כל מה שמעניין במקום אחד

פותחים עסק? אל תצאו לדרך בלי תוכנית עסקית

פתיחת עסק היא תמיד תהליך לא פשוט, ואין עסק שאפשר להבטיח לו הצלחה החל מיום הקמתו. הצלחה עם עסק בבעלותכם דורשת השקעה ומסירות, ויכולת לנהל ולהוציא לפועל את התוכנית העסקית שלכם מקצה לקצה. בשביל להצליח לעשות זאת, צריך קודם כל תוכנית עסקית טובה, ברורה ומפורטת. מה זה בדיוק אומר, ואיך עושים את זה נכון? אנחנו כאן בשביל לעזור.

בחסות לאומי

 

פתיחת עסק דורשת הרבה מאוד עבודה והשקעה

עסק חדש הוא לא מאוד שונה מתינוק שמגיע לעולם. בחודשים הראשונים לחייו, הוא דורש הרבה מאוד עזרה ולא יכול להתקיים בפני עצמו. נדרשת השקעה עצומה של זמן ומשאבים בשביל לגרום לו להיות עצמאי, יצרני ומצליח. ההורה, שבמקרה הזה הוא הבעלים של העסק שפותח אותו, לעיתים הופך את ה"ילד" שלו לחלק המרכזי בחיי היום יום שלו, ועושה כל שביכולתו בכדי לפתח ולטפח אותו. עם זאת, בניגוד לילדים, בעסקים יש דרך להתכונן ולהיות מוכנים כמעט לכל מצב, והדרך הזאת מתחילה בעבודה על תוכנית עסקית מפורטת ומדויקת.

 

מה צריכה לכלול תוכנית עסקית של עסק חדש?

תוכנית עסקית של עסק חדש צריכה לכלול את כל המידע, כל הנתונים הכלכליים וכל הפרטים הקטנים שרלוונטיים לניהול היום יומי של העסק בשנותיו הראשונות לכל הפחות. התוכנית צריכה לכלול חלק מילולי, שבו מפורטים התוכנית האסטרטגית, השוק, הלקוחות, היתרון של העסק וכל פרט רלוונטי אחר, לצד חלק פיננסי שבו מציגים יעדים מספריים ושלבים בדרך להשגתם. התוכנית העסקית צריכה לכלול התייחסות לחלקים כמו שיווק העסק, השוק שבו הוא פועל, הטכנולוגיה שבה הוא משתמש, כמות העובדים הנחוצה להפעלתו, וכמובן שגם ההשקעה הכספית הנדרשת בכדי לפתוח ולהפעיל אותו. ברגע שבו מצליחים לרכז את כל הנתונים האלה לכדי תוכנית סדורה וברורה – עושים צעד גדול בדרך להקמה מוצלחת של עסק חדש.

 

השאלה הגדולה ביותר – הכסף שניתן להשקיע

השאלה הגדולה ביותר בכל תוכנית עסקית היא השאלה הפיסקלית. השאלה הזאת היא לא רק כמה העסק צפוי להרוויח וכמה הוא צפוי להוציא – אלא קודם כל כמה כסף נדרש בהשקעה ראשונית בהקמתו והעמדתו "על הרגליים". הניתוח הזה מאפשר לכם, כבעלי העסק העתידיים, להבין האם יש לכם משאבים כאלה, האם אתם מסוגלים לקבל הלוואה עבור המשאבים האלה, או שעליכם לחפש משקיעים או לשנות את התוכנית העסקית בהתאם למשאבים הזמינים.

 

תכנית עסקית טובה היא יותר מרק "מפת דרכים"

ברגע שבו יש לכם תוכנית עסקית טובה, ברורה, ברת השגה ומפורטת דיה, היא יכולה לשמש אתכם כיותר מסתם "מפת דרכים" שלאורה תלכו לאורך הדרך. תוכנית עסקית טובה היא נכס אסטרטגי בפני עצמו, כשהיא יכולה לסייע לכם בגיוס משקיעים, קבלת הלוואה לכל מטרה, ואפילו ככלי שיווקי לכל דבר ועניין. כל גוף פיננסי רציני שיכול להשקיע או לתמוך בעסק שלכם, ידרוש לראות תוכנית עסקית מפורטת בכדי לקבל תמיכה בסדר גודל משמעותי – ולכן לא רק כדאי לכם להשקיע בכתיבת תכנית כזאת, אתם פשוט חייבים לעשות זאת.

 

לפני שאתם פותחים עסק, תעבדו היטב על התוכנית העסקית שלכם

לפני שאתם מגיעים לרשם החברות ומתחילים בתהליך הבירוקרטי הרשמי של פתיחת העסק ויציקת תוכן לתוכו, אתם צריכים לדעת מה אתם עושים. חשוב לעבוד בצורה מעמיקה ומקיפה על התוכנית העסקית שלכם, ולבצע כל צעד רק לאחר שאתם בטוחים שזה הצעד הנכון. אם אין לכם את המשאבים לעשות זאת בעצמכם – תמיד מומלץ לפנות למומחים בתחום, שידעו לבנות יחד אתכם תוכנית עסקית מפורטת ורלוונטית.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »