כל מה שמעניין במקום אחד

התמודדות עם מיגרנה

מיגרנה

אחת המחלות הלא נעימות שתוקפת אנשים רבים בישראל ובעולם היא מיגרנה. מדובר בכאבי ראש בעוצמות שונות אשר מגיעים בהפתעה או בפרקי זמן ספציפיים, כמו לדוגמה בסמוך לקבלת המחזור החודשי אצל נשים. יש כאלו שדרגת הכאב שלהם היא נמוכה ולכן לאחר נטילת הכדור המתאים, כאב הראש חולף. אך ברוב המקרים מדובר בכאב ראש עוצמתי ביותר שקשה להתמודד אתו ולכן הוא נמשך כמה וכמה ימים. מי שסובל מבעיה זו נוטה להתבודד בימים אלה, הוא מרותק למיטה, מעדיף להיות  בחושך כיוון שהאור מסנוור ומגביר את הכאב. 

מחלת מיגרנה מטרפדת את כל דפוסי העבודה ביום יום, אנשים אינם מגיעים למקום העבודה שלהם, להורים קשה לתפקד בכל מה שקשור לטיפול בילדיהם ובדרך כלל זה לוקח כמה ימים עד שמתאוששים וחוזרים לשגרה. מעבר לחוסר הנוחות, בעיות התפקוד והכאבים המשמעותיים, מדובר בתסכול משמעותי וברצון עז של החולים למצוא פתרון, כדי שהם יוכלו לחיות חיים נורמטיביים ונעימים.

 

הקלה על מחלת מיגרנה 

החולים מחפשים כל הזמן דרכים חדשות כדי להקל עליהם, ולכן הם מנסים שיטות חדשות שעשויות להפחית את תדירות הגעת מיגרנה ולהפחית את עוצמת הכאבים. בין הדרכים החדשות מדברים על שינוי בתזונה ובהימנעות ממאכלים ומסוגים ספציפיים של שתייה, שיש חשש שהם מגבירים את סיכויי המחלה. בין המאכלים האלו אפשר למצוא גבינה צהובה, שוקולד, קפה, יין אדום, בשרים מעובדים המכילים חומרים משמרים ועוד. 

ההשפעה הקשה של מאכלים ושל סוגי השתייה ניכרת במיוחד אם משלבים שניים מהפריטים האלו יחד, כמו אכילת כריך עם גבינת צהובה ושתיית קפה. 

 

אאורה במיגרנה 

אאורה היא דרגה עוצמתית של מחלת מיגרנה ובדרך כלל כל מי שסובל ממחלה זו לעיתים תכופות מכיר כבר את התסמינים וכשהם מתרחשים ברור לחולה שההתקף הבא הוא בדרך. בין התסמינים אפשר למצוא נקודות כמו חולשה, הפרעות תחושה ודיבור. כמו כן הם רואים אורות מנצנצים בצורת זיג זג, הבזקי אור שמפריעים להם מאד, כתמים שחורים ועוד.

ברגע שמופיעים התסמינים הם מתחילים מיד בטיפול מונע כדי לעצור את ההתקף או לחלופין למצוא דרכים להפחית את עוצמת ההתקף על ידי נטילת כדורים ייעודיים אשר ההרכב שלהם מסוגל לבצע זאת. 

 

נשים בהיריון 

מי שסובלת מעת לעת מהתקפים של מיגרנה, קיימת סבירות גבוהה שבמהלך ההיריון תסבול מאד מהתקפים עוצמתיים. יש להיות ערניים למחלה זו ולדווח לרופא בעת ביצוע הבדיקות השגרתיות על כך. במהלך ההיריון ובמהלך השליש השלישי שלו במיוחד, כאבי הראש האלו עלולים להצביע על רעלת היריון ולכן יש לבדוק זאת לעומק.

ההמלצה היא לשתות סוגים שונים של צמחי מרפא על פי ההכוונה של הנטורופת ובמקביל לכך לתאם גם טיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור סיני ועיסויים שונים שמסוגלים לסייע מאד. 

מעבר לכך חשוב להקפיד על שתייה מרובה, שינה רצופה במשך כמה שעות בכל לילה, תזונה מאוזנת והקפדה על יציבה נכונה. 

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »