כל מה שמעניין במקום אחד

כל מה שחשוב לדעת על צבירת נקודות לתואר

לא משנה מה בחרתם ללמוד, בין אם זה מדעי המדינה, מדעי החיים, כלכלה, מדעי המחשב או כל תחום אחר.. קיימת חשיבות גבוהה שתהיו מודעים לנושא של צבירת נקודות ללימודים.
נקודות או "נקודות זכות לתואר" הן הנקודות אותן הסטודנט מקבל לאחר סיום בהצלחה של כל קורס המהווה חלק מלימודי התואר.
בכדי לסיים את התואר בהצלחה הסטודנטים אמורים להגיע למספר מסוים של נקודות – סכום הנקודות נקבע על ידי המוסד האקדמי בו נלמד התואר.
את הנקודות מקבלים עבור קורסי חובה והן עבור קורסי בחירה – אשר מהווים חלק מכל תואר.
חשוב לציין שעבור כל קורס אשר מהווה חלק מהתואר מקבלים מספר נקודות שונה כך שבזמן בחירת הקורסים כדאי לקחת את הנושא הזה בחשבון על מנת להרכיב תוכנית לימודים אשר תביא אתכם למספר הנקודות הרצוי על ידיכם.

מספר הנקודות אותן צריך לצבור

כאמור, מספר הנקודות עבור כל קורס הוא משתנה, כאשר יש קורסים בעבורם מקבלים חצי נקודה בלבד ומהצד השני יש קורסים שניתן לקבל בעבורם גם 5 נקודות.
לרוב, כאשר מחשבים את מספר הנקודות אותן מקבלים עבור קורס, לוקחים בחשבון פרמטרים כמו: מידת המורכבות של הקורס וכיוצא בזה.
לרוב, במהלך לימודי התואר הסטודנטים יתבקשו לצבור כמות אשר תנוע בין 110 נקודות ל-120 נקודות.
חשוב לציין, שגם תואר שני מתבסס על נקודות זכות – במקרה של תואר שני הסטודנטים אמורים לצבור כ-50 נקודות זכות בכדי להשלים את התואר בהצלחה.

למי ניתנת הזכאות לקבל את נקודות הזכות?

הזכות לצבירת נקודות ניתנת לכל סטודנט אשר נרשם ללימודי תואר אקדמי. ברגע שאותו הסטודנט עומד בכל מחויבויות הקורס ומסיים אותו בהצלחה הוא עתיד לקבל את מספר הנקודות אשק נקבע.
חשוב לציין, שכולים להיות גם מקרים בהם ניתן יהיה לקבל נקודות זכות שלא בעבור קורסים אקדמיים אלא, עבור מעורבת בפעילויות שונות חברתיות וקהילתיות מטעם אותו מוסד לימודים אקדמי. גם שירות במילואים יכול לטמון בחובו קבלת נקודות זכות. כאמור, כדאי להבין מה בדיוק מקנה נקודות זכות וכמה ולבחור בהתאם לכך את אותן הפעילויות.

איך לתכנן את נושא הנקודות?

בכדי לתכנן את נושא הנקודות יש לקבוע תחילה את קצב הלימודים ולחשב כמה נקודות הסטודנטים יצטרכו לצבור בסמסטר אחד – בכדי לסיים את הלימודים תוך X שנים.
לרוב כידוע, לימודי תואר ראשון מתפרסים על פני 3 שנים כאשר כל שנה מורכבת מ-2 סמסטרים (או 3 במידה ומוסיפים גם סמסטר קיץ) כך שאם לדוגמא, סטודנט אמור להשלים 120 נקודות זכות במהלך התואר, עליו לקחת בחשבון ש-20 נקודות זכות בסמסטר יאפשרו לו להשיג את המטרה. כמובן, שמי שרוצה לסיים את התואר בקצב איטי ולא להעמיס על עצמו, יוכל גם לבחור שהתואר יתפרס על פני תקופת זמן ארוכה אשר יכולה גם להגיע ל-6 או 7 שנים.

 

לסיכום, כל מי שנמצא לקראת לימודי תואר ראשון חייב לקחת בחשבון את המחויבויות בהן הוא יידרש לעמוד בדרך להשלמת לימודי התואר. כאמור, עליו לצבור את כל הנקודות הנדרשות לצורך השלמת התואר הראשון בהצלחה.
בעת בחירת הקורסים הנלמדים בכל סמסטר, כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה ולבסס את הבחירה גם על מספר נקודות הזכות אשר יתקבלו עבור כל קורס – כמובן, שהדרישות במסגרת התואר כוללות גם עמידה בקורסי חובה – שבכל מקרה יהיה צורך להשלים על מנת להשלים בסופו של דבר את לימודי התואר ולעמוד בכל המחויבויות המהוות חלק ממנו.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »