כל מה שמעניין במקום אחד

חמישה דברים שהכי מבזבזים לכם דלק ואיך אפשר למנוע אותם?

כמה שאלתם את עצמכם למה הרכב שלי אוכל הרבה דלק ואיך לפלוט פחות כדי לשמור על איכות הסביבה? כדי לקבל תשובות לשאלותיכם עליכם לשאול את עצמכם מה באמת גורם לבזבוז דלק. האם זה צורת הנהיגה, המיזוג או העמידה בפקק? פרסנו לפניכם כמה סיבות הגורמות לבזבוז דלק וכיצד אפשר למנוע את זה.

 

נהיגה במהירות גבוהה

הגורמים המשמעותיים ביותר לצריכת דלק מוגזמת הוא נהיגה במהירות מופרזת ובלימה פתאומית. לפי הערכות בנסיעה איטית אפשר להפחית את צריכת הדלק עד 33% בכביש המהיר וב-5% בעיר.

כיצד ניתן למנוע?

מהירות קבועה

מנסים כיכול שניתן לשמור על מהירות קבועה לאורך כל הדרך; שימוש בקרת שיוט אדפטיבית בכבישים מהירים יכול לעזור. שימו לב נסיעה במהירות גבוהה עלולה לגרום לצריכת דלק גדולה יותר.

עמידה במקום

מומלץ לא לעמוד זמן רב במקום עם רכב כשהמנוע דלוק. אם אתם מתכוונים לעצור יותר מדקה אחת תכבו את המנוע.

נשיאת מטען עודף

נשיאת מטען גדול בבגאז' או על הגג מוסיפים משקל גדול לרכב שלכם, וגורמים למנוע לעבוד קשה יותר וכך לצרוך הרבה דלק.

כיצד ניתן למנוע את זה?

שמים ברכב רק את הדברים החיוניים, מורידים ממנו דברים שאתם לא צריכים לנסיעה. אל תהפכו את המכונית למחסן שלכם.

אם אתם צריכים בכל זאת לשאת מטען כבד, תשימו אותו בבגאז' מאחור מאשר על הגג. הנחת מטען מאחור טובה יותר מבחינה אווירודינמית מאשר הנחת מטען על הגג. ברכב 7 מקומות אפשר לעשות בגאז' גדול על-ידי קיפול של מושבים אחוריים.

צמיגים לא מנופחים

צמיגים לא תקינים או לא מנופחים עלולים להוביל לבזבוז הדלק. אולי הצריכה הזאת קטנה ביותר, אבל זה עלול להצטבר לסכום גדול במהלך שנים.

כיצד אפשר למנוע זאת?

בודקים צמיגים לפחות פעם בחודש. רכבים חדשים מגיעים לרוב עם מערכות ניטור לחץ אוויר בצמיגים, יחד עם זאת מומלץ לבצע בדיקה ידנית עם מד לחץ אוויר בצמיגים. בודקים עד כמה הצמיגים נפוחים בהתאם להוראות היצרן.

מנוע

מנוע שלא עובד כשורה עלול לפגוע באפקטיביות וביעילות שלו, ולגרום לבזבוז רב של דלק. מסנני אוויר מלוכלכים, מצתים ישנים ומזרקי דלק פגומים עלולים להוביל לצריכת דלק מרובה.

איך למנוע?

מחליפים באופן קבוע מסנני אוויר, מצתים ורכיבי מנוע אחרים כפי שהומלץ בעלון הוראות לצרכן. משתמשים בכמות נכונה בשמן מנוע. שימוש בכמות נכונה של שמן מנוע יכולה להגדיל את חיסכון בדלק ב-1-2%.

מיזוג אוויר

אחד הגורמים העיקריים לצריכת דלק מוגזמת הוא מזגן, במיוחד בנסיעה בעיר. העומס הנוסף על המנוע בזמן הפעלת המזגן עלול להגדיל את צריכת הדלק עד 25%.

איך אפשר למנוע זאת?

משתמשים במזגן בצורה נבונה. אם אפשר לפתוח חלונות להכנסת אוויר קר, אז פותחים. נו כן בוודאי לא נוסעים עם חלונות פתוח עם בזמן שהמזגן פועל.

 

צורת נהיגה

לצורת הנהיגה שלנו ישנה השפעה משמעותית כמה כסף נוציא על דלק כל חודש. נהיגה במהירות גבוהה הוא הדבר הצורך הרבה מאוד דלק. כשאתם נוהגים במהירות הדבר שואב יותר אנרגיה מהמנוע וגוזל הרבה דלק. אם אתם בולמים את הרכב בתדירות גדולה, זה יבזבז לכם יותר דלק אלא יזיק לרכב עצמו ויגדיל עוד יותר את צריכת הדלק. אם עצרתם לכמה דקות ולא כיביתם את המנוע זה יגרום לבזבוז נוסף של בנזין. אם תצייתו לכללים אלה, אתם יכולים להפחית משמעותית את צריכת הדלק ברכב שלכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »