כל מה שמעניין במקום אחד

רכבים חשמליים על רשת החשמל: אתגרים, פתרונות והשפעת טעינת רכבים

הכניסה המשמעותית של רכבים חשמליים לשוק הרכב הישראלי אמנם מבורכת, אך בד בבד עם הברכה היא מביאה איתה גם לא מעט אתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים הוא ההשפעה של רכבים אלה, ובעיקר של הטעינה היומיומית שלהם, על רשת החשמל. מהם האתגרים שנוצרים ברשת החשמל בעקבות כניסת הרכבים החשמליים, ומהם הפתרונות הזמינים שמקודמים בישראל כיום? מיד נציג בפניכם מידע שחשוב מאוד להכיר.

 

רכבים חשמליים יוצרים מציאות חדשה

כניסת הרכבים החשמליים לשוק הרכב הפרטי ולשוק רכבי התחבורה הציבורית, יוצרת מציאות חדשה בעולם הרכב, ולא רק בו. בעוד יותר ויותר משתמשים מסתגלים למעבר מרכב שצריך לתדלק לרכב שצריך לטעון, ונהנים מהשימוש בו ומהחיסכון שהוא מציע על בסיס יומיומי – בהסתכלות רחבה המעבר הזה הוא לא פשוט כל כך. נכון לסוף שנת 2022, נכחו על הכביש בישראל קצת יותר מ-50 אלף רכבים חשמליים, והמגמה הולכת ומתעצמת משנה לשנה מאז שהחלה סביב שנת 2019. בהתחשב בקצב הגידול של הרכבים החשמליים, לא מן הנמנע שכבר בסוף שנת 2023 נגלה שיש כבר מאות אלפי רכבים כאלה על הכביש – מה שמזמן לא מעט אתגרים בכל מה שנוגע לרשת החשמל המקומית.

 

ההשפעה על רשת החשמל: האתגרים שנוצרו

בעוד רכבים חשמליים לא צורכים דלק, וכך הם עוזרים למאמץ האקולוגי ומצמצמים פליטה של גזי חממה מזהמים, הם בהחלט מעלים את צריכת החשמל הבסיסית של משק הבית שמחזיק בהם. צריכת החשמל המוגברת הזאת מתורגמת לעומס חשמלי גבוה יותר – מה שיכול, בהסתכלות על שכונות, ערים ומחוזות, לגרום להפסקות חשמל ולעומסים שלא ניתן להתמודד איתם, בעיקר בחודשי הקיץ החמים ובחודשי החורף הקצרים והקרים. אותו עומס מוגבר יכול להשפיע לא רק על בעלי הרכבים החשמליים אלא על האוכלוסייה כולה, שתיאלץ להתמודד עם יותר הפסקות חשמל יזומות ובעיות באספקת החשמל. מעבר לכך, כמובן שישנה גם השפעה של ייצור החשמל המוגבר על ההיבט האקולוגי – השפעה שאסור להתעלם ממנה, גם אם כל רכב חשמלי בפני עצמו מזהם פחות.

 

פתרונות אפשריים שהוצעו לאתגרים החדשים

משרד האנרגיה והתשתיות התייחס לאתגרים החדשים שנוצרו בעקבות כניסת הרכבים החשמליים, וכבר היום מוצעות לא מעט אפשרויות ברמת הנהג וברמת התכנון הכללי בשביל להתמודד עם האתגרים האלה. בתור התחלה, ישנה המלצה לעודד ואפילו לחייב התקנה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים במקומות ציבוריים, מקומות עבודה, מרכזים מסחריים ועוד. התקנה של עמדות כאלה יכולה לפרוס את שעות הטעינה השכיחות של הרכבים האלה (שכיום הן בעיקר בערב ובלילה) לאורך כל שעות היממה, וכך להפחית מהעומס בשעות השיא. בנוסף, ישנה מדיניות מכוונת של עידוד שימוש בעמדות חיצוניות ובשירותי טעינה בתחנות ייעודיות – זוהי טעינה בזרם ישיר, יעילה יותר חשמלית ומהירה יותר. טעינה בעמדות חיצוניות גם מאפשרת מעבר לאנרגיות מתחדשות כמו אנרגיה סולארית בהווה ובעתיד – והדבר יכול לסייע מאוד בהיבט האקולוגי.

 

אז מה קורה בפועל ומה צפוי בעתיד?

כיום, חלק מהמסקנות כבר מתחילות להיות מיושמות, ואנחנו רואים יותר ויותר עמדות טעינה שמותקנות גם בתחנות ייעודיות וגם במרחבים ציבוריים. השימוש בעמדות האלה הוא מהיר, יעיל ונוח,  וכיתרון נוסף הוא גם מקל על העומס החשמלי באזורים בהם יש יותר רכבים חשמליים כיום בשעות השיא. ככל שהתהליך הזה יתקדם ואף יהפוך לחובה חוקית או לכורח המציאות במרחב העירוני והארגוני – כך אנחנו נראה יותר ויותר אנשים עוברים להשתמש באופציה של טעינה חיצונית, שהיא אפקטיבית מבחינה העומס על רשת החשמל. התהליך הזה, בשילוב עם המעבר העקבי להסתמכות על אנרגיות מתחדשות בתהליך ייצור החשמל עצמו, ושדרוג תשתיות החשמל באזורי העומס – צפויים להפוך יחד את השימוש ברכב החשמלי לנוח מאי פעם, ולפתור את האתגרים שהוא יוצר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »