כל מה שמעניין במקום אחד

טיפים מנצחים לניקוי הבית

אין כל ספק כי בית נקי תורם במידה רבה לאיכות החיים, לתחושה ולאווירה. אבל כאן יכולות לעלות שאלות כמו: כיצד ניתן לשמור על בית נקי לאורך זמן? (בכל זאת, הבית חשוף לכל הרבה לכלוכים ו"מפגעים" כאלה ואחרים) או איך אפשר לדאוג לנקות את הבית בצורה הטובה ביותר? (בכל זאת, יש לא מעט דרכים והמלצות לניקוי הבית וקצת קשה להבין אלו מעט אכן עובדות).
אז בכדי להקל עליכם ולו במעט בשמירה על בית נקי להלן מספר טיפים מנצחים שכדאי לכם לשקול ליישם גם בבית שלכם:

יצירת לוח זמנים מסודר לניקיון

מומלץ לקבוע שגרת ניקיון קבועה הכוללת משימות יומיות, שבועיות וחודשיות. קיום לוח זמנים יסייע לכם להשאיר את הבית מאורגן וימנע הצטברות של לכלוך ובלגן.

בחירת חומרי ניקוי

ההמלצה היא להשקיע בבחירת חומרי ניקוי איכותיים ייעודיים. תוכלו להכין רשימה של כל החומרים להם אתם זקוקים לדוגמא: ספריי ניקוי חלונות, נוזל לניקוי רצפה וכיוצא בזה. ולבחור כל אחד מאותם החומרים בקפידה. ניתן להגיע להחלטות בשיטה של ניסוי וטעייה.
בכל מקרה, לפני כל פעולת ניקוי, יש לוודא שיש לכם את כל חומרי הניקוי הדרושים בהישג יד, כולל תמיסות ניקוי, מברשות, מטליות מיקרופייבר, שואב אבק, מגב ושקיות אשפה.

הכנה להליך הניקוי

בכדי שתוכלו לנקות ביעילות, יש לדאוג לפנות כל חדר אותו אתם מבקשים לנקות. כדאי להזיז פריטים שאינם שייכים, למיין את העומס ולארגן את החפצים במקומות המתאימים להם.

ניקוי מלמעלה למטה

מומלץ ליישם את הכלל של פעולה מלמעלה למטה בעת ניקוי כל חדר. התחיו בניקוי אבק של גופי תאורה, מאווררי תקרה ומשטחים גבוהים לפני שתעבור למשטחים, רהיטים ורצפות. בדרך זו, לא תאלצו לנקות מחדש אזורים שכבר ניקיתם – מה שיכול לעייף אתכם.

השתמשו במטליות מיקרופייבר

מטליות מיקרופייבר מצוינות לניקוי אבק וניקוי משטחים. הן לוכדות אבק ולכלוך ביעילות וניתן לעשות בהן שימוש חוזר לאחר הכביסה – כך שהן גם חסכוניות.

עבודה במקטעים

חלקו כל חדר לחלקים או אזורים ונקו חלק אחד בכל פעם. פעולה זו יכולה לסייע לכם להישאר ממוקדים. וכמובן, גם לקנות בצורה יסודית ולא לדלג על מקטעים מסוימים (מה שיגרור הצטברות לכלוך גדולה יותר וידרוש עבודת ניקוי מורכבת יותר).

התמודדו עם חדר אחד בכל פעם

נקו חדר אחד לחלוטין לפני שתמשיכו לחדר הבא. זה נותן לכם תחושה של הישג ומונע ממך להפיץ בלגן מאזור אחד לאחר.

השתמשו במארזי ניקוי

ארגנו את חומרי הניקיון שלך בתא או בסל כדי לשאת אותם איתכם בזמן שאם עוברים בבית. פעולה זו יכולה לחסוך לכם זמן ובנוסף גם לשמור את כל מה שאתם צריכים בהישג יד – מה שיקל עליכם במידה רבה על הליך הניקוי.

חלוקת תפקידים

כל אחד יכול לקחת בעבודות הבית, גם ילדים צעירים. ההמלצה היא כמובן לרתום את כל בני הבית לטובת המלאכה. כמובן, לקחת בחשבון שכל אחד יוכל לעשות מה שמתאפשר לו בהתאם לגילו וליכולותיו – ואולי גם להעדפותיו.
כדאי גם להגדיר חלונות זמן מסודרים לזמן הניקיון של כל אחד מבני הבית – כך שכולם ידעו לא רק מה התפקיד שלהם אלא גם מתי הם אמורים לבצע את הפעולות הללו.

הקפידו לנקות גם מכשירי חשמל באופן קבוע

אל תשכחו לנקות גם את מכשירי חשמל כמו מקרר, תנור, מיקרוגל ומדיח כלים. תחזוקה שוטפת מונעת הצטברות של שאריות מזון וריחות לא נעימים ולכן, כדאי לשים דגש משמעותי גם על נושא זה.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »