כל מה שמעניין במקום אחד

תואר ראשון או לימודי תעודה – כך תדעו מה הבחירה הנכונה בעבורכם

לא מעט אנשים, בעיקר כאלו אשר מבקשים לרכוש לעצמם מקצוע, מוצאים את עצמם מתלבטים אם להירשם ללימודי תואר ראשון או להעדיף את האפשרות של לימודי תעודה.
אז כאן יכולה לעלות השאלה איך לקבל החלטה נכונה ולהלן מספר פרמטרים אשר יאפשרו לכם לקבל אותה:

מה הקריירה או תחום העיסוק אליו אתם מכוונים?
הפרמטר הראשון עליו חשוב לשים דגש בקבלת ההחלטה נוגע לשאלה מה תחום העיסוק אליו אתם מכוונים.
בשלב הבא, תוכלו לחקור את אותו תחום העיסוק ולהבין מה אתם צריכים ללמוד בכדי להעלות את הסיכויים שלכם להשתלב ולהתקבל למקום העבודה הרלוונטי ולהתחיל בדרך לעבר אותה קריירה.

הזמן שיש לכם
ברוב המקרים, קורס בלימודי תעודה יהיה קצר יותר מאשר לימודי תואר ראשון – אשר לרוב יתפרס על פני תקופה של בין 3 ל-4 שנים.
יחד עם זאת יש גם לימודי תעודה אשר מתפרסים על פני תקופת זמן ארוכה יותר – לדוגמא, אם תבחרו באפשרות של לימודי רפואה משלימה, אתם עתידים לגלות כי לימודי תעודה יכולים להתפרס על פני תקופה דומה לזאת של התואר ולעיתים גם לתקופה ארוכה יותר.

סכום הכסף שתוכלו להוציא
לא משנה אם תבחרו לפנות ללימודי תואר ראשון ואם תבחרו בקורס במסגרת של לימוד תעודה, עליכם לקחת בחשבון גם את הנושא של שכר הלימוד.
מכיוון שיש לא מעט מקרים בהם קורסים ללימודי תעודה יהיו קצרים יותר, כך גם העלויות שלהם יהיו נמוכות יותר – יחד עם זאת, זה כמובן לא גורף.
בכל מקרה, כדאי שתבדקו גם את האפשרויות לקבל סיוע במימון כמו מלגות, פיקדון צבאי וכיוצא בזה.. מה שיוכל לסייע לכם לממן את הלימודים שלכם .

תנאי קבלה
יש לקחת בחשבון שבשביל להתקבל ללימודי תואר ראשון עליכם להראות לרוב ציון פסיכומטרי + ממוצע ציונים של מבחני בגרות. לעומת זאת, בלימודי תעודה תנאי הקבלה ישתנו מקורס לקורס – יש כאלה אשר יבקשו בגרות, אחרים יכולים לבקש ניסיון בתחום מסוים ויהיו גם קורסים אשר יהיה צורך בריאיון קבלה בשביל להתקבל אליהם.
בכל מקרה, אם אתם מתלבטים בין לימודי תואר לבין לימודי תעודה מסוימים – כדאי שתבדקו את תנאי הקבלה לכל אחד מהמסלולים ותוודאו למה אתם יכולים להתקבל.

הזדמנויות לקריירה
אם לא החלטתם באיזו קריירה אתם מעוניינים לעצמכם, כדאי שתבדקו אלו מהאפשרויות תפתח לכם צוהר ליותר הזדמנויות. יש לקחת בחשבון כי תואר ראשון הוא לרוב דרישת מינימום עבור קריירות מקצועיות ותעשיות רבות. כך שבחירה שכזאת יכולה לפתוח דלתות למגוון רחב יותר של הזדמנויות עבודה וקידום קריירה.

פוטנציאל השתכרות גבוה יותר
בממוצע, אנשים עם תואר ראשון נוטים להרוויח משכורות גבוהות יותר במהלך חייהם בהשוואה לאלה עם רמות השכלה נמוכות יותר. יחד עם זאת, אם אתם רוצים לעסוק בתחום ספציפי, עליכם לברר תחילה מהי הדרך אותה תצטרכו לעבור בדרך לעיסוק באותו התחום.

התמחות
כדאי לבחון את האפשרות שלכם להתמחות בתחום מסוים בדרך לקריירה המבוקשת – כאשר כדאי לבחון גם את האפשרות של לימודי תעודה וגם את האפשרות של לימודי תואר ראשון, בכדי לוודא איזה מסלול יאפשר לכם להשיג את ההתמחות המבוקשת כל ידכם.

לסיכום, דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם לבחור בסופו של דבר את אופציית הלימודים הנכונה ביותר בעבורכם, בין אם תואר ראשון ובין אם לימודי תעודה – האפשרות אשר תקרב אתכם בצורה הטובה ביותר לקריירה המבוקשת על ידכם.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »