כל מה שמעניין במקום אחד

קוטפים ונהנים – פעילות חווייתית וטעימה לכל המשפחה

השמיים מעט מעוננים והחולצות הארוכות כבר נשלפו מהמדף העליון בארון? זה הסימן שהחורף אוטוטו מגיע, וגם הרגע בו אתם יכולים לצאת לבלות עם המשפחה בפעילות קטיף עצמי חווייתית ומהנה במיוחד. בתקופה האחרונה, ובמיוחד לאור מגפת הקורונה שסגרה את כולנו בבתים, קטיף עצמי הפך להיות אחת מהאטרקציות האהובות ביותר על הישראלים – כך שיותר ויותר חקלאיים פותחים את שערי החממות שלהם, כדי שאנחנו נוכל לטייל בין הגידולים השונים, להצטלם ליד מבחר צבעוני של פירות וירקות העונה וכמובן גם לקטוף את הגידולים ולאכול בהנאה.

קטיף עצמי – מה זה אומר?

ממש כפי שזה נשמע, המשמעות של קטיף עצמי היא לצאת לטבע ולקטוף בידיים ובאופן עצמאי פירות וירקות טעימים. כיוון שדי קשה למצוא גידולים איכותיים וטעימים שגדלים בצורה טבעית בחיק הטבע, הדרך בה אפשר ליהנות מקטיף עצמי בצורה מהנה היא באמצעות ביקור בשטחים חקלאיים פרטיים.

מדובר על חממות וחוות גידול בהם חקלאיים שונים מטפחים בעמל רב פירות וירקות בהתאם לעונה, כשבימים מסוימים המקומות הללו נפתחים לקהל הרחב ומאפשרים למבקרים לטייל בין השיחים והעצים בחווה ולקטוף בעצמם את הגידולים. הודות לכך כולנו יכולים ליהנות מפעילות טבע מעשירה וגם מתוקה, וגם ילדים וקטנטנים יכולים לקטוף זנים שונים של דובדבנים ולהתענג.

אילו סוגי גידולים אפשר לקטוף?

יש לא מעט סוגי גידולים שחקלאי הארץ מטפחים בכל עונה, כך שמבחר הפירות והירקות שהם תוצרת הארץ היא רחבה במיוחד – אך לא כל החוות החקלאיות מאפשרות את הפעילות של קטיף עצמי בשטחיהן. אפשר לומר כי סוג הגידולים המאפשרים קטיף עצמי הם לפי עונה וגם ביקוש, כך שאפשר למצוא מגוון פירות אהובים ומתוקים שאפשר לקטוף לבד כמו תותים, דובדבנים, פטל, תפוזים, רימונים, קלמנטינות ועוד. גם מגוון הירקות בקטיף עצמי הוא גדול מאוד וכולל בין השאר קטיף של גזרים, עגבניות שרי, מלפפונים, בצלים וגם צמחי תבלין.

כדי שתוכלו להתכונן לעונת הקטיף כמו שצריך, כדאי להכיר את סוגי הגידולים השונים שצומחים ומוכנים לקטיפה בהתאם לעונות השנה:

  • גידולי חורף – תותים, כרובית, צנוניות, גזר, חסה, קולורבי, ברוקולי, אפונה ועוד.
  • גידולי קיץ – ענבים, גויאבות, עגבניות, פלפלים, חצילים, תירס, קישואים ועוד.
  • גידולי אביב – אוכמניות, אבוקדו, אפרסק, אספרגוס, בננות, בטטה, דובדבנים ועוד.
  • גידולי סתיו – ארטישוק, אפרסמון, תפוזים, קלמנטינות, תפוחים ועוד.

היכן אפשר ליהנות מקטיף עצמי?

לשמחתנו, יש שלל מקומות חקלאיים בכל רחבי הארץ המאפשרים למבקרים להגיע ולקטוף ממיטב הגידולים שלהם. אפשר למצוא חוות גידול וחממות פרטיות מהצפון ועד הדרום, כשכל אחת מהן מציעה סוגי גידולים שונים לקטיפה עצמית. ילדים ייהנו במיוחד מביקור בחוות גידול של עצי תות, שם הם קוטפים את התותים היישר מהעץ ואוכלים בהנאה גדולה.

כדאי לזכור כי רוב פעילויות הקטיף העצמי נערכות בסופי השבוע, כשבעונות השיא של הגידולים הרבה מאוד מהמקומות החקלאיים יהיו עמוסים מבקרים. רצוי להגיע מוקדם ככל האפשר לפעילות הקטיף כדי שתוכלו להספיק ליהנות מקטיף של כמה שיותר גידולים.

מה היתרונות של פעילות הקטיף?

פעילות הקטיף העצמי מעניקה ערך חינוכי חשוב לכל ילד בנושא החקלאות, וגם היכרות מהנה יותר עם מיטב הגידולים שהם נוהגים לאכול כמעט באופן יומיומי. כיוון שהקטיף נעשה באופן עצמי, הילדים יוכלו ללמוד כיצד קוטפים נכון מהעץ/שיח את הגידולים כדי לא לפגוע בגידולים חדשים שצריכים לצאת. עבור ההורים מדובר בחוויה של ממש בה גם הם נהנים לקטוף עצמאית את הפירות עם הילדים , לאכול את הגידולים הטעימים ישירות מהעץ וגם לקחת סלסילה קטנה לביתם בתשלום סימלי.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה: