כל מה שמעניין במקום אחד

כלכלי או לא כלכלי להתגרש?

אחוז הזוגות המתגרשים בישראל עולה משנה לשנה. לא זו אף זו, ישנם זוגות ישראלים רבים אשר מעוניינים להתגרש אך חוששים שמדובר במהלך לא כלכלי עבורם. מאמר זה יסייע לכל זוג השוקל להתגרש, לדעת אם מדובר במהלך כלכלי או לא כלכלי עבורו.

 

כמה עולה להתגרש בישראל?

בישראל, עלות פתיחת תיק גירושין תלויה בסוג התביעה המוגשת ובערכאה אליה מוגשת אותה תביעה.

עלות פתיחת תיק בבית הדין הרבני היא 450 ש"ח.

אם התביעה המוגשת לערכאה זו היא תביעת גירושין בהסכמה, יש לשלם 750 ש"ח עבור פתיחת תיק גירושין.

פתיחת תיק בערכאה זו בתביעה לשלום בית (תביעה שבה אחד מבני הזוג עותר כנגד בן הזוג השני, כדי לאפשר תקופת ביניים שבה ינסו בני הזוג ליישב את ההדורים ביניהם), כרוכה בתשלום של 300 ש"ח.

עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה היא 438 ש"ח.

אם התביעה המוגשת לערכאה זו היא תביעת גירושין בהסכמה, יש לשלם 251 ש"ח עבור פתיחת תיק גירושין. לצורך הנפקת תעודת גירושין, כל אחד מבני הזוג צריך לשלם גם כן 251 ש"ח.

עלות תביעת מזונות ילדים היא כ-300 ש"ח.

תביעת משמורת על ילדים כרוכה בתשלום של כ-550 ש"ח.

סכום התשלום עבור תביעה בנושא חלוקת הרכוש תלוי בסוג ובהיקף הרכוש, אך הוא בכל מקרה לא יכול להיות נמוך מ-550 ש"ח.

ישנם תשלומים נוספים שיש לשלם באשר לגירושין, למשל תשלום שכר טרחה לעורכי דין מקצועיים (אם התיק מתנהל בבית המשפט לענייני משפחה), שגובהו לפחות 10,000 ש"ח.

למידע נוסף בנושאי גירושין, לחץ כאן.

 

כיצד מתנהל הליך גירושין בישראל?

הליך גירושין בישראל, לאחר הגשת התביעה הרלוונטית, מתחיל בפתיחת תיק בבית הדין הרבני, כל עוד מדובר בזוג שנישא ברבנות (גם אם הוגשה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה).

בגירושין בבית הדין הרבני דנים שלושה דיינים, אשר דנים בתביעה לשלום בית, תביעות מזונות, תביעות כתובה, וכן לעתים בנושאי כריכה, למשל משמורת על הילדים וחלוקת רכוש.

בגירושין בבית המשפט לענייני משפחה, מסביר עוה"ד איתי בוזגלו כי מוגשים כתבי טענות ולאחר מכן שני בני הזוג מוזמנים לגישור, כדי לברר האם הם יכולים להגיע להסכמות בנושאים מסוימים ובכך לקצר באופן משמעותי את ההליך המשפטי. בית המשפט לענייני משפחה מכריע בנושאים כמו חלוקת רכוש, משמורת על הילדים ועוד. בעניינים מורכבים, נעזר לעתים בית המשפט לענייני משפחה באנשי מקצוע חיצוניים שונים.

ככל שהליך הגירושין מורכב וארוך יותר, הוא כרוך בעלויות גבוהות יותר.

 

מה ניתן לעשות כדי שהמצב הכלכלי ייפגע כמה שפחות כתוצאה מהגירושין?

עד כה, נוצר הרושם שהליך גירושין כרוך בעלויות רבות וגבוהות, ולכן לא כלכלי להתגרש.

ואולם, חשוב להבהיר שבהחלט ניתן לעשות פעולות מסוימות שתגרומנה לעלויות להיות נמוכות יותר.

למשל, ניתן לנהל משא ומתן עם עורך הדין בניסיון להפחית את גובה שכר הטרחה עבורו.

גם אם הדבר לא צולח, חשוב, אפילו עוד לפני הפנייה לעורך הדין, להגדיר תקציב ל"יום שאחרי" הגירושין, על בסיס התקציב המשותף של בני הזוג. על בני הזוג לחשוב על אילו מהוצאותיהם הם יכולים לוותר, למשל על ידי שאלת שאלות כמו האם באמת יש צורך שתגיע עוזרת בית בכל שבוע? כמה חוגים צריכים הילדים בשבוע? האם ישנם מקומות שניתן להגיע אליהם ברגל ולא ברכב?

כמו כן, כל בן זוג יכול לנסות ולהגדיל את הכנסותיו, למשל לעבוד שעות נוספות בימים שבהם הילדים נמצאים אצל בן זוגו לשעבר, או לברר אם יש לו זכויות פנסיוניות כלשהן.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »