כל מה שמעניין במקום אחד

עיצוב מטבח- כל מה שחשוב לדעת

כל אדם ממוצע מצוי במטבח שלו פרק זמן כלשהו ביממה. בין אם הוא נמצא שם כי הוא מבצע פעולות קולינריות שונות כגון: אפייה, בישול או הכנת אוכל עבורו או עבור בני ביתו, בין אם הוא עוסק בניקיון המטבח שלו ובין אם המטבח מהווה עבורו גם את המקום שבו הוא יכול לשבת ולעבוד מול המחשב הנייד שלו. ישנם אנשים השוהים במטבח שלהם יותר וישנם אנשים השוהים בו פחות, אך אין ספק שהוא מהווה את אחד המקומות המרכזיים והחשובים ביותר בכל בית. תהליך עיצוב מטבח איננו תהליך פשוט. כל אדם צריך לשים דגש בתהליך המדובר על כל הדברים שחשובים לו במטבח שלו. אם אתם עומדים בפני מלאכת עיצוב המטבח שלכם בתהליך בניית בית חדש או בתהליך שיפוץ הבית שלכם, ישנם כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו על מטבחים מעוצבים ועל תהליך עיצוב מטבח באופן כללי.

 

מהם השלבים הראשונים בעיצוב מטבח?

ישנם כמה שלבים חשובים בעיצוב מטבחים: ראשית כל, עוד טרם מתחילים את שלב העיצוב בפועל, יש לבצע את כל ההכנות הנדרשות לקראתו. חשוב לזכור כי עיצוב מטבחים הוא תחום שיש בו לא מעט אלמנטים משתנים אשר יש צורך לבחור בתוכם ועל כן, אין ספק שהשלב של התכנון הוא השלב החשוב ביותר שיש להשקיע בו את מלוא תשומת הלב. טרם בוחרים איש מקצוע עבור עיצוב המטבח בפועל, יש צורך להגדיר את הצרכים מהמטבח וכן כיצד הייתם רוצים שהמטבח שלכם ייראה. איש מקצוע טוב ידע כיצד לתכנן את עיצוב המטבח שלכם בדיוק בהתאם לחלום שלכם לגבי האופן שבו הוא יראה וכן בהתאם לצרכים שלכם.

בשלב השני, יש לבחור את סגנון העיצוב של המטבח. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של עיצובים עבור מטבחים לרבות: מטבח כפרי, מטבח מודרני, מטבח כפרי מודרני המשלב הן נגיעות מהעיצוב הכפרי והן נגיעות מהעיצוב המודרני, מטבח יוקרתי יותר או פחות ועוד. כמובן שחשוב מאוד לבחור באיש מקצוע אשר מכיר היטב את כל סגנונות העיצוב של מטבחים וזאת בכדי שהוא יוכל לסייע לכם לבחור את העיצוב הרלוונטי לכם. חשוב לדעת כי כל סגנון עיצוב של מטבח הוא בעל דרישות אחרות. מטבח כפרי לדוגמא ידרוש חלל גדול יותר לעיצוב ממטבח מודרני ועל כן, בבחירת סגנון העיצוב יש לשים דגש כמובן גם על התנאים של החלל הנתון.

 

פתרונות אחסון ותאורה

שני דברים חשובים ביותר בתהליך עיצוב מטבח הם פתרונות אחסון ותאורה. אין ספק כי יש לא מעט ציוד וכלים הרלוונטיים לאחסון במטבח והמטרה בעיצוב מטבח היא ליצור כמה שיותר מקומות אחסון במינימום מקום. כדאי להתייחס כמובן לכל נושא פתרונות האחסון עוד בשלב התכנון וזאת בכדי לעצב את המטבח בצורה שתהיה בו כמות מספקת של מזווה, מגירות, ארונות ואוד.

גם בחירת התאורה למטבח היא דבר חשוב ביותר, כאשר כיום הטרנד הפופולארי ביותר הוא לעצב תאורה כמה שיותר טבעית במטבח וזאת בכדי לצמצם מצד אחד את צריכת החשמל וגם לזהם פחות את הטבע. כמובן ששימוש בתאורה טבעית לא פותר מתכנון תאורה כחלק אינטגרלי בעיצוב המטבח וחשוב מאוד בתהליך עיצוב המטבח לשים דגש על מיקום החלונות בכדי למקסם תאורה טבעית במטבח ובד בבד גם על שילוב גופי תאורה במקומות המתאימים, צבע האור הרלוונטי וכן סוגי גופי התאורה המתאימים והמדויקים ביותר בהתאם לסגנון העיצוב ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לתת עליו את הדעת.

 

דברים שחשוב לשים עליהם דגש בעיצוב המטבח

מעבר לבחירת תאורה וכן בחירה ותכנון של פתרונות אחסון שמהווים דבר חשוב ביותר, כמה דברים בסיסיים וחשובים בעיצוב מטבחים הם: הכיור, הכיריים והמקרר. מדובר על דברים שתופסים מקום משמעותי במטבח ובד בבד מהווים את הבסיס לכל פעולה אשר מבצעים במטבח ועל כן, יש לתכנן את המיקום של כל מה שיש במטבח בצורה שתאפשר גישה נוחה גם למקרר, גם לכיור וגם לכיריים.

חשוב שתדעו כי כיום ניתן לדמות את האופן שבו המטבח שלכם יראה עוד טרם מתחילים בהליך העיצוב וזאת בצורה ממוחשבת ועל ידי יצירה של מודלים דיגיטליים. הדבר מאפשר לעצב את המטבח בצורה מדויקת בהתאם לרצונכם, לטעמכם ובהתאם כמובן לגודל החלל ולתנאיו. חשוב לבחור באיש מקצוע שידמה לכם את תכנון עיצוב המטבח על מנת שתהיה לכם אפשרות להבין האם העיצוב המדובר מתאים לכם או שמא אתם רוצים לשנות דברים בהתאם לתמונה המתקבלת.

 

תכנון נקודות חשמל

כמובן שלא כדאי להזניח את כל הנושא של תכנון נקודות החשמל שבמטבח. אתם בוודאי לא רוצים להגיע למצב שבו חסרות לכם נקודות חשמל עבור ציוד פרקטי ובסיסי במטבח ואתם חושבים על מה כדאי לכם לנתק מהחשמל בכדי לאפשר חיבור של מכשיר אחר. על כן, חשוב מאוד שתייעצו עם איש המקצוע הנבחר עבור תכנון מדויק ונכון של כל נקודות החשמל, הן בכמות הרצויה לכם והן במיקום הנדרש לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »