כל מה שמעניין במקום אחד

איזה דברים לבדוק כשבוחרים כיסא בטיחות לתינוק

בחירת כסא בטיחות לרכב זו חוויה מלחיצה. מלבד ההגנה על התינוק במהלך הנסיעה, יש לא מעט דברים שצריך לקחת בחשבון על מנת שהנסיעה תעבור בשלום מבחינת נוחות ובטיחות כאחד. לכן חשוב מאוד לבחור את מושב הבטיחות הנכון.

עם זאת כאשר יש כל כך הרבה דגמים וסוגים של כיסאות בטיחות לבחור מהם, זה רק טבעי לתהות מה צריך לבדוק ובמה להתעמק. כדי לדעת איזה כסא בטיחות ולבחור, עליכם לבחון את הצרכים שלכם, להתייחס למבנה הרכב ולקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים.

 

בטיחות ועמידה בתקנים

ממש כנגזר משמו, כסא בטיחות צריך לתת מענה בטיחותי, ולעשות את העבודה שלו והיא – להגן על ילדיכם בעת הנסיעה בדרכים. לכן עליכם לסמוך על כסא הבטיחות שלכם ולהרגיש שהתינוק הקטן נמצא בידיים הטובות ביותר שיש במהלך הנהיגה.

כיום ישנם תקנים בינלאומיים שעל הכסאות לעמוד בהם, בנוסף הכסאות עצמם עוברים בדיקות ומקבלים ציון בטיחות לפני שמוכרים אותם. לכן הכסא שאתם בוחרים צריך לעמוד בתקנים ובדרישות, כאשר ישנם כסאות שעומדים בתקנים המינימליים, בעוד שאחרים עומדים בדרישות הרבה יותר מחמירות, ומשלבים טכנולוגיות וחומרי גלם מתקדמים כדי להציע את כל ההגנה שרק אפשר.

 

התאמה לגובה ומשקל

דבר נוסף שיש לזכור בעת בחירת כסא בטיחות לתינוק הוא מגבלת גובה ומשקל. תשומת לב לנושא הגובה והמשקל חשובה במיוחד כאשר משקלו של התינוק נמוך או שהוא נולד פג, ואז עליכם לוודא שהמושב יספק לו את מיטב ההגנה (לרוב ישנן כריות ותוספות ייעודיות לתינוקות שמספקות מעטפת הגנה נוספת).

הגודל הנכון של כסא הבטיחות חשוב כדי לשמור על הבטיחות, בכך שמבטיח שהילדים ישובים וחגורים כראוי.

 

סוג המושב

כאשר אתם קונים כסא בטיחות לתינוק עומדות לרשותכם שתי אפשרויות: לקנות סל קל ולאחר שנה כסא בטיחות או לקנות כסא בטיחות שגדל עם התינוק ומציע לכם את האפשרות של 2, 3 או אפילו 4 ב-1, כלומר סל קל, כסא בטיחות ולעיתים גם בוסטר גב ובוסטר רגיל. לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה שכדאי לבדוק.

סל קל לתינוק למשל מותאם לתינוקות רכים מיום היוולדם, הוא קל יותר, ניתן בקלות לנייד אותו מקום למקום אך הוא ישמש אתכם רק לשנת החיים הראשונה כך שתצטרכו לקנות כסא נוסף. כסא שניתן להמיר יגדל עם ילדיכם, תצטרכו לקנות רק כסא אחד שילווה אתכם לכל אורך הדרך, אך זהו מושב יותר מגושם ולכן פחות נייד.

 

שיטת ההתקנה

כיוון שאתם משתמשים בכסא הבטיחות באופן קבוע, קלות ההתקנה זו סוגיה קריטית שיש לקחת בחשבון בעת הבחירה. קודם כל עליכם לוודא שהכסא מתאים לרכב שלכם מלכתחילה. ישנם כסאות בטיחות גדולים שלא יתאימו לרכבים קטנים ולכן כדאי למדוד את השטח הפנוי על המושב האחורי של הרכב, לפני שאתם בוחרים את כסא הבטיחות המתאים עבורכם.

 

נוחות תחזוקה ופיצ'רים מיוחדים

תופתעו לגלות כמה תכונות ופיצ'רים מיוחדים כסאות הבטיחות המודרניים כוללים. ישנן תכונות מיוחדות שטוב שחשבו עליהן ומאוד יעילות, אחרות מאוד נחמדות אך לא בהכרח נחוצות. לכאן או לכאן חשבו על התאמה לצרכים שלכם וזכרו שתכונות לא נחוצות עשויות להקפיץ את המחיר של הכסא. בשורה התחתונה, הכסא שאתם רוכשים צריך להיות נוח לשימוש ולישיבה, קל להתקנה, עליו לכלול מספיק מרווח לרגליים, להתכוונן ולהיות כמה שיותר קל לתחזוקה וניקיון, כדי שיוכל לשמש אתכם בצורה מיטבית לאורך שנים.

לכסא הבטיחות יש חשיבות, והוא יקנה לכם שקט נפשי רב בעת הנסיעה עם התינוק. הקפידו לקנות כסא בטיחות שעומד בתקנים ומיוצר על ידי מותג מוביל ומוכר בתחום מוצרי התינוקות.

 

אז מה היה לנו בכתבה: