כל מה שמעניין במקום אחד

איך לטפל בהצטננות?

טיפול בהצטננות כרוך בניהול התסמינים ובעזרה למערכת החיסונית של הגוף להילחם בזיהום הנגיפי. הצטננות נגרמת על ידי וירוסים, ולכן ברוב המקרים, אנטיביוטיקה אינה יעילה לטיפול בהם. להלן כמה צעדים או פעולות אשר יעזרו להקל על תסמיני הצטננות ולהאיץ את ההחלמה:

מנוחה
ההמלצה היא להקפיד על מנוחה – וכמה שיותר ממנה. הגוף שלכם זקוק  לכמות גדולה של אנרגיה כדי להדוף את הנגיף, ומנוחה מספקת יכולה לעזור לכם להתאושש מהר יותר.

הקפדה על שתייה
יש להקפיד לשתות הרבה נוזלים, כמו מים, תה צמחים ומרקים צלולים. הידרציה עוזרת לדלל ריר ולשמור על הלחות בגרון. זה חיוני כדי למנוע התייבשות, במיוחד אם ההצטננות כוללת בין היתר גם חום.

שקלו להשתמש במכשיר אדים
הוספת לחות לאוויר אותו נושמים באמצעות מכשיר אדים יכולה לעזור להקל על הגודש ולהרגיע את דרכי הנשימה המגורות. הקפידו לנקות את מכשיר האדים באופן קבוע כדי למנוע צמיחת עובש במכשיר האדים.

לגרגר עם מי מלח
גרגור עם מי מלח חמים יכול לספק הקלה על כאב גרון ולעזור להפחית מצב של דלקת – לכן, כדאי גם לבצע את הפעולה הזאת.

השתמשו בתרסיס מי מלח לאף
תרסיסים לאף מלוחים יכולים לעזור להקל על גודש ו"לפתוח" מעברי אף יבשים. הם בטוחים וניתן להשתמש בהם לעתים קרובות לפי הצורך – כמובן, יש לבחור בתבונה את אותו התכשיר.

תרופות ללא מרשם
יש לשקול להשתמש בתרופות הצטננות ללא מרשם, כגון תרופות להורדת גודש, אנטיהיסטמינים ומשככי כאבים (כמו איבופרופן או פרצטמול), כדי לנהל תסמינים ספציפיים. הקפידו לעקוב אחר הוראות המינון ודאגו להשתמש רק לפי הצורך.

ויטמין C
ויטמין C, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, הוא ויטמין מסיס במים הממלא תפקיד מכריע בתפקודי הגוף השונים.
ויטמין C ידוע הודות לתכונות נוגדות חמצון, היווצרות קולגן – לכן, הוא נפוץ גם במוצרי טיפוח שונים כמו לדוגמא, סרום ויטמין c, בעל יכולת תמיכה ולחיזוק של מערכת חיסון ובעל יכולת להגביר את הספיגה של הברזל.
ויטמין C ידוע גם בעל סיוע במניעה ובטיפול בהצטננות. לכן, כאשר מתמודדים עם צינון ההמלצה היא לצרוך מאכלים עשירים בוויטמין זה כמו: פירות הדר, פירות יער, אננס, פפאיה, מנגו, עגבניות, מלון, אבטיח וכרוב ניצנים.

הימנעות מעישון
בעת צינון כדאי להקפיד על הימנעות מעישון או מחשיפה לעישון פסיבי. עשן וחומרים מגרים אחרים יכולים להחמיר את הסימפטומים של הצינון.

להישאר בבית
אם אתם מצוננים, אחת מהפעולות שכדאי ומומלץ שתעשו זה להישאר בבית ולהימנע ממגע קרוב עם אחרים – זאת בכדי למנוע את הפצת הנגיף – כידוע, מרבית הסיכויים שתרצו להימנע מאשר להדביק אחרים ולגרום גם להם להתמודד עם המצב הלא נעים עמו אתם מתמודדים.

הקפידו על היגיינה טובה

 

כסו את הפה והאף בעת שיעול או התעטשות עם טישו או במרפק. שטפו את הידיים בקביעות במים וסבון כדי למנוע את התפשטות הנגיף. בצורה כזאת, תוכלו להבטיח שהנגיף יעזור אתכם בזמן הקצר ביותר.

הקפדה על תזונה טובה
הקפידו על תזונה מאוזנת אשר כוללת פירות, ירקות ומגוון רחב של מזונות אשר נחשבים כעשירים בחלבון. זאת, בכדי לספק לגופכם את החומרים המזינים הדרושים לו כדי להתאושש מהמצב בו  הוא מצוי.

לסיכום, יש לא מעט פעולות בהן כל אחד יכול לנקוט על מנת "להילחם" בצינון וזאת, בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי. כמובן, ההמלצה אולי הגדולה מכל היא להקשיב לגוף, לתת לו מנוחה ולאפשר לו לקבל רכיבים אשר נחשבים כחיובים או כבריאים בעבורו.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »