כל מה שמעניין במקום אחד

על הקשר בין אישיות וכישורים ללימודים

לא מעט צעירים שמעו מאמא/ סבתא/ דודה עוד משהיו ילדים קטנים על כך שהם צריכים להיות: עורכי דין, מהנדסים, רופאים וכיוצא בזה..
אבל, לא משנה כמה אדם שמע כל החיים שלו שהוא אמור להיות רופא, אם הוא לא מתחבר לתחום, אם הוא לא מרגיש שהוא יכול להתקבל ללימודים, אם האישיות שלו לא מתאימה לעבודה במקצוע אז לא בטוח שכדאי לו לעשות הכול בכדי להשיג את אותה המטרה – למרות שבכלל לא מדובר על מטרה שלו אלא על התוכניות של ההורים/ הסבים כלפיו.
אז אין כל ספק שיש לא מעט פרמטרים שצריך לקחת בחשבון כאשר מקבלים החלטה מה ללמוד לתואר ובין היתר: תחום עיסוק שמעניין או רלוונטי בעבורכם, רמת הביקוש לאותו העיסוק, תנאי הקבלה למסלול, תנאי שכר ועוד..
יחד עם זאת, חשוב שתבחרו גם תחום שמתאים לכם, שקרוב לליבכם, שהולם את הכישורים שלכם ושאתם יודעים שהוא יספק לכם אתגר ועניין – בסופו של דבר אם תעסקו בתחום שכזה אתם תהיו ברי מזל..

חשבו עם עצמכם במה אתם טובים

אם אתם רוצים לבחור בתחום לימודים שאתם מתחברים אליו ושיאפשר לכם לתת דרור לכישורים וליכולות שלכם, בשלב הראשון אתם אמורים להבין מה הם אותם הכישורים.
אם לדוגמא, אתם לא מרגישים שאתם טובים ב"בלהזיז בניינים" ושהתחומים הטיפולים הרפואיים או טיפוליים לא מדברים עליכם אין סיבה שתרשמו למסגרת תואר שני במערכות בריאות לדוגמא..
מהסיבה הזאת ההמלצה היא להשקיע זמן במחשבה ובהסתכלות פנימה, אשר המטרה של הזמן הזה הוא לאפשר לעצמכם לנהל רישום של כל הכישורים והיכולות שלכם.
ברגע שתהיה לכם רשימה שכזאת, תוכלו בשלב הבא להתמקד בתחומי לימודים אשר יכולים להתאים ולהלום לאת אותם הכישורים. ישנו מבחר רחב של סוגי תארים, מלימודי משפטים לתואר ראשון, תואר שני במשפטים ללא משפטנים, ועוד סוגים רבים ונוספים אשר עשויים לעניין אותך.

התחילו באיסוף המידע הרלוונטי

אחרי שתבינו את היכולות שלכם תוכלו להתחיל לחפש מידע אחרי מסלולי לימוד או תחומי עיסוק אשר יכולים להתאים לאותם הכישורים והיכולות.
אם לדוגמא, הגעתם למסקנה שאתם אוהבים לדעת איך דברים פועלים, שאתם ריאליים וחובבי מספרים – מאוד יכול להיות שתמצאו את עצמכם מתמקדים בחיפוש מידע אחרי לימודי הנדסה – כאשר, יש לא מעט מסלולי לימודי הנדסה כאשר המטרה היא לבחור את מסלול ההנדסה הנכון והמתאים עבורכם ביותר.

קבלו החלטה נבונה

ההחלטה האופטימאלית לגבי מסלול הלימודים שלכם עוברת בשקלול של כל הפרמטרים המשפיעים: גם שיקולים פרקטיים שונים וגם כישורים ויכולות (ורק בסוף תוכלו גם להכניס למשוואה את שביעות הרצון של אמא או סבתא).
בסופו של דבר, חשוב לזכור שיש לכם מספר משוכות לעבור – המשוכה הראשונה היא לסיים בהצלחה את מסלול הלימודים – אשר אורך 3 – 4 שנים במקרה ומדובר בתואר ראשון וכשנתיים אם מדובר בתואר שני – כמובן, שכל מסלול לימודים מצריך עמידה בלא מעט מחויבויות שונות שגם אותן צריך לקחת בחשבון. המשוכה כשנייה היא גם להשתלב בתחום עיסוק ובמקום עבודה רלוונטי – כי ברוב המקרים זאת תהיה המטרה – ובעולם אופטימאלי תוכלו ליהנות מעיסוק אשר ילווה אתכם שנים רבות וכמובן, יספק אתכם מכל הבחינות.

לסיכום, זה נכון שמדובר בעולם דורשני אשר מצריך לקיחה של שיקולים פרקטיים ומחשבה על איך אתם יכולים להצליח, איך אתם יכולים להרוויח ואיך אתם יכולים לעמוד בציפיות של אחרים ממכם כמו גם שלכם מעצמכם. יחד עם זאת, גם בעולם הזה לסיפוק ולהנאה מהעבודה שלכם יכולה להיות חשיבות גבוהה – אם תמצאו תחום עיסוק אשר יסב לכם אתגר והנאה, סביר להניח שגם תצליחו לדבוק בו במשך שנים רבות, להציב לעצמכם מטרות ולהשיג אותן.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »