כל מה שמעניין במקום אחד

אילו תוספי תזונה מומלצים לנשים בהריון?

הריון הוא תקופה קריטית, הדורשת תשומת לב רבה דיאטה ותזונה. בעוד שארוחות בריאות ומאוזנות הן הדרך הטובה ביותר להשיג את החומרים המזינים הדרושים, ויטמינים ומינרלים מסוימים עשויים להיות קשים להשגה ממזון בלבד במהלך ההריון.

זה המקום שבו חנות תוספי תזונה נכנסת לתמונה. השאלה היא, אילו תוספים את בכלל צריכה? הנה כמה המלצות, אם כי חשוב להתייעץ עם רופאים לפני נטילת כל תוסף.

 

חומצה פולית: אבן הפינה של ההריון

חומצה פולית – ויטמין B – היא התוסף הקריטי ביותר לנשים בהריון. מומחים ורופאים בכל העולם ממליצים לנשים בגיל הפוריות, ועל אחת כמה וכמה לנשים בהריון, ליטול תוסף יומי המכיל 400 עד 800 מיקרוגרם של חומצה פולית. חומר תזונתי זה הוא המפתח למניעת מומים מולדים במוחו ובעמוד השדרה של התינוק, שיכולים להתרחש במהלך החודש הראשון להריון. מזונות העשירים בחומצה פולית כוללים ירקות ירוקים, אגוזים, שעועית ודגנים מועשרים, אך תוסף יכול להבטיח צריכה אופטימלית.

 

ברזל: מפתח להובלת חמצן

ברזל הוא מינרל חיוני נוסף במהלך ההריון. תפקידו העיקרי הוא לשאת חמצן ברחבי הגוף, ודרישות הברזל שלך גדלות באופן משמעותי במהלך ההריון, כי הוא עוזר לתמוך בהתפתחות התינוק וצמיחתו. אנמיה, מצב הנובע ממחסור בברזל, שכיחה בקרב נשים בהריון ועלולה להוביל ללידה מוקדמת ולמשקל לידה נמוך. רוב הוויטמינים לפני הלידה מכילים בין 27 ל-60 מיליגרם של ברזל, הטווח המומלץ על ידי מיילדות וגינקולוגים.

 

סידן: אבני בניין לעצמות ושיניים

סידן חיוני במהלך ההריון, לבניית העצמות והשיניים של התינוק ולסייע לתפקוד מערכת העצבים, השרירים ומחזור הדם. אם אישה בהריון לא צורכת מספיק סידן, המינרל יילקח מעצמותיה כדי לענות על הצרכים של תינוקה הגדל, מה שיכול להשפיע על בריאותה שלה. הצריכה המומלצת היא 1,000 מיליגרם ליום לרוב המבוגרים, וניתן להשיג זאת באמצעות מקורות תזונתיים ותוספי מזון.

 

ויטמין D: שיפור ספיגת הסידן

ויטמין D פועל לצד סידן וחיוני לספיגתו. הוא גם עוזר לבנות את העצמות והשיניים של התינוק. מחסור בוויטמין D יכול להוביל לסוכרת הריון, רעלת הריון ומשקל לידה נמוך. הצריכה היומית המומלצת היא 600 יחידות בינלאומיות (IU), וניתן להשיג זאת באמצעות חשיפה לאור שמש, מזון ותוספי מזון.

 

DHA: תמיכה בפיתוח המוח

חומצה דוקוסהקסאנואית (DHA) היא סוג של חומצת שומן אומגה 3 המסייעת בהתפתחות המוח והעיניים של התינוק במהלך ההריון. היא גם תומכת בבריאות הנפשית של האם. בעוד שניתן למצוא DHA בדגים ובפירות ים, לרוב מומלץ לנשים הרות להגביל את צריכת הדגים שלהן עקב חששות לגבי כספית. תוסף DHA יכול לעזור להבטיח רמות מספיקות ללא סיכון זה.

 

יוד: ויסות תהליכים מטבוליים

יוד הוא קריטי לייצור הורמוני בלוטת התריס, המווסתים את חילוף החומרים בגוף ואת התפתחות המוח של התינוק. מחסור ביוד במהלך ההריון עלול להוביל לעצירת גדילה גופנית, נכות נפשית חמורה וחירשות. במקרים קיצוניים, זה יכול להוביל להפלות וללידות שקטות. הצריכה היומית המומלצת היא 220 מיקרוגרם, וניתן להשיגה באמצעות מלח יוד, מוצרי חלב, פירות ים ותוספי מזון.

 

כולין: חיזוק ההתפתחות הקוגניטיבית

כולין הוא חומר תזונתי חיוני נוסף המסייע בהתפתחות המוח ובתפקוד העצבים. בעוד שהגוף שלך יכול לייצר קצת כולין, זה לא מספיק כדי לענות על הצרכים המוגברים שלך במהלך ההריון. ההמלצה היא הקפדה על צריכה יומית של 450 מיליגרם כולין בהריון.

 

לסיכום

תזונה בריאה צריכה להיות תמיד המקור העיקרי לחומרים מזינים עבור נשים בהריון, אך היא לא תמיד מספיקה. בין אם בשל צרכים תזונתיים מוגברים במהלך ההריון, או חוסר אפשרות לצרוך את החומרים החשובים בדרכים אחרות, תוספי מזון יכולים לשחק תפקיד משמעותי מאוד ולקדם את בריאות העם והתינוק.

אז מה היה לנו בכתבה: