כל מה שמעניין במקום אחד

מה השלבים כדי להפוך לרואה חשבון?

תחום ראיית החשבון הוא תחום מבוקש שמביא לכל מי שלומד אותו פלוסים רבים. מהסיבה הזאת ניתן לראות כי יש המון אנשים שרוצים להפוך להיות רואי חשבון. אך לפני פתיחת משרד רואה חשבון יהיה עליכם להכיר את השלבים שאותם צריך לעבור. זה שאתם רוצים להתעסק בתחום, זה לא אומר שמצפה לכם דרך שזורה בשושנים. הכנה מקדימה לפני שתכניסו את עצמכם לתהליך עשויה לסייע רבות. תוכלו להעריך מה בדיוק נדרש מכם, ואיך תוכלו לצלוח את המסלול שמצפה לכם. נדגיש כי ברוב המקרים הדרך היא בדיוק אותה הדרך, לא משנה באיזה שלב אתם מגיעים.

 

תואר ראשון בחשבונאות

 

בשלב הראשון בדרך להיות רואי חשבון יהיה עליכם לעשות תואר ראשון בחשבונאות. מדובר על התואר הקלאסי לכל אותם האנשים שרוצים לעסוק בתחום הזה. בו בזמן נציין כי בנוסף לראיית חשבון, התואר הזה רלוונטי לעוד תחומים נוספים. התואר עצמו נמשך כשלוש שנים, בסופם תקבלו את התעודה המיוחלת שתאפשר לכם להמשיך בתהליך. חשוב להגיד כי עם סיום התואר לא תוכלו להפוך מיד לרואי חשבון כמו שאולי נדמה לכם. בשונה ממקצועות אחרים, כאן יהיה עליכם לעבור עוד מבחנים על מנת לקבל את התואר רואה חשבון. עם זאת התואר הראשון זה השלב הראשון שבלעדיו לא תהיה לכם את היכולת להתקדם קדימה.

 

סטאז' במשרד רואי חשבון

 

אחרי שסיימתם את התואר, תוכלו להתחיל את השלב השני שהוא סטאז' במשרד רואי חשבון. תוכלו לבחור משרד רואה חשבון לשיקולכם, כל עוד הוא מוכר על ידי הרשויות בישראל. יש כאלה שבוחרים משרד שהם מכירים אותו, אחרים מעדיפים לבחור משרד שקרוב אליהם. הסטאז' נפרס על פני שנה שלמה בה יהיה עליכם ללמוד את רזי המקצוע. העבודה שתעשו במשרד תהיה לרוב העבודה השחורה, אך גם זאת שהכי תלמד אתכם. כדי להיות רואי חשבון מעולים יהיה עליכם ללמוד את המקצוע מרואי חשבון מעולים. זוהי הסיבה שבגללה חובה לחפש משרד איכותי, כזה שתוכלו ללמוד בו בכל יום מחדש.

 

בחינת הסמכה לראיית חשבון

 

ממש בקרוב יהיה אפשר להכריז עליכם בתור רואי חשבון מן המניין. עם סיום שנת הסטאז' יהיה עליכם רק לסיים את בחינת ההסמכה לראיית חשבון. בחינות מועצת רואי חשבון שהן בחינות ההסמכה מאתגרות במיוחד. יהיה עליכם לנסות לזכור את כל החומר שאותו למדתם במהלך התואר הראשון. חלק מהדברים שתבחנו עליהם יהיו דברים שנחשפתם אליהם לראשונה רק בשנת הסטאז' שלכם. עם זאת כל עוד לומדים ומתכוננים היטב למבחן יהיה אפשר לצלוח אותו ללא שום בעיה. בחינות הסמכה לראיית חשבון הן הבחינות האחרונות שיהיה עליכם לעבור במסלול לראיית חשבון. אם עברתם בהצלחה את הבחינה ניתן יהיה להגיד בפה מלא כי אתם רואי חשבון באופן רשמי.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »