כל מה שמעניין במקום אחד

עורך דין לעניינים אזרחיים- כל מה שצריך לדעת

עורך דין אזרחי הוא עורך דין המתמחה בתחומי החוק השונים הנוגעים לעניינים אזרחיים. לא מדובר על תביעה פלילית אלא בתובענות אזרחית העוסקת בעיקר בעניינים כספיים או תחומים הומניים שונים. כיום ניתן למצוא עורכי דין שונים המתמחים בתחומים שונים ועל כן, חשוב ביותר להבין מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין אזרחי וכן כיצד בוחרים את הטוב ביותר בתחום זה.

מהם התחומים שבהם עוסק עורך דין אזרחי?

ישנם כמה תחומים מרכזיים שבהם עוסק עו"ד אזרחי והם:

ראשית כל, ענייני חוזים. חוזה הוא הסכם בין שני צדדים שיש לו תוקף חוקי. הוא מחייב למעשה את החתומים עליו בקיום התנאים בו. רוב החוזים נוגעים להתחייבויות הדדיות מסוימות בין הצדדים. החוזים המוכרים ביותר שעורך דין מעין זה עוסק בהם הם: חוזה עבודה וכן חוזה הנוגע לדירה לרבות חוזה שכירות או חוזה רכישת דירה. המטרה שלו היא למעשה לוודא כי החוזה מתקיים בצורה הטובה ביותר ולשביעות רצונם של שני הצדדים אשר חותמים עליו. אם אתם חושבים שחוזה מהווה דבר פשוט ואתם תוהים למה בעצם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מעין זה במעמד חתימת או עריכת חוזה, חשוב שתדעו כי ניסוח של חוזה מהווה דבר חשוב ביותר שכן ניסוח איכותי צריך להיות כזה ששני הצדדים מבינים אותו בצורה הטובה ביותר ושאין מקום להבין אותו בצורה אחרת. בדרך זאת ניתן למנוע טעויות, אי הבנות וכן בעיות של הפרות חוזה. כמו כן, במקרה של הפרת חוזה עורך דין אזרחי יכול לייצג כל אחד מהצדדים, הן את הצד התובע והן את הצד הנתבע. ייצוג איכותי במקרה הזה יכול למנוע נזק כספי ועוגמת נפש.

 חוק הגנת הצרכן

בחוזים והסכמים רבים או כל צורה של קשר בין תאגיד לבין אדם פרטי יש חוק בסיסי ומחייב הקרוי: החוק להגנת הצרכן. המטרה של החוק המדובר היא להגן על האדם הפרטי ולהוסיף לו כוח מול התאגיד וכן הוא מחייב את התאגיד להתנהל בצורה מוסרית והוגנת וכמובן להימנע מניצול של הצרכן. למרבה הצער לא מעט חברות בוחרות להתעלם מהחוק המדובר ולא פעם נעשה עוול כלפי לקוחות, צרכנים ואנשים פרטיים שלעיתים קרובות כלל אינם יודעים שנעשה להם עוול. תביעה אזרחית בליווי מקצועי של עו"ד אזרחי יכולה לזכות בפיצוי כספי גבוה יותר במקרה שבו נעשה לאדם עוול בשל אי הקפדה על החוק להגנת הצרכן.

לשכת ההוצאה לפועל

לשכת ההוצאה לפועל של רשות האכיפה והגבייה אחראית למעשה על הביצוע של ענייני חוק הנוגעים לחובות כספיים, תיקים אשר נוגעים לחובות כספיים מתנהלים בה פעמים רבות ללא התערבות כלל של בית המשפט. בית המשפט יתערב רק במקרים ספציפיים. ללשכת ההוצאה לפועל ניתן לפנות הן כזוכים והן כחייבים. עורך דין אזרחי מקצועי ומומחה בתחום יכיר היטב את כל הסוגיות הנוגעות לכל אחד מהצדדים בלשכת ההוצאה לפועל ויעניק ייצוג הולם לשני הצדדים. התנהלות מול לשכת ההוצאה לפועל איננה מהווה דבר קל. מצד אחד החוק מונע ביצוע סנקציות חמורות בחייב ומצד שני גם בכדי לקבל צו הפטר עליו לעבור דרך ארוכה ומשמעותית ועל כן הבחירה בליווי של עורך דין מעין זה בהחלט יכולה להקל ולסייע.

סכסוכי שכנים

גם במקרה של סכסוכי שכנים עורך דין אזרחי מקצועי יכול לסייע. הוא יכול לנסות לגשר בסכסוך ולהביא את הצדדים להגיע לפשרה הוגנת ומקובלת. אם הסכסוך מגיע לבית המשפט הרי שכדאי מאוד שהצד התובע או הנתבע יתכוננו בצורה טובה. במקרה הזה חשוב שיבחרו עורך דין אזרחי לצורך ליווי וייצוג כאשר המטרה היא להשיג את המקסימום מהתביעה.

כיצד תבחרו עורך דין אזרחי?

אין ספק כי מה שהופך עורך דין אזרחי למקצועי ביותר הוא ההתנהלות הכנה והישירה שלו, שיתוף הלקוח בכל הפרטים הרלוונטיים, הסבר מלא לגבי כל צעד או המלצה. מעבר לכך, חשוב מאוד לוודא שהוא עוסק בתחום לא מעט שנים וכי יש לא מעט לקוחות שיכולים להמליץ על שירותיו ולהעיד כי הוא ביצע את עבודתו ברמה הגבוהה ביותר וסייע להם רבות. כמובן שכדאי להיפגש עם עורך הדין בכדי להבין האם יש אינטרקציה בינכם, האם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו והאם הוא אמין, אדיב, מומחה בתחומו ועונה על כל שאלה ומקצועי ביותר.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »