כל מה שמעניין במקום אחד

מה כדאי וורדפרס או וויקס? – פלטפורמות לבניית אתר

אחת מהשאלות הראשונות שתשאלו את עצמכם היא איזה פלטפורמה הכי עדיפה לבניית אתרים. כבר עכשיו עוד לפני שתקראו את המאמר הבא נספר לכם כי אין תשובה חד משמעית. יש כאלה שמעדיפים להשתמש בפלטפורמה אחת, אחרים מעדיפים להשתמש בפלטפורמה אחרת. מה שנכון לאחרים זה לא תמיד מה שיהיה נכון כאשר תסתכלו על העדפות השונות שלכם. אז איך תוכלו לבחור בין וורדפרס לבין וויקס? מוטב כי תכירו את הפלוסים ואת המינוסים של כל פלטפורמה. אחרי שתעשו את זה יהיה לכם קל לדעת איזה פלטפורמה תפורה עבורכם.

 

מערכת קוד פתוח או קוד סגור?

ההבדל הכי גדול בין וורדפרס לבין וויקס בא לידיי ביטוי בכך שאחת מהן מבוססת על קוד פתוח והשנייה על קוד סגור. בהתחלה יכול להיות שזה לא אומר לכם הרבה, אך מדובר על הבדל מהותי. מה תעשו במקרה שבו תרצו להחליף את וויקס עם פלטפורמה אחרת? האפשרות היחידה שניצבת לפניכם תהיה לבנות אתר חדש לגמרי. הסיבה לכך היא שוויקס זוהי מערכת שבנויה על קוד סגור, לא תוכלו להעביר את הקוד של האתר לפלטפורמות אחרות. בניית אתרי וורדפרס לעומת זאת היא פלטפורמה שמבוסס על קוד פתוח, כך שיש לכם חופש מוחלט.

 

היכן יותר קל לבצע שינויים באתר?

נציין כי שינויים באתר תוכלו לעשות בכל אחת מהפלטפורמות בצורה שאמורה להיות משביעת רצון. אך עדיין מכיוון שוויקס זוהי מערכת שבנויה על קוד סגור, לא קיימות בה אפשרויות רבות. האופציות שעומדות לרשותכם הן רבות, אך עדיין לא נותנות את מלוא החופשיות. בהשוואה לאופציה הזאת וורדפרס מעמידה לרשותכם את כל האופציות לבצע שינויים כל הזמן. בעוד אנו מדברים מתווספים עוד תוספים חדשים לחנות של וורדפרס העולמית. מה שאומר שתוכלו להשתמש בהם כאשר אתם מקימים את אתר חדש או משפצים את האתר הקודם.
פעולות התחזוקה לאתרי וורדפרס הם גם משהו שצריך לקחת בחשבון שרוצים לבנות אתר לעסק. וורדפרס היא מערכת המוציאה עדכונים אחת לכמה חודשים וחשוב לשמור על האתר מתוחזק גם בשוטף.

 

איפה הכי קל לבצע קידום אורגני?

זה שהקמתם אתר מעולה זה לא אומר כי הוא יספק את הסחורה באופן וודאי. יהיה עליכם לקדם את האתר במנועי החיפוש על מנת שהוא יממש את הפוטנציאל שטמון בו. גם כאן ניתן להגיד כי שתי הפלטפורמות נגישות בכל מה שנוגע לקידום אורגני. כל עוד תעבדו עם מקדם אתרים מנוסה תוכלו לראות תוצאות בכל אחת מהפלטפורמות. אך גם במקרה הזה לקידום אורגני לאתרי וורדפרס יש יתרון קטן מכיוון שהיא מאפשרת גמישות מקסימלית. תוכלו לעצב את האתר בצורה כזאת שהוא יהיה אידיאלי לקידום אורגני.

 

איזה פלטפורמה תעלה פחות?

המחיר לא אמור להיות הפרמטר העיקרי שיעסיק אתכם בעת בניית האתר החדש. יהיה עליכם לדעת כי האתר החדש עונה על כל הציפיות ועל כל הצרכים שיש לכם. אם תקבלו את מבוקשכם, אין סיבה שלא תהיו מרוצים, אפילו אם שילמתם ביוקר. בו בזמן אתר בוורדפרס אמור להיות זול יותר בהשוואה לאתר בוויקס. המון בוני אתרים בונים אתרים בוורדפרס מה שמביא איתו תחרות גדולה בין בוני האתרים השונים. השוואת מחירים בין בוני האתרים שניצבים מולכם תאפשר לכם להוציא את המקסימום. תוכלו לקבל מחיר מעולה, כזה שאולי אפילו לא דמיינתם אותו.

אז מה היה לנו בכתבה: