כל מה שמעניין במקום אחד

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה עלולה להיות חוויה מצמררת וקשה עבור נשים יולדות בחדר הלידה, שכן היא כרוכה במקרים רבים לא רק ברווחתן אלא גם ברווחת היילוד שלהן אותו הם נשאו ברחמן תשעה חודשים.

כאשר מתרחשת רשלנות רפואית במהלך ההיריון והלידה, חשוב להבין כיצד לנווט את ההליך המשפטי בצורה הטובה ביותר כדי לבקש פיצוי על כל נזק שנגרם בין אם נזק גוף ובין אם נזק נפשי. מאמר זה נועד לשפוך אור על תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, תוך התמקדות באתגרים ובשיקולים הייחודיים לנשים וכן ליילודים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית זו.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה מקיפה מגוון רב של מצבים בהם פעולות או חוסר המעשים ("מחדלים") של הצוות הרפואי מביאים לפגיעה פיזית ו/או נפשית לאם או לתינוקה. חיוני לבסס קשר רפואי ומשפטי בין הרשלנות שנגרמה בבית החולים לנזק הגופני שנגרם. רשלנות זו עשויה להתרחש בשלבים שונים מבחינה כרונולוגית:

במהלך הריון: רשלנות עלולה להתעורר באבחון טרום לידתי, כגון אי זיהוי וטיפול בסיבוכים רפואיים מוכרים ופוטנציאליים שעלולים להזיק לאם או לתינוק שלה.

במהלך לידה: רשלנות יכולה להתבטא במהלך הצירים והלידה, לרבות ובין היתר בהליכים רפואיים לא נאותים, שימוש בציוד לא מתאים, פרשנות שגויה של ניטור העובר או אי התייחסות לממצאים פתולוגיים בתרשים ניטור של העובר ו/או ניהול שגוי של טכניקות לידה.

לאחר לידה: רשלנות עלולה להופיע במהלך טיפול רפואי לאחר לידה, לרבות טיפול הניתן במחלקת יילודים או במחלקת טיפול נמרץ ליילודים. לטעויות בשלב זה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח לבריאותו של היילוד.

חשוב לזכור שמקרי רשלנות רפואית הם מאוד אינדיבידואליים וספציפיים. אם אתן חושדות שאתן או ילדכן נפלתם קורבן לרשלנות רפואית במהלך הלידה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה המתמחה במקרים אלו. עורכי דין מומחים בתחום זה, יכולים להדריך אותך בתהליך ולעזור לך לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

 

מתי ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה?

ניתן לשקול הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה בין היתר בנסיבות הבאות:

  • הליכים רפואיים שגויים: אם הצוות הרפואי מבצע הליכים בצורה שגויה או משתמש בציוד לא מתאים במהלך הלידה, ייתכן שתהיה לך תביעה תקפה בבית המשפט.
  • עיכוב בהליכי חירום: עיכוב בזיהוי מצוקה עוברית ו/או  עיכוב בביצוע ניתוח קיסרי חירום עלולים להוביל לפגיעות בלידה. אם העיכוב הזה נובע מרשלנות רפואית, ייתכן שיש לך מקרה בר תביעה משפטית.
  • שיטת לידה לא מתאימה: אם בוחרים בלידה טבעית כשהעובר במצוקה, מה שמוביל לנזק, הדבר עלול להיחשב לרשלנות רפואית.
  • היעדר רופא: רשלנות רפואית עלולה להתרחש אם רופא אינו נוכח בחדר הלידה כאשר נדרשת מומחיותו, כמו לדוגמא נוכחות רופא ילדים לאחר הלידה על מנת לבצע הנשמה ביילוד הסובל ממצוקה נשימתית קרי אספיקציה בלידה/תשניק סב לידתי.
  • רשלנות לאחר לידה: זה כולל טעויות במתן טיפול ליילוד לאחר הלידה או רשלנות של צוות סיעודי במחלקת פגיה או טיפול נמרץ יילודים.
  • אי ביצוע אפיזיוטומיה: אם אפיזיוטומיה נחוצה מבחינה רפואית ליולדת אך לא מבוצעת, מה שמוביל לפציעה, זה יכול להיות מקרה של רשלנות בשל מחדל, אי ביצוע פעולה רפואית נדרשת.

 

כיצד נקבעת רשלנות רפואית בלידה?

כדי לבסס רשלנות רפואית בלידה, מערכת המשפט שוקלת פעמים רבות האם מעשיו או חוסר המעשים של הגורם הרפואי יצאו מגבולות מתחם ההתנהגות הסבירה. התנהגות סבירה מתייחסת לסטנדרטים המקובלים של טיפול ופרקטיקה רפואית מקובלת הנכונים לשעת הלידה.

במקרים מסוימים, ייתכן שברור שהתרחשה רשלנות, בעוד שבאחרים נדרשת חקירה מקיפה על מנת לקבוע האם רשלנות רפואית היא הסיבה לנזק גוף שנגרם.

 

איתור נזק גוף עקב רשלנות רפואית

סימנים העשויים להעיד על נזקי גוף הנובעים בשל רשלנות רפואית בהריון או לידה עשויים לכלול:

  • מומים מולדים: ישנם מומים מולדים או הפרעות גנטיות שלא אותרו במהלך ההיריון כמו לדוגמא במקרים של רשלנות רפואית תסמונת דאון, ולכן ניתן לטעון שהם נובעים מרשלנות רפואית.
  • שיתוק מוחין: מצב נוירולוגי קשה זה יכול להוות אינדיקטור לרשלנות במהלך הלידה.
  • בעיות בחבל הטבור: תינוק שנולד עם חבל הטבור כרוך סביב צווארו עשוי לרמז על רשלנות.
  • ציוני אפגר נמוכים: ציוני אפגר נמוכים בדקה הראשונה והחמישית לאחר הלידה יכולים לעורר חששות. ציוני אפגר תקינים נחשבים ל- 9-10.
  • חריגות בלידה: צבע עור חריג, עוויתות או חוסר בכי של היילוד, עשויים להעיד על רשלנות שגרמה לאספיקציה בלידה, קרי מצוקה נשימתית ליילוד.

חשוב שתתייעצי עם עורך דין מומחה משפטי מנוסה, שיוכל לעזור לך להבין אם מצבך הפרטני מצדיק תביעת רשלנות רפואית ולהדריך אותך בתהליך המורכב של תביעת פיצויים על כל נזק שנגרם לך או ליילוד שלך.

 

העלויות הכספיות של תביעת רשלנות רפואית

כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית בלידה , על ההורים להיות מודעים לעלויות הכספיות הפוטנציאליות הכרוכות בתביעת פיצויים בלידה, על הנזק שנגרם לילודם. חיוני להבין את העלויות הכספיות הללו לאשורן כדי לקבל החלטות מושכלות בנוגע לפעולות המשפטיות שלך ולהיערך בהתאם.

שכר טרחת מומחים רפואיים: הנטל הכספי העיקרי במקרים אלה נע בדרך כלל סביב שכר הטרחה למומחים רפואיים המספקים את חוות דעתם הרפואיות לתמיכה בתביעת רשלנות רפואית בלידה.

בתביעות בהן הלידה הביאה למוות עובר, נדרשת בדרך כלל חוות דעת רפואית אחת כדי לקבוע את אחריות בית החולים או כדי לקבוע רשלנות רפואית. עם זאת, כאשר העובר סובל מפגיעה גופנית, יש צורך בשתי חוות דעת רפואיות לפחות. חוות הדעת השנייה מתייחסת לנזקים הרפואיים הקבועים ליילוד עקב רשלנות, לרבות צרכיו הרפואיים, הסיוע הדרוש, הוצאות רפואיות, עזרים רפואיים, שיקום ועוד וכן הקשר הסיבתי הרפואי בין נזקיו של היילוד לרשלנות בלידה.

הוצאות משפט: עלות עורך דין בתביעות רשלנות בלידה מותנית בהצלחת התיק. בדרך כלל, עורכי דין המטפלים בתביעות רשלנות רפואית בלידה, עובדים על בסיס אחוז מסכום הפשרה הסופי. מספר גורמים משפיעים על גובה האחוזים, לרבות האם עורך הדין מטפל בתביעה באופן אישי או משתף פעולה או מעסיק בתוך משרד עורכי דין לרשלנות רפואית, עורך דין אחר פחות מנוסה או מוכר, וכן גורמים נוספים המשפיעים על גובה האחוזים הניסיון, המוניטין והצלחות העבר של עורך הדין הראשי במקרים דומים וחוזק הקשר בין עורך דין ללקוח וכן המוניטין של העורך דין המטפל בתביעות שכאלה.

בניית אמון: בשל האופי האישי של תביעות רשלנות רפואית בלידה, יש חשיבות מכרעת ליצירת יחסי אמון והבנה בין ההורים לעורך דינם כבר בתחילת הדרך. מטרות משותפות והבנה משותפת של ההליך המשפטי חיוניים כדי לנווט במסע מאתגר זה שהינו מסע לא קצר ולעיתים לוקח פרק זמן של מספר שנים עד לקבלת הפיצויים הכספיים.

 

את מי ניתן לתבוע בתביעת רשלנות רפואית?

במדינת ישראל ניתן להפנות תביעות רשלנות רפואית נגד גורמים שונים בהתאם לסוג בית החולים או קופת החולים המעורבים:

  • בית חולים ממשלתי: אם הרשלנות אירעה בבית חולים ממשלתי, התביעה מוגשת בעצם נגד מדינת ישראל או משרד הבריאות, שכן עובדי בית החולים הם עובדי מדינה.
  • בית חולים ארגון לתחזוקה (קופת חולים): בהגשת תביעה נגד קופת חולים היא מופנית נגד קופת החולים עצמה, לא לבית החולים. מרבית בתי החולים השייכים לקופת חולים, שייכים לקופת חולים כללית או בכינויה המוכר לציבור "שירותי בריאות כללית".

 

מקרים נפוצים של רשלנות בבתי חולים:

  • אי קבלת הסכמה מדעת: כל חריגה מהפרוטוקול הנוגעת ליידע את המטופלת לגבי טיפולים וקבלת הסכמתה מדעת, נכנסת לקטגוריה של רשלנות רפואית והכל בהתאם לחוק זכויות החולה המפרט לפרטי פרטים איך בדיוק הסכמה מדעת שנותנת המטופלת לרופא, צריכה להתקבל.
  • רשלנות כירורגית: טעויות ניתוחיות, אחת הסיבות השכיחות לרשלנות רפואית, עלולות לגרום לנכות זמנית או קבועה, דימומים קשים, צורך בניתוח נוסף, החמרה במצבה של המטופלת ואף מוות.
  • רשלנות אבחנתית: זה כולל אי מתן טיפול מתאים עקב אבחון לא מדויק או מאוחר.
  • רשלנות בלידה: רשלנות במהלך הלידה עלולה לגרום לילד שייוולד עם עיוותים, מחלות גנטיות, תסמונות גנטיות או מוגבלויות רפואיות קשות כמו שיתוק מוחין, אפילפסיה ושילובים שונים של ליקויים פיזיים וקוגניטיביים שיקנו לילד אחוזי נכות רפואיים קבועים לכל חייו.

 

רשלנות לידה שקטה:

תביעות רשלנות רפואית עשויות להתעורר גם במקרים של לידה שקטה, כאשר היולדת יולדת עובר ללא רוח חיים שהיה במצוקה עוברית. מצוקה עוברית במהלך הלידה, אם לא מאובחנת על ידי צוות בית החולים, עלולה להוביל לעיכוב בחילוץ העובר. ניתן להגיש תביעות משפטיות נגד בית החולים גם כאשר מתרחשת לידה מוקדמת, וניתן לקבוע מבחינה רפואית ומשפטית כי רשלנות רפואית או כשל רפואי במהלך הלידה גרמו למותו של העובר. הדבר רלוונטי במיוחד כאשר ניתן היה למנוע את הלידה המוקדמת, וסיכויי ההישרדות של העובר היו גבוהים אלמלא הרשלנות שבוצעה בבית החולים בזמן אמת.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בלידה היא חוויה מעיקה וקשה, ולנשים המאמינות או סבורות שלהן או ליילודיהן נגרם נזק עקב רשלנות מגיעה ההזדמנות לחפש צדק משפטי וכספי. אם יש לך חשד לרשלנות רפואית בחוויית הלידה שלך, אל תהססי להתייעץ עם עורך דין מנוסה המתמחה בתחום זה. הוא יכול לספק את ההכוונה והתמיכה הדרושים לך כדי לעזור לך להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל את הפיצוי שאת עשויה להיות זכאית לו. זכרי שאת לא לבד, ומומחים משפטיים נמצאים כאן כדי לעזור לך לנווט במסע המאתגר הזה וחשוב לפנות ליעוץ משפטי מועיל זה על מנת שחו"ח לא יתבצעו שגיאות בתם לב בתחילת ההליך שישפיעו על סיכויי הוכחת תביעת רשלנות רפואית בלידה או על סכום הפיצויים ברשלנות בלידה, דברים שעורך דין מנוסה מוכר יוכל לסייע ליולדת להימנע מהם, ע"י כך שיכווין אותה בצורה אופטימלית מהפגישה הראשונה במשרדו ועד לסיום ההליך, ע"י קבלת פיצויים מקסימאליים ליולדת וליילוד שלה בגין הרשלנות הרפואית שנגרמה להם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »