כל מה שמעניין במקום אחד

כשהבית הוא גם המשרד – איך עושים את זה נכון?

עבודה מהבית כבר מזמן אינה רק מנת חלקם של מעטים וברי מזל. כיום, זוהי מגמה רווחת ונפוצה מאוד בציבור הישראלי ובעולם כולו, על יתרונותיה ועל האתגרים שהיא מציבה.  איך מתמודדים עם בית שהופך למשרד, איך יוצרים הפרדה יעילה בין עבודה וחיים אישיים במצב הזה, ועל מה חשוב להקפיד בשביל לשמור על יעילות ועל משפחתיות תחת אותה קורת גג? על כך בכתבה הבאה

בחסות לאומי

 

אתגר העבודה מהבית

בעבר, ימים בהם היינו עובדים מהבית היו נדירים למדי, ולרוב המצב הזה לא התאפשר. את השינוי במגמה הזאת התחלנו להרגיש כבר לפני מספר שנים, כשיותר ויותר עבודות הפכו לברות ביצוע מהמחשב האישי ובחיבור לאינטרנט, בלי צורך לשהות פיזית במשרד. עם זאת, מגפת הקורונה היא שיצרה את השינוי האמיתי בתחום, כשבמשך כמעט שנתיים רובנו נדרשנו לעבוד מהבית – זה כבר שינה את שוק העבודה ללא היכר. בשלב הזה רבים מאיתנו גילו שעבודה מהבית היא לא רק הזדמנות מהנה לבלות יותר זמן עם הילדים – אלא גם אתגר עצום בכל מה שקשור ליכולת שלנו להתרכז ולהיות יעילים, ובד בבד גם לשמור על התא המשפחתי הקרוב. לכן, חשוב להכיר כמה טיפים לעבודה נכונה מהבית, שתיצור את האיזון הנכון.

 

בשלב ראשון – ליצור מרחב ייחודי וסטרילי לעבודה

כשלקחתם משכנתא וקניתם את דירתכם  (או שכרתם, אם זה השלב בו אתם נמצאים), ככל הנראה לא חשבתם על שטח שישמש כמשרד. המציאות כאמור השתנתה, וכיום, ברגע שאתם מתחילים לעבוד מהבית – חשוב שתייחדו עבורכם שטח כזה, שיהיה מוגדר ומוכר לכל בני ובנות הבית. אם אין לכם חדר עבודה ייחודי, תוכלו ליצור לעצמכם שטח סטרילי עם שולחן עבודה בחדר השינה, בחדר אטום או אפילו בסלון או במרפסת. זאת כמובן בתנאי שתוכלו להבטיח מינימום של הפרעות בזמן העבודה. נדידה ברחבי הבית לאורך יום העבודה תהפוך אתכם לפחות יעילים, ותזמן לכם יותר הפרעות, ולכן חשוב מאוד ליצור לעצמכם את המרחב הייעודי, הפרטי והמקצועי שלכם בבית.

 

עובדים עכשיו? הילדים צריכים לדעת מה מותר ומה אסור

ילדים הם ללא ספק האתגר המרכזי בעבודה מהבית. בעסקת החבילה של הברכה והשמחה שהם מביאים, כלולים גם רעש ואי-סדר שממש לא מתאימים בזמן שאתם משתתפים בישיבת זום חשובה. לכן, עוד לפני שאתם יוצרים לעצמכם שגרת עבודה מהבית, עליכם לתקשר עם הילדים ולהסביר להם (בוודאי לבוגרים שבהם) מה המשמעות של העבודה שלכם מהבית, ומה נדרש מהם בשעות בהם הם נמצאים בבית ואתם עובדים. ברוב המקרים, ילדים שידברו איתם בכבוד ובאהבה על החשיבות של התנהגות ראויה בזמן שאתם עובדים מהבית – יגיבו לכך בצורה חיובית ומתחשבת.

 

העבודה צריכה להתחשב במשפחה, ולא רק להיפך

כמובן שקביעת הגבולות לעבודה מהבית צריכה להתבצע לא רק בכיוון אחד, אלא בהדדיות. לפעמים, כשעובדים מהבית, קשה לעשות את ההפרדה בין זמן העבודה לבין הזמן המשפחתי, ומרגישים פחות נעים להתעסק בעבודה גם בשעות מאוחרות או בזמן שנמצאים עם בני ובנות הזוג והילדים. חשוב מאוד להקפיד על ההפרדה הזאת ולקבוע גבולות ברורים מאוד לעבודה שלכם מהבית. הגבולות האלה יכולים וצריכים להיות שעות עבודה מסודרות, מרחב עבודה מסודר, ורמת הזמינות המשתנה שלכם מהרגע בו אתם יוצאים ממצב העבודה בבית. אם לא תקבעו את הגבולות, ביתכם יהפוך קודם כל למשרד, כשייעודו הראשי אמור להיות בית.

 

כשנזהרים מהסכנות והאתגרים, אפשר ליהנות מהיתרונות של עבודה מהבית. היתרונות בהחלט קיימים – מנוחות מקסימלית וחיסכון בדלק ועד הזדמנות לבלות יותר עם הילדים, לבשל ולהשקיע במשפחה יותר.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »