כל מה שמעניין במקום אחד

סגנונות שונים לציפוי של עוגות

יש לא מעט עוגות שאינן זקוקות לכל ציפוי, הן נהדרות ממש כפי שהן כשיצאו מן התנור. לעומתן יש עוגות שבהחלט זקוקות לציפוי, בפרט אם מדובר באירוע חגיגי, או אם ממש רוצים להתפנק על איזו פרוסת עוגה מפנקת במיוחד. במיוחד עבור כל העוגות שזקוקות לשכבת מעטה טעימה במיוחד הכנו רשימת ציפויים שאתם פשוט חייבים לנסות על העוגות שלכם.

ציפוי של קצפת

ציפוי של קצפת הוא אחד הציפויים הקלסיים ביותר. אפשר להכין את הציפוי רק משמנת מוקצפת עם סוכר ולקבל קצפת מאוד אוורירית ורכה, שמיד בתום הציפוי חייבת קירור במקרר.

תוכלו להכין קצפת יותר דחוסה אם תוסיפו לתוכה אינסטנט פודינג וניל. אם אתם רוצים קצפת ממש מתוקה תוכלו לחזק אותה עם סוכר, אם אתם רוצים קצפת בטעמים שונים כמו שוקולד, ריבת חלב או וניל צרפתי החליפו את האינסטנט לזה הרצוי. תוכלו לשחק עם הדחיסות של הקצפת בעזרת כמות האינסטנט שאתם מוסיפים לתוכה. הרבה אינסטנט ייתן לה טעם, צבע ומרקם שמזכיר קצת קרם פטיסייר, מעט אינסטנט ישאיר אותה מאוד אוורירית ואינסטנט בכמות שרשומה על גבי הקופסה ביחס למכל הקצפת שלכם יעניק לכם קצפת בדיוק במידה הנכונה שהיא יציבה יותר ודחוסה יותר מהרגילה.

אם אתם זקוקים לכמות מאוד גדולה של ציפוי תוכלו לשלב בין כמות השמנת לכמות של חלב ולאזן אותם עם האינסטנט שבחרתם.

ציפוי של גנאש

ציפוי של גנאש מורכב למעשה משמנת ומשוקולד. הציפוי הנפוץ ביותר הוא שוקולד מריר ושמנת אשר לרוב יצפו עוגת שוקולד. מי שרוצה להכין גנאש עם שוקולד חלבי יכול לעשות זאת בהחלט, הוא יצא מתוק יותר בטעמו ובדרך כלל ישמש יותר כאופציה לפונדו שכיף לטבול בו פירות טריים מאשר לציפוי עוגות אך זה בהחלט ניתן. ציפוי עשיר יותר של גנאש הוא כזה שמערבבים אותו עם קצפת. מתקבל ציפוי המזכיר במרקמו מוס שוקולד עשיר וטעים מאוד.

ציפוי של בצק סוכר

ציפוי של בצק סוכר מאפשר לכם לכסות שטחים גדולים של עוגות. חשוב לדעת לעבוד נכון עם בצק הסוכר וטרם תחילת העבודה יש לרכך אותו היטב ולרדד אותו על אבקת סוכר.

היתרון הגדול של בצק סוכר הוא שהוא מאפשר עבודה מאוד מדויקת. ניתן להכין אתו שלל צורות דמויות תלת ממדיות וחשוב לעבוד אתו מהר לפני שהוא מתייבש. בנוסף, הוא מאפשר להדביק אליו חתיכות שיצרתם כקישוט או כעיטור באמצעות מים, דבר שהופך את תהליך העבודה והיצירה איתו למאוד קל ופשוט.

ציפוי של פירות

לא מעט עוגות מתהדרות בשכבה עליונה של פירות טריים או כאלו שנאפו. תוכלו למצוא פאי של אפרסקים, טארט אגסים וגם פאי תפוחים ששכבתם העליונה מעוטרת עם פלחי הפרי. חשוב לדעת שכדי לעטר את השכבה העליונה עם פירות יש לזגג אותם עם ריבה כלשהי, זאת כדי למנוע מהפירות להשחיר בעת המגע שלהם עם האוויר (חמצון). שכבת הריבה שמתווספת מעל הפירות גם שומרת על הפירות וגם מעניקה לעוגה, לפאי או לטארט שלכם מראה מבריק ויפה במיוחד.

ציפוי של קרם חמאה

אומנם בארץ הציפוי של קרם חמאה פחות נפוץ, משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא שמירה על חלב ובשר והשנייה היא שטעמה של החמאה אינו נושא חן בעיני רבים. יחד עם זאת, ציפוי חמאה הוא מאוד טעים אך גם מאוד כבד וזוהי נקודה שיש להתייחס אליה בעת הכנתו. החך הישראלי רגיל יותר למרקמי וטעמי השמנת שהם קלילים יותר מאשר החמאה. ציפוי החמאה נפוץ בעיקר בארצות הברית שם מכינים אותו בכמה דחיסויות שונות: קל, מדיום וקשיח. כאשר המטרה היא לזלף שלל יצירות על גבי העוגות עם ציפוי שמתאים לכל יצירה. למשל עבור זילוף של שושנים מומלץ להשתמש במרקם קשיח שמאפשר ליצור את עלי הכותרת, כדי לקשט את החלק החיצוני של העוגה למעלה ולמטה עדיף להשתמש במרקם מדיום שמעניק לקרם החמאה מעין רכות מסוימת שמתאימה לסגנון הזילוף הזה. הסגנון הרך שמור לציפוי העוגה עצמה, שיותר קל לצפות אותה בציפוי רך מאשר בציפוי שדחיסותו היא יותר קשיחה.

לסיכום, תוכלו לצפות את העוגות, הפאי, הטארט, הקאפקייקס ואפילו העוגיות שאתם מכינים בשלל ציפויים נהדרים שיהפכו את המאפים שלכם למפוארים ביותר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »