כל מה שמעניין במקום אחד

מוצרי טיפוח טבעיים – האם הם מומלצים?

בכל בית מרקחת או סניף של רשת פארם ניתן לקנות כיום גם מוצרי טיפוח שונים הנחשבים לטבעיים כמו: חמאת שיאה, מוצרי טיפוח על בסיס שמן זית ועוד..
מכיוון שהמודעות לנזקים להם עלולים לגורם מוצרי טיפוח אשר כוללים חומרים כימיים הולכת ועולה, יותר ויותר אנשים עוברים למוצרים הטבעיים – ובעיקר כאשר מדובר בטיפוח של עור הפנים.
כך שגם אם אתם מתלבטים אם לעבור לאותם המוצרים הטבעיים חשוב שתהיו מודעים לכל היתרונות והחסרונות וכמובן, גם לאפשרויות המוצעות לכם ובדיוק מהסיבה הזאת, הכנו עבורכם את המאמר הבא:

מוצרי טיפוח טבעיים – יתרונות וחסרונות

ראשית כל חשוב להבדיל בין מוצרי טיפוח טבעיים הנמכרים בבתי המרקחת וברשתות הפארם לבין מוצרי טיפוח ביתיים – שניתן להכין בבית ממוצרים טבעיים.
מעבר לכך, ההמלצה היא כמובן להבין בצורה מעמיקה מהם הרכיבים של כל אחד מהמוצרים בהם אנו בוחרים להשתמש – ולבדוק איך כל רכיב יכול להועיל לעור – וזאת על מנת להבין בצורה מעמיקה יותר אם אותם המוצרים אכן יכולים להיות מועילים.
כמובן, שכאשר זה נוגע למוצרי טיפוח שאנחנו מכינים בבית מירקות או פירות – השימוש לא טומן בחובו סיכונים והסיכון היחיד הוא בכך שהמוצר לא יהיה באמת יעיל – או לפחות לא יעמוד בציפיות שתלינו בו.

 

לקבל החלטות נכונות

חשוב שכל מי שמחפש מוצרי טיפוח טבעיים, יקפיד לבחור את המוצרים בתבונה – לבדוק מי המותג אשר עומד מאחוריו, לעבור על רשימת הרכיבים, לחפש חוות דעת והמלצות ובסופו של דבר, לאסוף את כל המידע אשר יאפשר בחירה נבונה.
כמובן, שבסופו של דבר הדרך הטובה ביותר להבין אם אכן מדובר במוצר מתאים ויעיל עוברת בהליך של ניסוי ותהייה – לאחר זמן מה שמשתמשים באותו המוצר, ניתן לבחון את ההשפעה ולראות אם הוא אכן סייע בהשגת תוצאות והשינויים ניכרים או שאין שינויים כאלו ואז אולי עדיף לבחור ולהשתמש במוצר טבעי אחר.

 

מתכונים למסכות פנים ביתיות

אם הגעתם למסקנה שמוצרי פנים טבעיים זה משהו שהייתם רוצים לנסות ואף להכין בעצמכם בבית, להלן מספר מתכונים למספר מסכות פנים, שתוכלו להכין ממוצרים שיש כמעט לכל אחד בבית:

מסכת הזנה לעור
המצרכים: דבש, קינמון וקורט אגוז מוסקט
הכנה: מערבבי את המצרכים עד לקבלה של משחה במרקם סמיך.
מורחים את המסכה על הפנים ולאחר כ-20 דקות שוטפים מהפנים.
מסיכה זאת נחשבת כבעל יכולות להזין את העור ולהרגיע אדמומיות וזאת הודות לרכיבים האנטי דלקתיים של האגוז מוסקט ולתועלות של שאר הרכיבים – למסכת אפקט דומה לזה של פילינג לעור.

מסכה לעור שמן/ אקנה
המצרכים: אבוקדו (בשל ורך), מיץ לימון טבעי, חלבון של ביצה
הכנה: מקלפים את האבוקדו ומועכים אותו ומערבבים עם החלבון ועם המיץ לימון. מורחים את המסיכה על הפנים. ממתינים כעשרים דקות ושוטפים מהפנים.
המסכה יעילה להפחתה של אדמומיות בעור ובכוחה לסייע באיזון של ייצור סבום.

מסכה לניקוי הפנים
המצרכים: חומץ תפוחים ו-2 כוסות מים
הכנה: מערבבים כף של חומץ תפוחים עם 2 כוסות מים ושוטפים את הפנים באמצעות הנוזל שהתקבל.
חומץ תפוחים הינו בעל תכונות אנטי בקטריאליות ונכון יעיל לשטיפת הפנים ולהצערה שלה עור.

כמובן, שרשימת המתכונים למסכות פנים טבעיות עוד ארוכה – והמשותף לרובן, זאת העובדה שהן מבוססות על מספר מצומצם של רכיבים שיש לכל אחד בבית. מעבר לכך, הכנת המסכות כרוכה לרוב בפעולות פשוטות ומהירות אשר כל מה שהן מצריכות זה ערבוב של החומרים ומריחת המסכה על הפנים – יש להשתמש במסכות כשהן טריות.

אז מה היה לנו בכתבה: