כל מה שמעניין במקום אחד

מהם לימודי קיימות

האם אכפת לכם מהסביבה וחשוב לכם לשמור עליה למען הדורות הבאים? האם אתם נלהבים ממידע רב תחומי ממדעי הטבע ועד למדעי הרוח? אם כן, לימודי קיימות עשויים להיות הבחירה המתאימה לכם.

לימודי קיימות מציעים לכם תחום בינתחומי שפותח במיוחד כמענה לצורך ההולך וגובר באוריינות ובמודעות סביבתית, כפתרון להתנהגות אנושית שאינה בת קיימא ולהתדרדרות סביבתית. 

׳קיימות׳ פירושה בריאות ארוכת טווח, יושרה, גיוון וחיות לכול מערכות החיים – כולל הפרט, הקהילה, המערכת האקולוגית והביומה (Biome – הקהילה האקולוגית הגדולה יותר).

רוב תוכניות הלימודים בתואר ראשון בקיימות כוללות נושאים בין-תחומיים וטרנס-דיסציפלינרית, כמו:

פיתוח בר קיימא, תכנון אורבני ופרברי, אדריכלות נוף, מדיניות סביבתית, משפט ומדעי המדינה, צדק סביבתי, כלכלה, אקולוגיה, חשיבה מערכתית, כימיה ירוקה, מערכות מידע גיאוגרפיות, גיאולוגיה, שינויי אקלים, לימודי חוף, בריאות סביבתית, לימודי מזון, משאבי טבע, פילוסופיה אקולוגית, אנתרופולוגיה, היסטוריה סביבתית, אקו-אסתטיקה ומדעי הרוח הסביבתיים (כולל ספרות, תקשורת, קולנוע ולימודי תרבות). 

בנוסף, במהלך הלימודים תתנסו בלמידה שיתופית ואינטראקטיבית, בפתרון בעיות ובמעורבות ישירה בסוגיות מתחום הקיימות.

מהם לימודי קיימות?

לימודי קיימות עוסקים בדרכים להגנה, לשמירה ולשימוש הנבון ביותר במשאבי הטבע של כדור הארץ. סטודנטים במגמה זו רוכשים ידע ממגוון רחב של דיסציפלינות, כאשר השיעורים הטיפוסיים כוללים, בין השאר, אקולוגיה, אדריכלות נוף, כלכלה, תכנון ערים, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה.

האם לימודי קיימות מתאימים לי?

לימודי קיימות מתאימים לאנשים שמתעניינים באתגרים סביבתיים עכשוויים ורוצים לעסוק בעבודה המשלבת מגוון של תחומי מקצוע ושיטות מחקר. קריירה בתחום הקיימות משמעותה שתהיו חלק מעבודה חשובה הנעשית בזמן אמת כדי להבין טוב יותר ולשפר את הדרכים שבהן אנחנו מתקשרים עם כדור הארץ.

כיצד תוכלו לקבל החלטה מושכלת אם לימודי קיימות מתאימים לכם?

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם אני אדם מתחשב?
  • האם אני נהנה מעבודה עתירת מחקר?
  • האם בעבודה שלי אני עם ראש פתוח?
  • האם אני נוהג להתבונן על משהו ממגוון נקודות מבט כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר האפשרי?
  • האם אני גם יצירתי וגם אנליטי?
  • האם אני סקרן? האם אני מחפש כל הזמן טכנולוגיות, רעיונות ומחקרים חדשים?
  • האם אני מסוגל לפתור בעיות? האם חשוב לי מאוד למצוא פתרונות לאתגרים מורכבים?
  • האם אני סקרן? למשל, האם אני שואל איך דברים נעשים כעת ומחפש דרכים לשפר אותם?

אם עניתם ׳כן׳ לרוב השאלות הללו, נראה שמקצוע הקיימות עשוי להתאים לכם.

עבודה ירוקה או מה אפשר לעשות עם תואר בלימודי קיימות?

׳עבודה ירוקה׳ היא תחום תעסוקה צומח שעולה בהתמדה הרבה יותר מרוב תחומי התעסוקה האחרים. לימודי קיימות מלמדים את הסטודנטים להיות הוגים יוזמים, ביקורתיים ויצירתיים, כמו גם לחפש ולמצוא פתרונות לבעיות סביבתיות.

בוגרי תואר ראשון בקיימות מצוידים בכישורים ובמידע המאפשרים להם להתחיל בקריירה לפי בחירתם או להמשיך ללימודים מתקדמים. הבוגרים יכולים להשתלב בתפקידים בתחומים שונים, כולל משפטים, פוליטיקה, מדיניות ותכנון, עיתונות, עסקים, עיצוב נוף ואדריכלות, מדעי הים או בריאות סביבתית.

לבסוף, ׳קיימות׳ הפכה לנושא מרכזי כמעט בכול תחום מקצועי, החל מפיתוח אנרגיה נקייה להגנה על משאבי הטבע של כדור הארץ שלנו וכלה בעמידה באתגרים הרבים שמציבים בפנינו העיור וצפיפות האוכלוסין.

בין אם תחומי העניין שלכם נוטים יותר כלפי טכנולוגיה והנדסה, מדעי הרוח או מדעי הטבע – תוכניות הלימוד הבינתחומיות, שמציעים מסלולי הלימודי לתואר ראשון או שני בקיימות, פותחות בפניכם שורה של מסלולי קריירה שבהם תהיו חלק מהמומחים המנסים לעמוד באתגרים שמציב בפנינו העולם שלנו המשתנה במהירות.

המאמר נכתב באדיבות ׳קיימות׳

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »