כל מה שמעניין במקום אחד

כך תבחרו יין לאירוח מוצלח

הזמנתם אורחים לארוחה? אם תגישו להם יין איכותי, תוכלו לשפר את חוויית האירוח ואת מידת ההנאה. אז אם אתם רוצים לדעת איך לבחור יין מתאים עבור המטרה, להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם בבחירה:

התחשבו באירוע ובתפריט

לפני בחירת יין לאירוח כדאי לקחת בחשבון את אופי האירוע ואת סוג האוכל אותו אתם מתכננים להגיש. אחד מהתפקידים של היין הוא להשלים את הטעמים והמרקמים של המנות. לדוגמה, יינות לבנים קלים כמו סוביניון בלאן או פינו גריג'יו משתלבים היטב עם פירות ים או סלטים, בעוד יינות אדומים בעלי גוף מלא יותר כמו קברנה סוביניון או מרלו משתלבים היטב עם בשרים על האש או מנות פסטה דשנות. לכן, מדובר בפרמטר אשר יאפשר לכם להחליט אם לבחור יין אדום מומלץ, להעדיף יין לבן מומלץ – או אולי בכלל לשלב בין שניהם.

 

קחו בחשבון את העדפות האורחים שלכם

לפני בחירת יין כדאי לקחת בחשבון את ההעדפות והטעמים של האורחים. נסו לבדוק האם הם נוטים יותר ליינות אדומים, מעדיפים לבנים או אולי הם בכלל בעניין של יינות רוזה?
כדאי לבדוק גם האם יש להם אלרגיות ספציפיות ליין או הגבלות תזונתיות?
מומלץ לשאוף לספק מגוון אפשרויות כדי להתאים להעדפות שונות.

התאמת סגנון היין לעונה

קחו בחשבון את העונה ומזג האוויר בעת בחירת היינות לאירוח. בחודשים החמים יותר של השנה, יינות מרעננים וקלים יותר כמו יינות מבעבעים, רוזה או לבנים פריכים כמו ריזלינג או שרדונה יכולים להוות כבחירה מעולה. בחודשים קרירים יותר, כדאי לשקול דווקא הגשה של יינות אדומים בעלי גוף מלא יותר, או יינות לבנים עשירים כמו שרדונה לדוגמא.

על גיוון ועל איזון

אם אתם מעוניינים להגיש מספר בקבוקי יין במהלך הארוחה, ההמלצה היא לבחור באפשרויות מגוונות של יינות בכדי להתאים לטעמים שונים. כדאי להגיש גם יין אדום, גם יין לבן ואולי גם לא לוותר יין מבעבע או רוזה. שאפו למבחר מאוזן, מתן יינות מוכרים וייחודיים כאחד, אם התקציב מאפשר זאת לשקול להציע יינות מאזורים או מדינות שונות כדי להוסיף גיוון.

התקציב וההשפעה שלו על בחירת היין

הגדירו תקציב למבחר היינות – תוך התאמה לתקציב הכולל לאירוע שלכם.
ישנו מגוון רחב של יינות במגוון רחב של טווחי מחירים, כך שתוכלו למצוא יינות איכותיים שיתאימו לתקציב שלכם. שקול לרכוש בכמויות גדולות או לבקש המלצות מצוות מיומן בחנויות יין – כאשר השאיפה אמורה להיות כמובן קבלה של התמורה הטובה ביותר עבור התקציב אותו אתם מקצים למטרה.

נסו לקבל ייעוץ בתחום

אם אינכם בטוחים לגבי בחירת היין, התייעצו עם איש מקצוע בעל ידע והבנה רחבה בתחום היין. הוא יוכל להקשיב למלוא הדרישות, הצרכים שלכם ובהתבסס על כך ולספק לכם המלצות אשר גם יתאים לגובה התקציב אותו אתם מקצים עבור המטרה.

טעימות יין

אם אתם מעוניינים ביינות לאירוח חשוב בעבורכם, כדאי גם לבדוק אפשרות לטעימת יינות. טעימה של יינות בהחלט יכולה להוות כדרך אשר תסייע לכם בבחירת היינות המתאימים והנכונים ביותר לאירוע אותו אתם מתכננים. ככלל, תוכלו להטמיע את חוויית הטעימות בארוחה או באירוע שאתם מתכננים.

התאמה לכמות האורחים

כמובן, שבעת בחירת כמויות הבקבוקים חשוב לקחת בחשבון את מספר האורחים וגם את הכמויות של היין אותו הם עתידים לצרוך – לדוגמא, אם מדובר באירוח אשר עתיד להתפרש על פני שעות, קיים סיכוי גבוה שהם ישתו כמויות גדולות יחסית של יין.

אז מה היה לנו בכתבה: