כל מה שמעניין במקום אחד

כל מה שרציתם לדעת על מבחני בגרות

בישראל כמו במרבית מדינות העולם, אנו עוברים שלבים קבועים במערכת החינוך, החל משלב גני הטרום חובה לחובה, דרך בית הספר היסודי וכלה בחטיבה ובתיכון. כל הזמן הזה לומדים, מתפתחים ומגיעים לבשלות ובגרות. בשלב כלשהו במהלך הלימודים גם עוברים את בחינות הבגרות. בסופו של דבר, כל ההשקעה בלימודים בבית הספר, כל שעות הלימוד, הריכוז, המורים הפרטיים, התמיכה בבית, איכות ההוראה ועוד, ישפיעו על הרמה שבה אתם ניגשים לכל בחינת בגרות וכמובן על התוצאה שתקבלו בבחינות.

 

מה חשוב לדעת על בחינות בגרות?

בחינות בגרות אינן עוד רגע בחיים שכן, יש להן השפעה חשובה על העתיד שלנו. התוצאות של בחינות הבגרות לא פעם יכתיבו איזה דלתות ייפתחו בפנינו בשלב הבא של החיים או לפחות בשלב אחרי בא שכן, אצל מרבית הנבחנים השלב הבא יהיה גיוס לצבא.

בחינות הבגרות מהוות כלי שבוחנים כאשר רוצים להתקבל למוסדות להשכלה לגבוהה. הממוצע של בחינות הבגרות שלכם יכתיב לא מעט מהזכות שלכם לבחור במסלול האקדמי אותו אתם רוצים ללמוד. תחומים אקדמיים מסוימים דורשים לא רק ממוצע מסוים אלא גם ציון גבוה בבגרות במקצוע מסוים כגון: מתמטיקה או אנגלית.

מרבית הישראלים נבחנים לבגרות כבר במהלך הלימודים התיכוניים אך לא מעט צעירים מעדיפים להיבחן גם לאחר מכן, במועדים השונים שמאפשר משרד החינוך, ברישום מחוץ לתקופת הלימודים הרגילה.

 

אז מה חשוב לדעת על בחינות בגרות?

קבלה למוסדות להשכלה גבוהה – בעיקר, אך לא רק לאוניברסיטה. תוצאות בחינות הבגרות שלכם, בעיקר הממוצע שלהן, יכתיב לא מעט מהזכות שלכם לבחור במסלול האקדמי אותו אתם רוצים. תחומים אקדמאים מסוימים דורשים לא רק ממוצע מסוים, אלא ציון גבוה בבגרות במקצוע מסוים כגון מתמטיקה או אנגלית.

מתי נבחנים – נכון, מרבית הישראלים נבחנים לבגרות כבר במהלך הלימודים התיכוניים, אך יותר ויותר צעירים מעדיפים להיבחן לאחר מכן, במועדים השונים שמאפשר משרד החינוך, ברישום מחוץ לתקופת הלימודים הרגילה. מידע אודות מבחני בגרות תוכלו למצוא כאן: מרכז מידע על מבחני בגרות – bagrut100

עוד דבר שחשוב לדעת על בחינות הבגרות הוא שלא מעט תלמידים זכאים להקלות שונות ומגוונות בבחירות הבגרות כאשר הנפוצות שבהם יהיו בהכתבה במקום כתיבה, באנגלית ועוד. את ההקלות כמובן יש לקבל מבעוד מועד ובהחלט לא כדאי להמתין לרגע האחרון שכן מדובר על הליך אבחון ואישור שעלולים לקחת זמן מה.

מעבר לכך, ניתן להירשם באופן עצמאי לבחינת הבגרות. מדי שנה מפרסם משרד החינוך את ההנחיות לרישום למועדי הבחינות אשר יתקיימו בשנה זו, כאשר החלוקה היא לשתי קטגוריות: נבחן משנה או נבחן אקסטרני. הראשון הוא תלמיד אשר למד בבי"ס אך לא נבחן בכל הבחינות והשני יכול להיות אותו אדם לאחר שהמיר את התיק שלו לתיק אקסטרני.

 

מי זקוק לבחינות בגרות אקסטרניות?

כאמור את בחינות הבגרות ניתן לעשות במהלך תקופת הלימודים או לאחריה ברישום עצמאי או ברישום אקסטרני. ההבדל לא מאוד גדול, אך לחלק הוא משמעותי ביותר ובעיקר לאלה שלא סיימו 12 שנות לימוד. מי שלא בילה את מלוא 12 שנות הלימוד הנדרשות בבית הספר יידרש לפתוח תיק אקסטרני וזאת בכדי להיבחן מחוץ לתקופת הלימודים. כמו כן, גם אם סיימתם את 12 שנות הלימוד שלכם אך לא ניגשתם במהלך התיכון לאחת מבחינות הבגרות,  גם אז בכדי להיבחן בבחינות הבגרות תאלצו להמיר את התיק לתיק אקסטרני. אם לא ניגשתם לבחינת הבגרות באזרחות, למידע נוסף על מבחני בגרות באזרחות היכנסו לאתר.

אז מה היה לנו בכתבה: