כל מה שמעניין במקום אחד

 הפציעות הכי שכיחות כתוצאה מתאונות דרכים

תאונת דרכים

למרות מאמצים רבים, תאונות דרכים ממשיכות לקרות כל הזמן, בכל מקום. למרבה הצער, המשמעות הישירה של תאונות היא פציעות, אשר פעמים רבות גורמות להשפעות ארוכות טווח על הקורבנות. 

אם נפצעתם בתאונה, עורך דין תאונת דרכים יכול לעזור לכם לקבל את מלוא הפיצוי שמגיע לכם.

מחבלות קלות ועד למצבים משנים חיים, הנה סקירה מקיפה של עשר הפציעות הנפוצות ביותר שנגרמות בתאונות דרכים.

צְלִיפַת שׁוֹט

צליפת שוט היא הפציעה המדווחת בתדירות הגבוהה ביותר בעקבות תאונת דרכים, במיוחד במקרים של התנגשויות מאחור. פציעה זו מתרחשת עקב תנועה פתאומית וכוחנית קדימה ואחורה של הצוואר, אשר מזכירה תנועה של שוט במהלך צליפתו. התסמינים יכולים לכלול כאבים ונוקשות בצוואר, כאבי ראש, סחרחורת, ובמקרים חמורים, אובדן זיכרון או דיכאון. זמן ההחלמה משתנה באופן משמעותי בין אנשים, כאשר חלקם חווים השפעות מתמשכות שנים לאחר התקרית.

זעזוע מוח

זעזוע מוח הוא הסוג השכיח ביותר של פגיעה מוחית טראומטית. הוא מתרחש כאשר המוח מזדעזע בתוך הגולגולת עקב פגיעה פתאומית. תאונות דרכים הן גורם שכיח לתופעה, לה תסמינים כמו בלבול, כאבי ראש, ראייה מטושטשת ואובדן הכרה. זעזוע מוח יכול לנוע בין קל לחמור ודורש טיפול רפואי מיידי כדי להעריך את המידה ולנהל את תהליך ההחלמה.

עצמות שבורות

הכוח המופעל במהלך תאונות דרכים יכול בקלות לשבור עצמות, כאשר העצמות בצלעות, ידיים, רגליים ועצם הבריח פגיעות במיוחד. החומרה יכולה לנוע בין שברים פשוטים הנרפאים עם הזמן ועד לשברים מורכבים הדורשים התערבות כירורגית. עצמות שבורות לא רק גורמות לכאב ולנכות מיידיים, אלא גם יכולות להוביל לסיבוכים ארוכי טווח כמו דלקת פרקים.

חתכים

זכוכית מחלונות מנופצים, מתכת ממסגרות מכוניות מעוותות, ואפילו חפצים אישיים ברכב עלולים לגרום לחתכים במהלך התנגשות או התהפכות. בעוד שחלק מהחתכים הם שטחיים, אחרים עשויים להיות עמוקים, ולהוות סיכון לאובדן דם משמעותי או זיהום. בנוסף לצלקות פיזיות, פציעות אלו יכולות גם להשאיר סימנים פסיכולוגיים, להזכיר לאנשים את האירוע הטראומטי.

פציעות פנימיות

פציעות פנימיות הן ערמומיות במיוחד מכיוון שהן עשויות לא להיות ברורות מיד. איברים כמו הכבד, הכליות והטחול עלולים לסבול מנזק כתוצאה מהפגיעה, מה שמוביל לדימום פנימי ומצריך התערבות רפואית דחופה. הכוח של חגורת בטיחות, למרות שהיא כמובן מצילת חיים והכרחית, יכול גם לתרום לפציעות פנימיות על ידי הפעלת לחץ על הגב.

פציעות ושיתוק חוט השדרה

פציעות בחוט השדרה, הנובעות מנזק לכל חלק של חוט השדרה או העצבים, עלולות להוביל לשיתוק חלקי או מלא. ההשפעה של תאונת דרכים עלולה לשבור חוליות, לדחוס את חוט השדרה או לנתק אותו לחלוטין. ההשלכות של פציעות חוט השדרה הן עמוקות, משפיעות על הניידות, התחושה ותפקודי הגוף, ולרוב דורשות טיפול ושיקום לכל החיים.

פציעות מוח טראומטיות (TBI)

מעבר לזעזוע מוח, תאונות דרכים עלולות לגרום ל-TBI חמורים יותר – טראומות שמובילות לפגיעה קוגניטיבית, רגשית ופיזית ארוכת טווח. פציעות אלו יכולות לנבוע מפגיעה של הראש בחפץ בכוח רב או מטראומה חודרת. הן דורשות טיפול רפואי ושיקום נרחב, כאשר התוצאות משתנות מאוד בין אנשים.

כוויות

תאונות דרכים הכוללות שריפות עלולות לגרום לכוויות החל מדרגה ראשונה (שטחית) ועד דרגה שלישית (עובי מלא). כוויות קשות עלולות לחייב טיפול כירורגי, כגון השתלת עור, ולהוות סיכון לזיהום, התייבשות וצלקות. תהליך ההחלמה יכול להיות ממושך וכואב, ולעתים קרובות כולל טיפול מיוחד.

טראומה פסיכולוגית

ההשפעה הפסיכולוגית של תאונות דרכים יכולה להיות קשה כמו פציעות פיזיות. הקורבנות עלולים לסבול מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), חרדה, דיכאון ופוביות, במיוחד מנהיגה או שהייה במכונית. טיפול בטראומה פסיכולוגית הוא מרכיב חיוני בתהליך ההחלמה, אשר לעיתים קרובות כולל ייעוץ או טיפול.

פציעות רקמות רכות

פציעות רקמות רכות כרוכות בפגיעה בשרירי הגוף, הרצועות והגידים. נקעים, מתיחות וחבלות (חבורות) נכללות בקטגוריה זו, לעתים קרובות כתוצאה מפיתול הגוף או מכה שנספגה בתאונה. בעוד שפציעות אלו יכולות להחלים עם הזמן והמנוחה, הן עלולות לגרום לכאבים משמעותיים ולבעיות ניידות באופן זמני.

סיכום

תאונות דרכים, מציאות מצערת של החיים המודרניים, עלולות לגרום למגוון של פציעות, המשפיעות למעשה על כל חלק בגוף. בזמן שאתם בכבישים, מודעות וזהירות עוזרות להפחית את הסיכון לתאונות, להגן על עצמכם ועל אחרים מההשלכות האפשריות.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

תאונת דרכים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עסק

למה עצמאיים צריכים להעסיק רואה חשבון?

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט שינויים שהתרחשו בשוק העבודה, ביניהם ההעדפה של עובדים שכירים להפוך לעצמאיים וחופשיים ממעסיקים. בין אם מונעים על ידי הרצון לאוטונומיה רבה יותר, רצון לפיתוח מקצועי או תגובה לשינויים כלכליים – העבודה העצמאית מציעה יתרונות רבים.

קרא עוד »
בית מעוצב

מעצבים מחדש: רעיונות עיצוב לכל חדרי הבית

עיצוב הבית הוא אחד הנושאים המרתקים והחשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין ליצור סביבת מגורים נעימה, מזמינה ופונקציונלית. במאמר זה נעניק לכם כמה רעיונות מעניינים לעיצוב המטבח, הסלון, חדר הילדים, חדר ההורים ועוד – המשיכו לקרוא.

קרא עוד »
בישול בבית

בישול ביתי: הכירו מזונות טעימים שהם גם בריאים

החיים המודרניים שלנו מנוהלים לרוב על ידי מרכיבי נוחות בשגרת יומנו, ולכן כך גם אפשרויות האוכל שאנו צורכים מצטמצמות לכדי היצע נגיש ומגוון, אך גם תעשייתי ברובו. בשנים האחרונות נוצרה מודעות הולכת וגוברת לתזונה בריאה ומאוזנת, כשהבישול הביתי מעניק שלל יתרונות תזונתיים נוסף על חוויה קולינרית מיוחדת.

קרא עוד »