כל התחום של עיצוב מוצרים, אריזות ותוויות הינו אמנות לשמה.
מאחורי כל אריזת מוצר שאנו רואים קיימת מחשבה מעמיקה ותכנון מוקפד של מומחים בתחום.
המטרה בכל אריזת מוצר ובעיצוב התוויות שעליו היא אחת – משיכת הלקוח הפוטנציאלי לשים לב לאריזה, לצבעיה, לגרפיקה שעליה ולמסרים הכתובה על האריזה – כדי שיקנה דווקא את המוצר הזה ולא מוצר זהה של חברה מתחרה.
תכנון אריזות ותוויות המוצרים משלב את מומחיות תחום העיצוב הגרפי יחד עם תחום הנדסת המוצר, כדי להגיע למוצר שישרת בצורה הטובה והיעילה ביותר את מטרת הגדלת אחוזי המכירה שלו.
התייעצנו עם המומחים מפאר פרינט, בית דפוס מוביל הפועל מאז 1942, בנוגע לחשיבות המיתוג האפקטיבי באמצעות אריזות ותוויות. לדבריהם, השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת וניסיון רב-שנים מאפשר יצירת פתרונות מיתוג ייחודיים המותאמים לצרכי הלקוח. פאר פרינט מציעה מגוון רחב של שירותי דפוס, כולל הדפסת מארזים, תוויות ומדבקות, תוך שימוש בשיטות הדפסה מתקדמות.
למידע נוסף על שירותיהם המקיפים, ניתן לבקר באתר החברה >>> peerprint.com
מהו מיתוג אפקטיבי ומה חשיבותו?
מיתוג הוא הדרך שבה חברה או עסק מביעים את הזהות הייחודית שלהם ומפרסמים אותה ברבים.
המיתוג אמור לשקף את איכות המוצרים ואת ערכי החברה ומעלה את המודעות של העסק בקרב הלקוחות הפוטנציאליים ובקרב קהלי היעד המעוניינים במוצרי העסק.
מטרת כל חברה היא ליצור מיתוג שיבליט ויציג לצרכנים מה ייחודי ושונה במוצריה למול המתחרים האחרים הנמצאים בשוק.
כל חברה מנסה למתג את מוצריה בצורה האפקטיבית והאיכותית ביותר, כדי שהמסר שלה ייקלט ע"י קהל הצרכנים וימשוך אותם לקנות ממוצריה או להשתמש בשירותיה.
חלק מתהליך המיתוג מחייב חקר שוק נרחב וסקירת המוצרים, האריזות והתוויות הקיימים בשוק באותו התחום.
אריזה ותוויות – האמצעים למיתוג העסק ומוצריו
כל מוצר ניתן למתג – הן מוצרי מזון במגוון תחומים והן בגדים, מכשירים חשמליים, הנעלה וכל תחום עסקי שהוא.
אריזת המוצר והן התווית המודבקת עליו, יחד עם לוגו החברה, הסלוגן שלה ופרטי הקשר – הינם אמצעים למיתוג אפקטיבי.
כשחברה מתכננת אריזות ותוויות למוצריה השונים היא צריכה לשאול את עצמה את השאלות הבאות:
- מי הוא קהל היעד שאליו מכוון כל מוצר ומהם מאפייניו.
- איזה מסר או רושם ראשוני היא רוצה לשדר לצרכן המתבונן באריזה.
- איזה אלמנט ייחודי ניתן להציג באריזת המוצר ובתוויות שעליה, לדוגמה: מוצר הנפתח בקלות, מוצר שמוכן במהירות, מוצר המדגיש את מרכיביו הטבעיים וכדו'.
מסר זה חייב להיות ברור לצרכן ברגע שהוא רואה את האריזה וקורא את הכתוב עליה.
- מהי הדרך הנכונה ביותר לציין על האריזה פתרון של צורך ספציפי של הלקוח הפוטנציאלי ולהבדיל כך את המוצר ממוצרים דומים בתחום, שאינם מציעים זאת.
תווית
מוצר הנושא עליו תווית הוא מוצר המציג את זהותו/תדמיתו מול הלקוחות בצורה מפורטת של מרכיביו, של דרך הפקת המוצר (כמו הרישום על גבי בקבוקי שמן זית "יוצר בכבישה קרה") ואף מזכיר בכמה מילים את איכותו ואת תרומתו למי שיקנה אותו.
כמובן, שיש לשאוף ליצור לתווית שעל המוצר נראות מושכת עין שתמשוך את עיניהם של הלקוחות.
התווית שעל המוצר הינה ההגדרה הגרפית והוויזואלית של המוצר ולכן צריכה להיות ממוקדת ומניעה לפעולה (דהיינו – לקנייה).
עיצוב אריזת המוצר
עיצוב האריזה מביא לידי ביטוי את תדמיתו של המוצר ולשם כך צריך לשלב בין המסר שרוצה המוצר להעביר לצרכן הפוטנציאלי לבין צורת אריזה המוצר, צבעי האריזה והטקסט שנכתב עליו.
לפיכך ניתן לומר, שתפקידה של אריזת המוצר היא לעזור ולשרת את האסטרטגיות השיווקיות של העסק.
המטרה היא לעצב אריזה שתתפוס את מבטו של הצרכן בכל הפרמטרים הוויזואליים ותגרום לו לקנות דווקא אותו ולא מוצרים דומים של חברות אחרות.
אחד הפרמטרים החשובים שיש להתייחס אליהם בעיצוב אריזה הוא להתאימה למכנה המשותף הכללי של קהל היעד ולצרכי הלקוחות.
כך, יבחין הלקוח דווקא במוצר הזה ויעדיף אותו.
חשוב לזכור, שלפני שהקונה הפוטנציאלי טועם את המוצר הוא כבר מתרשם מהאריזה החיצונית שלו ומקבל דרכה רושם ראשוני ומידע ממוקד וברור על איכות המוצר ועל טבעו.
עיצוב אריזה ייחודי, מרשים וכזה שנותן ערך לאיכותו – הינו ההבדל בין אחוזי מכירות גבוהים לבין אחוזי מכירות נמוכים של מוצרים.
כמה סוגיות בתהליך עיצוב וייצור האריזה והתוויות
- הגדרת קהל היעד שאליו מכוון המוצר.
- מחקר בתחום אריזות למוצרים זהים של חברות אחרות
- בחירת גודל האריזה והצבע שלה
- בחירת הקו העיצובי של האריזה, כשהמטרה הינה ליצור אריזה שהלקוח יקלוט אותה מבין מוצרים דומים .
- התאמת עיצוב האריזה לקונספט המוצר.
- בחירת החומר שממנו תיוצר האריזה – קרטון, פלסטיק, קופסת מתכת וכדו'.
- החלטה היכן למקם את לוגו החברה, סלוגן, כיתוב הממצה את מה שיש בתוך האריזה, שם היצרן ופרטיו וכדו'.
- יצירת אריזה שתהיה נוחה לפתיחה עבור המשתמשים.
- איכות הדפסה גבוהה של התוויות, המתאפשרת בעזרת מכונות הדפסה חדשניות ומודרניות.
- שימוש בסוגי הטבעות שונות (בולטות, שקועות) על גבי האריזה, המוסיפות נדבך ייחודי לאריזה.
- הקפדה על גימור איכותי ועל חיתוכים מסוגים שונים וכן על למינציה באיכות גבוהה.