כל מה שמעניין במקום אחד

גיל 50 על היבטיו השונים

גיל 50 אצל נשים נקרא גיל המעבר ואצל הגברים הוא מכונה גיל העמידה. נשים וגברים כאחד שמגיעים לגיל 50 חווים שינויים פיזיולוגיים והורמונליים, עייפות מוגברת, ירידה בחשק ובתפקוד המיני, שינויים במבנה הגוף, כולל משקל, חוסר אנרגיה ועוד. יחד עם זאת, כיום ניתן להתמודד עם ההיבטים השונים של גיל המעבר וגיל העמידה, וחשוב לזכור כי עולם הרפואה התפתח מאוד לכן אפשר לפתוח גם את העשור השישי לחיים עם חיוך רחב, מרץ ובריאות איתנה.

כמו כן, אין לשכוח את התקדמות עולם הטיפולים והניתוחים האסתטיים שמאפשר להילחם בפגעי ובנזקי הזמן, השמש ומזג האוויר, ויש מגוון טיפולים משמרים וטיפולים אסתטיים המתאימים בדיוק לגיל זה.

 

השינויים הפיזיים בגיל 50

נשים המגיעות לגיל 50 מודעות לתסמיני גיל המעבר, הן מתחילות לחוות סימפטומים כמו גלי חום, הזעה מוגברת הלילה, יובש בנרתיק, הפרעות שינה, ירידה בחשק המיני, שינויים במצב הרוח, דלקות בדרכי השתן, עצבנות, שינויים משמעותיים במחזור החודשי עד הפסקתו המוחלטת, מצבי רוח משתנים, שינויים במבנה הגוף והמשקל ועוד.

גברים המגיעים לגיל 50 חווים את תסמיני גיל העמידה כגון: ירידה בחשק ובתפקוד המיני, אימפוטנציה (אי אונות), עייפות מוגברת, חוסר אנרגיה, התקרחות ונשירת שיער, כאבי שרירים, פציעות, ערמונית מוגדלת, נטייה להשמנה, שינויים במבנה הגוף ועוד.

 

השינויים ההורמונליים בגיל 50

ידוע כי בגיל 50 מתחילים שינויים הורמונליים בגוף האדם. אצל נשים השינוי ההורמונלי מתחיל בגיל זה מאחר שהשחלות מפסקות לייצר באופן הדרגתי את הורמוני המין הנשיים, כלומר הורמונים מסוג אסטרוגן ופרוגסטין. כתוצאה מהשינוי ההורמונלי נשים בגיל 50 חוות את הפסקת המחזור החודשי, ובגיל המעבר הן חוות תסמינים נוירו פסיכיאטריים כמו שינויים חדים במצב הרוח, הפרעות שינה כאלו ואחרות, עצבנות ועייפות, ובנוסף הן חוות שינויים כמו כלי חום, הזעה מוגברת ודופק מהיר.

ההתמודדות עם תסמיני גיל המעבר אצל נשים בגיל 50 כוללת הימנעות מגורמים העלולים להחריף ולהקצין את קצב השינויים, לכן מומלץ להפסיק לעשן, להקפיד על תזונה בריאה, להפחית סטרס ומתח בחיים, לערוך פעילות גופנית באופן מסודר וקבוע, לשמור על משקל הגוף, להרוות את הגוף בנוזלים (בעיקר מים), להקפיד על שינה בהתאם להמלצות המומחים וכד'. בהתאם לצורך יש לפנות לרופאים ולאנשי המקצוע, כולל פסיכולוג או פסיכיאטר, וחשוב לעבור בדיקות המומלצות לגיל המעבר ובהן בדיקות לזיהוי מוקדם של סרטן השד וכו'.

אצל גברים השינוי ההורמונלי בא לידי ביטוי בדרכים אחרות. גברים בגיל זה חווים ירידה בהפרשת הורמון הטסטוסטרון, וכתוצאה מכך הם חווים ירידה בחשק ובתפקוד המיני, עייפות ותשישות, חוסר באנרגיה, פציעות מרובות ועוד.

ההתמודדות עם התסמינים שהגברים חווים היא טיפול בתסמינים ובסימפטומים הפיזיים של התופעות השונות, הבנה שהם כבר אינם צעירים כפי שהיו, עבודה עצמית על הגוף והנפש וסיוע מאנשי המקצוע, לרבות תוספי תזונה, מעבר לאורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, פעילות גופנית והפחתת סטרס בחיים. כמו כן, חשוב לעבור בדיקות רפואיות בהתאם להמלצת המומחים ולשלב תוספי תזונה.

 

טיפולים משמרים בגיל 50

בגיל 50 נשים וגברים יכולים לעבור מגוון טיפולים משמרים, כך הם יכולים לתחזק ולטפח את הגוף, להילחם בנזקי הזמן והגיל, להיראות צעירים מגילם וליהנות מאיכות חיים גבוהה. אפשר לשלב טיפולים משמרים כמו טיפולי לייזר, פילינג רקמות עמוק, מתיחת פנים, טיפול בפיגמנטציה והצערת עור, הזרקות לשימור מראה הפנים, הקפאת שומן ועוד.

בגיל 50 רבים מהגברים והנשים בוחרים לעבור ניתוחים אסתטיים, כלומר הליכים כירורגים לכל דבר. הניתוחים הנפוצים ביותר הם ניתוחי חזה (בעיקר נשים, יש גברים שעוברים ניתוח גניקומסטיה), מתיחת בטן, שאיבת שומן, ניתוח פנים (יש שיטות שונות) וכדומה.

בנוסף, חשוב להקפיד על אורח חיים בריא, לשפר את התזונה, להימנע ממזון וממאכלים מעובדים ולא בריאים, להקפיד על פעילות גופנית ולהפחית מתח וסטרס.

במציאות של היום כאשר תוחלת החיים בישראל ממשיכה לעלות, מומלץ לנשים ולגברים החל מגיל 50 לראות בגיל זה כהזדמנות ולא כגיל שהוא מעבר לפסגה. יש שלל הזדמנויות חברתיות ומקצועיות בגיל 50, כדאי לפתח תחביבים, ליהנות מנופש ומפעילויות פנאי, וכמובן לחיות את החיים הטובים.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »