כל מה שמעניין במקום אחד

איך לטפח שיער מתולתל?

טיפוח וטיפול בשיער מתולתל דורש שימוש במוצרים ספציפיים ויישום של טכניקות ייחודיות – זאת בכדי לשמור על בריאות השיער, לשפר את המרקם שלו ולוודא שהוא לא יתקרזל ו/או יאבד ממראהו המרשים והזוהר.
אז אם גם אתן בעלות שיער מתולתל אשר מחפשות דרכים ושיטות לטפח את השיער שלכן בצורה האיכותית והמחמיאה ביותר, להלן מספר טיפים שכדאי ומומלץ ליישם:

לדאוג למרוח לחות על בסיס קבוע

שיער מתולתל נוטה להיות יבש ולעיתים גם להתקרזל. לכן, בכדי לנסות ולמנוע מצבים שכאלו, מומלץ להקפיד להשתמש בשמפו ומרכך עשירים בלחות המיועדים באופן פרטני לשיער מתולתל. מומלץ להתמקד במוצרי טיפוח שיער אשר מכילים שמנים טבעיים (הנחשבים לבריאים יותר לשיער), כגון: שמן ארגן, שמן קוקוס או חמאת שיאה – זאת בכדי לספק לחות והזנה לתלתלים.
מי שמתלבטת איזו סוג של לחות מתאים עבורה ביותר – תוכל לבחור בטכניקה של ניסוי וטעיה, עד להגעה למוצר האופטימאלי.

הימנעות מחפיפה תכופה

ההמלצה היא לנסות ולהימנע מחפיפה על בסיס קבוע – חפיפה בתדירות גבוהה מדי עלולה לגרום להסרה של השמנים הטבעיים, ולהוביל למצב של יובש בקרקפת – מה שישפיע גם על בריאות השיער וגם על הנראות שלו. ככלל מומלץ לחפוף שיער מתולתל בתדירות של 2-3 פעמים בשבוע לכל היותר (או לפי הצורך). כאמור, כדאי להשתמש בשמפו נטול סולפטים, עדין ובעל רכיבים טבעיים – ובכל מקרה לבחור את השמפו בו אתם משתמשים בצורה מושכלת ונבונה.

 

טיפול בתלתלים לאחר חפיפה

בעת חפיפה, לאחר מריחת השמפו ושטיפתו מהשיער, מומלץ למרוח כמות גדולה של מרכך שיער על התלתלים. יש להשתמש במסרק רחב שיניים או באצבעות בכדי להפריד בעדינות קשרים בשיער בזמן שהמרכך עדיין בפנים. כדאי להתחיל מהקצוות ולהתקדם כלפי מעלה כדי למנוע מצב של שבירת התלתלים.

 

הקפדה על שימוש במסכה לשיער

בכדי לשמור על מראה שיער בריא ומטופח, כדאי לעשות שימוש בתדירות של אחת לשבוע במסכת שיער המיועדת באופן פרטני לשיער מתולתל. שימוש קבוע במסכה יכול לספק לשיער לחות והזנה ולהעניק לו בריאות ולחות. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של שימוש במסכת שיער חשוב לחפש מסכת הזנה איכותית, הכוללת רכיבים טבעיים ומבית מותג מוביל בתחום.

 

הימנע משימוש במכשירים חמים

יש מכשירים המיועדים לעיצוב שיער בחום כמו מסלסלים למיניהם, אשר עלולים לגרום לנזק לשיער ולמראה התלתלים – במקום להשיג את התוצאה ההפוכה הרצויה. באופן כללי, ההמלצה היא לנסות ולהימנע משימוש במכשירים שכאלו או לפחות להפחית את תדירות השימוש בהן. מי שבכל זאת בוחרת להשתמש בהן, כדאי שתקפיד לבחור את המכשירים בקפידה ותיישם את הוראות השימוש בהם.

 

שימוש במוצרי טיפוח נוספים

יש לא מעט מוצרי טיפוח נוספים לשיער כמו סרום לדוגמא. חלק מאותם מוצרים יכולים לתרום תרומה גדולה לנראות השיער ולבריאותו. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של שימוש במוצרים אלו, חשוב להקפיד ולבחור אותם בתבונה. יש לוודא שמדובר במוצרים מבית מותגים מובילים. חשוב לוודא מהם הרכיבים של אותם המוצרים – כדאי להעדיף מוצרים המבוססים בעיקר על רכיבים טבעיים  ובריאים.

לסיכום, לעיתים נראה שזה לא פשוט לדאוג לטיפוח ולנראות של שיער מתולתל. יחד עם זאת, יישום של שגרת טיפוח נכונה, המבוססת על שימוש במוצרי טיפוח איכותיים, תאפשר להשיג את המטרה.
כמובן, שבמידה ועולה קושי לקבוע שגרה שכזאת, תמיד ניתן להתייעץ עם מעצב שיער או עם איש מקצוע בעל הבנה והיכרות עם תלתלים – על מנת לקבל המלצות לגבי מוצרי טיפוח נכונים, תדירות השימוש, טכניקות ועוד..

אז מה היה לנו בכתבה: