כל מה שמעניין במקום אחד

אלו בדיקות בריאותיות תקופתיות חשוב לעשות?

בדיקות בריאות תקופתיות חשובות לשמירה על הבריאות ולאיתור מחלות או בעיות בריאותיות פוטנציאליות בשלבים מקדימים – מה שיכול לעלות את הסיכויים, למניעת החמרה, לקבלת טיפול איכותי ולהחלמה.

אז להלן רשימת הבדיקות שחשוב שתקפידו לעשות:

בדיקות לחץ דם

בדיקת לחץ דם הינה חשובה לצורך איתור מצבים של לחץ דם גבוה – אשר מהווה כגורם סיכון משמעותי למחלות לב, שבץ ובעיות בריאותיות נוספות. בדיקת לחץ דם גם יכולה לאתר מצב של לחץ דם נמוך – אשר אינו מסוכן כמו לחץ דם גבוה, אבל גם הוא יכול להעיד על בעיות בריאותיות שונות כמו מחלות לב (הפרעות קצב ואי ספקת לב), בעיות במערכת האנדוקרינית ועוד..
חשוב לציין, שבמקרים רבים לבעיות הקשורות ללחץ דם גבוה או נמוך, אין תסמינים בולטים ולכן, ביצוע בדיקות לחץ דם סדירות הינו חשוב לגילוי מקדים של בעיות בריאותיות.

בדיקות דם

בדיקות דם מספקות מידע רב ערך על המצב הבריאותי של הנבדק ובין היתר בנושאים הבאים: רמת הכולסטרול, רמת הסוכר בדם, תפקודי הכליות של הנבדק, תפקודי כבד ועוד. בדיקות דם נפוצות כוללות בין היתר: ספירת דם מלאה (CBC), פרופיל שומנים, גלוקוז בצום ופאנל מטבולי בסיסי. בדיקות אלו יכולות להוות ככלי עזר משמעותי בזיהוי של גורמי סיכון ומחלות שונות כגון סוכרת, כולסטרול גבוה, אנמיה והפרעות שונות בתפקודי הכבד.
מהסיבה הזאת, חשוב לעובר בדיקות דם לפחות פעם בשנה – כמובן, מי שנמצא במעקב רפואי או בסיכון אמור לעבור את הבדיקות אף בתדירות גבוהה יותר – בהתאם להמלצות של רופא המטפל.

בדיקת דם סמוי בצואה

בדיקה אשר ייעודה לזיהוי מוקדם של סרטן המעי הגס ושל פוליפים )אשר מהווים כנגעים קדם סרטניים). גילוי הנגעים הקדם הסרטניים בשלב מוקדם, מאפשר לכרות את הנגע ולמנוע ממנות להתפתח למצב של סרטן המעי הגס. מדובר בבדיקה תקופתית אשר מומלצת מעל גיל 40 או בקרב צעירים יותר שיש להם היסטוריה משפחתית הקשורה לאותה המחלה.

בדיקות שתן כלליות

בדיקות שתן כלליות מאפשרות לאבחן מחלות בשלבים מקדימים כמו: מחלות בדרכי השתן, מחלות מטבליות ומחלות בכליות.
הבדיקות מאפשרות לזהות את המחלות בשלבים מקדימים וכמובן, לאפשר את קבלת הטיפול הטוב, היעיל והאיכותי ביותר.
בבדיקות אלו נבדקים לא מעט ערכים שונים כמו: חומציות, המוגלובין, גלוקוז, בילירובין, ליקוציט אסטראז וערכים נוספים. כמובן, במידה והתוצאות מעוררות חשד לקיומה של מחלה כזאת או אחרת, הרופא ישלח את הנבדק לסדרה נוספת של בדיקות על מנת לקבל אבחון מקיף וחד משמעי.

מדוע חשוב להקפיד על בדיקות תקופתיות?

ראשית כל, בדיקות תקופתיות, יכולות לסייע באיתור בעיות בריאותיות בשלביהן הראשונים, מה שיאפשר טיפול ומניעה יעילים יותר.
בדיקות אלו גם מסייעות בהערכה של גורמי סיכון למחלות שונות – מה שיאפשר להטמיע שינויים באורח החיים על מנת להפחית את הסיכון לחלות באותן מחלות.
מי שמתמודד עם בעיות בריאותיות כאלו ואחרות, ביצוע של בדיקות סדירות רלוונטיות יסייעו לעקוב אחרי המצב ולהבטיח את קבלת הטיפול היעיל והמתאים ביותר.
מעבר לכך, בדיקות בריאותיות תקופתיות, מהוות כהזדמנות לקבל טיפולים שונים, ייעוץ רפואי, חיסוני ודרכים אשר יאפשרו שמירה טובה יותר על הבריאות.

כמובן, אלו הן רק חלק קטן מהבדיקות התקופתיות אותן צריך לבצע – כאשר, סוג הבדיקות וכמות הבדיקות כמו גם התדירות, הם פרמטרים התלויים במידה רבה בגיל הנבדק, במין הנבדק,  במצבו הרפואי, בהיסטוריה הרפואי שלו ובהמלצות שונות אשר יכולות להינתן מטעמו של רופא המשפחה – וכמובן, מומלץ וכדאי ליישם אותן ולהיבדק.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »