כל מה שמעניין במקום אחד

לימודי ביולוגיה עם תעודת הוראה – להתמחות בשני תחומים מרכזיים במסגרת תואר אחד

בחירת מסלול לימודים ותחום התמחות היא אחת הבחירות המאתגרות והמבלבלות ביותר העומדות בפנינו בשלב זה או אחר של החיים. קשה לדעת מה יוליד יום, כיצד ייראה שוק העבודה בעתיד, עד כמה נאהב את המקצוע המסוים שנבחר ואת הלימודים עצמם וכיוצ"ב. תארים המשלבים אפשרויות מגוונות לקריירה , חשובים ורלבנטיים יותר מתמיד  ויכולים בהחלט להוות בחירה מעניינת ומושכלת.

מה מיוחד בתואר ראשון בביולוגיה הכולל גם תעודת הוראה לעולם החינוך? מהן האפשרויות שיכולים לימודים מסוג זה לפתוח בפנינו ומדוע נראה כי זאת בחירה מושכלת, בטוחה ואטרקטיבית יותר מאשר הרבה מאוד אפשרויות אחרות של לימודי תואר ראשון?

 

ביולוגיה וחינוך – שני תחומים חשובים ומרכזיים שצפויים להיות רק יותר ויותר רלבנטיים

מספר מכללות בישראל המתמחות בעולם החינוך מציעות כיום אפשרויות של לימודים המשלבים תואר ותעודת הוראה , האפשרות המסקרנת  ביותר ביניהם היא לימודי ביולוגיה הכוללים גם תעודת הוראה (במסגרת תכנית לימודים של הוראת מדעים, עם התמקדות בביולוגיה).

מסלול לימודים המשלב לימודי ביולוגיה עם לימודי חינוך ותעודת הוראה, בעצם מנגיש עבור הסטודנטים והסטודנטיות את שני התחומים העצומים האלו גם יחד – חינוך (והוראה) מצד אחד, וביולוגיה ומדעי החיים מצד שני.

כמעט מיותר לציין עד כמה שני תחומים אלו הם מרכזיים, חשובים ורלבנטיים כיום יותר מאי פעם בעבר, עבור החברה הישראלית והאנושית בכללותה – מצד אחד, ביולוגיה מסתמנת כתחום המדעי התוסס וה"חם" ביותר של המאה העשרים ואחת, תחום אשר התפתחות המחקר בו היא מואצת ובמקביל גם הטכנולוגיות הנסמכות על מחקר זה מתקדמות במהירות רבה. מצד שני, חינוך הוא תחום אשר תמיד היה רלבנטי לכלל הציבור בכל מדינה ומדינה, וכיום מערכות החינוך בישראל ובעולם המערבי כולו הן גדולות, מגוונות, מורכבות ומתקדמות יותר מאשר אי פעם בעבר.

חינוך הדורות הבאים הוא פרויקט כלל מדינתי ועולמי, והחברה בכללותה מכירה בחשיבות של תחום זה.

מבחינת מי שמתלבט/ת בימים אלו בנוגע למסלול הלימודים בו יבחרו, מסלול המשלב ביולוגיה וחינוך, נראה כמו בחירה מושכלת ומוצלחת ביותר. לא חסרה תעסוקה בהוראה, על אחת כמה וכמה הוראת מדעים. תעודת הוראה פותחת בפנינו דלתות רבות.

גם למידה והתמחות בביולוגיה לא יכולה להזיק – לא רק שמדובר באחד מתחומי הידע המרתקים והמסעירים ביותר שבנמצא (מה שמהווה בפני עצמו סיבה טובה ללמוד את התחום…), אלא שזהו גם אחד התחומים החשובים והמתפתחים במהירות הרבה ביותר בימינו.

שילוב של השניים האלו והאפשרות ללמד ולחנך את הדור הצעיר בנוגע לתחום חשוב כל כך כמו ביולוגיה פותח בפנינו תחום עיסוק מבוקש, מעניין וחשוב מאין כמוהו.

למידע נוסף היכנסו לאתר מכללת אורנים בכתובת

https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »