר לימוד, באותה התקופה הסטודנט ממשיך לשלם שכר לימוד רגיל – יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון הוצאות כספיות על מגורים ומחיה.
ישנם מקרים בהם ניתן לקבל מלגה אשר תכסה גם את הטיסה והמחייה לאורך כל אותה התקופה.

 

האם כל הסטודנטים יכולים להגיש בקשה לחילופי סטודנטים?

לרוב מי שיכול להגיש בקשה לחילופים אלו סטודנטים העומדים בתנאים מסוימים אשר נקבעים על ידי אותו מוסד לימוד בו הם רשומים. האפשרות יכולה להיות פתוחה לסטודנטים לתואר ראשון ושני במגוון רחב של פקולטות – כאשר, במידה ומדובר בסטודנטים לתואר ראשון, לרוב הדרישה תהיה שהם יהיו בשנה ב' והילך. לבקיאות בשפה האנגלית גם תהיה השפעה לא קטנה על השאלה אם הסטודנט יתקבל לתוכנית. במקרים מסוימים האפשרות תהיה פתוח רק לסטודנטים עם ממוצע ציונים גבוה.

 

איך לבחור כדאיות?

לפני שמגישים בקשה לחילופי סטודנטים בחו"ל יש לא מעט שיקולים שכדאי לקחת בחשבון ובין היתר: עלויות כספיות (יש לקחת בחשבון הוצאות כמו טיסות, מחיה, חיים, בילויים). יש לקחת בחשבון מה תאם יכולים ללמוד בזמן השהות בחו"ל וכחלק מכך גם תדרשו להשלים שתחזרו לארץ – ואם אתם אכן מרגישים שאתם יכולים לעמוד בזה.
הדרך הטובה ביותר לקבל החלטה מושכלת ונבונה, עוברת באיסוף כל המידע לגבי האפשרויות השונות, מוסדות הלימודים והמקומות.
כמובן, שמדובר בחוויה קסומה וחד פעמית – ויש לא מעט שיעידו שזה בהחלט שווה את הכול. יחד עם זאת, ידע מקיף בתחום יהווה ללא כל ספק כמפתח לקבלת ההחלטות הנכונות ויאפשר לענות על שאלת השאלות" אם לעשות את הצעד הזה.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »