כל מה שמעניין במקום אחד

המדריך למלווה המתחיל

זה לא חדש שנהג חדש צריך לעבור תקופת מבחן מפוקחת כדי להתמקצע ולצבור מספיק בטחון וניסיון בכביש, אז הנה מה שכדאי וחשוב לדעת ולהכיר

זאב נחמנזון

באופן כללי, המושג "להשתפשף" מדבר על לחוות, להתנסות ולקבל קצת שחיקה טבעית בתחום שאתם חדשים בו. באופן נקודתי, מאד לא מומלץ "להשתפשף" כשמוציאים רשיון ומתחילים את הנהיגה העצמאית בדרכים. זה נכון שהרוב הגורף של תאונות דרכים בישראל מסתכם בשפשופים קלים או נזקים קוסמטיים לרכב, עניין שאם יש לכם ביטוח רכב טוב יכול להסגר מהר ובלי הרבה כאבי ראש ובירוקרטיה. אבל בשביל הסיכון הקטן ביותר שתהיינה תאונות רציניות יותר עם נפגעים וחלילה מכך – אבידות בנפש, חשוב לעשות ולפעול כדי לצמצם את המקרים, תוך פיקוח וגם מיקוד הבטחון של נהגים חדשים. על פי נתונים, מחקרים רבים והיסטוריה כואבת – אלו מעורבים בתאונות דרכים יותר מפי שניים מנהגים מנוסים . גם חברות הביטוח שכבר הזכרנו קודם ערות למידע הזה ופוליסות ביטוח הרכב מותאמות לכך. לכן חשוב מאד לא לעלות לכביש ללא ביטוח רכב מתאים הכולל התייחסות לנהג החדש, ואם קיימת הגבלה מסויימת על זמני הנהיגה שלו (אם הוא חייל שיוצא רק בסופי שבוע, לדוגמה) – להתאים את פוליסת הביטוח למצב. כדי לתת מענה ולשמור על חייהם של אנשים בדרכים, משרד התחבורה הוציא לא מכבר תקנות ברורות לליווי נהגים חדשים, וחשוב לדעת מהן.

זמנים ומטרות

על פי החוק הנוכחי – נהג חדש מחויב בליווי צמוד של נהג מנוסה לתקופה של חצי שנה. שלושת החודשים הראשונים בליווי מלא, קרי כל שעות היממה, ושלושת החודשים הנותרים רק בשעות הלילה. גילו המינימלי של הנהג המלווה צריך להיות 24 ועליו להיות בעל רשיון נהיגה לפחות 5 שנים. חשוב להדגיש כי הפיקוח והחוק לא מאפשרים "קיצורי דרך", כלומר אם לצורך העניין המלווה מבוגר אך אין לא רשיון או לחלופין יש לו רשיון מסוג שונה (כלי רכב אחר) – זו עבירה על החוק. ברמת הנסיון – הדרישה היא שהנהג החדש יצבור 50 שעות נהיגה עם מלווה, מתוכן 20 שעות נהיגה בכבישים עירוניים, 15 שעות נהיגה בכבישים בין עירוניים ו-15 שעות נהיגה בשעות הלילה. למרות שאת החלק הזה כבר הרבה יותר קשה לאכוף – כדאי מאד להגיע לזמני הליווי האלו ואם אפשר אפילו יותר – על מנת לבסס את הבטחון והנסיון של הנהג החדש.

שליחות, לא מטלה

אל הליווי של נהגים חדשים כדאי להתייחס כאל חינוך ילדים. אי אפשר ואסור להתעלם ממנו ומחשיבותו. לפעמים הדבר האחרון שברצוננו לעשות הוא לצאת מהבית או מהעבודה בשעות לא נוחות לנסיעה משמימה. מנגד סביר מאד להניח שגם הנהג הצעיר לא שש לחוויה הזו של מלווה צמוד, במיוחד כשעכשיו יש ברשותו רשיון ותחושה שהעולם לרגליו. לכן חשוב מאד לערוך תיאום ציפיות מהחוויה המשותפת ולנסות להפוך אותה לחיובית, אישית ומועילה.

לא רק זמן איכות

הזמן הזה יעבור, וכשהוא יעבור הנהג החדש יצא לדרך עצמאית באמת, וכל הורה יודה כי הדבר הזה מפחיד אותו ולא אחת מדיר שינה מעיניו. זו גם הסיבה שאנו ממליצים להפוך את הליווי לחוויה מלמדת ומעשירה ככל הניתן. מאד קל לשבת כהורה מלווה לצד הנהג החדש ולבהות בטלפון החכם כדי להעביר את הזמן, אך מעבר למסר השלילי שזה מעביר לצעיר – ייתכן וגם תפספסו מאפיין נהיגה בעייתי שעלול להפוך להרגל. השקיעו את הזמן באבחון הנהיגה והיכולות, העירו כשצריך אך הקפידו להעביר תחושה בטחון ורוגע. אל תסתפקו בישיבה בלבד אלא עקבו ותזכרו בכללים, תנו טיפים מועילים לדברים כמו חניה נכונה, החלפת גלגל, הכרה של הכפתורים, לוח המחוונים, תא המטען וכל דבר בעל חשיבות ברכב. למדו את הנהג כיצד להתאים את המושב שלו לנהיגה ממושכת ושמירה על ערנות, תפעול תקלות אפשריות, שמירה על נתיבים, ציות לתמרורים ורמזורים. כיוון מראות ושימוש בהן. אם הנהג למד על רכב בעל תיבת הילוכים ידנית וברשותכם רכב אוטומטי – עזרו לו להתרגל לנוחות. ודאו כי שתי הידיים על ההגה, כי יש הקפדה על חגורות בטיחות ועל תדלוק נכון. תרגלו עם הנהג החדש עקיפה בטוחה, חניה נכונה וכמובן – תנו טיפים מקצועיים שיקנו בטחון ויעילות בדרכים, זו אחת ההשקעות החשובות בחיים שלכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »