כל מה שמעניין במקום אחד

מחלת הסוכרת – הסוגים השונים והזכויות לחולים בה

סוכרת היא מחלה כרונית שבה נפגעת יכולת הגוף להפיק ולהשתמש באופן נכון בהוראות האינסולין. סוכרת מתחלקת לשני סוגים עיקריים: סוכרת מסוג 1 היא סוג של סוכרת שבה היכולת של תאי הלבלב​ המפרישים אינסולין נפגעת. כתוצאה מכך הסוכר אינו יכול להיכנס אל תאי הגוף, והוא מצטבר בדם. סוכרת מסוג 2 נחשבת לשכיחה יותר נובעת מאורח חיים הכולל השמנה, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית. 

 

תסמיני המחלה 

  • סוכרת מסוג 1  שהייתה ידועה בעבר סוכרת נעורים נחשבת פחות שכיחה כיום אך יכולה להתפרץ בכל גיל. הסובלים מסוג זה נדרשים לצרוך באופן קבוע כמות מסוימת של אינסולין – באמצעות הזרקות חוזרות, משאבות אינסולין או מכשירים נוספים. חלק מהתסמינים המוכרים הם: תחושת צמא מוגברת, מתן שתן בכמות גדולה, הרטבות לילה אצל ילדים, תחושת רעב באופן מוגבר ועוד.

 

  • סוכרת מסוג 2 היא סוג שונה של סוכרת בה תאים בגוף לא מגיבים כהלכה לאינסולין או כמות האינסולין אינה מספיקה. בסופו של תהליך ארוך, הגוף יכול להפסיק לייצר אינסולין בכמות מספיקה. הטיפול בסוכרת טיפוס 2 כולל שינויים בסגנון החיים כמו תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה. כל הפעולות האלה מתבצעות כדי להשיג שליטה ברמות הסוכר בדם. תסמינים לזיהוי כוללים רמות סוכר גבוהות בדם, צמא חריף, חולשה, עייפות, וקרעים עקצוצים שמתקשים 

 

זכויות של חולי סוכרת

חולי סוכרת זכאים לזכויות שונות שניתן לחלק אותן לפי קטגוריות:

בקופת חולים, הם יכולים להנות מייעוץ דיאטנית, ציוד רפואי ובדיקות סוכר. בנוסף, גישה למרפאות מיוחדות וביטוחים משלימים. 

בתחום השירות הצבאי או הלאומי חולי סוכרת בשל מצבם מקבלים פטור משירות צבאי. 

בתחום החינוך, חולי סוכרת יכולים לקבל הקלות בפסיכומטרי, סיוע להזרקת אינסולין ע"י צוות החינוך ועוד. תמיכה גם זמינה בביטוח הלאומי וכוללת הגשת תביעה לקבלת זכויות והטבות נוספות.

 

סוגי תביעות בביטוח לאומי לחולי סוכרת

חולי סוכרת יכולים להגיש תביעה לביטוח לאומי על מנת לממש זכויותיהם. זכויות אלו כוללות קצבות כמו נכות, גמלות לילדים נכים, גמלות סיעוד, קצבאות ניידות, והבטחת הכנסה. עו"ד ביטוח לאומי יכול לסייע בתהליך הגשה ואופן המימוש. בנוסף, חולי סוכרת שקיבלו אישור לתביעתם מקבלים הטבות נוספות כמו הנחה בארנונה, פטור ממס הכנסה, והטבות ממגוון גופים כמו משרד המשפטים, משרד האוצר, קופות גמל, משרד הדתות.

 

פטור ממס הכנסה לחולי סכרת

חולי סוכרת יכולים לבקש פטור ממס הכנסה דרך ביטוח לאומי. התהליך כולל איסוף חומרים רפואיים כגון אישורים רפואיים, מסמכים רפואיים, וסיכומים. יש גם להגיש טופס תביעה למס הכנסה, ולהתייצב לועדה רפואית בביטוח לאומי. עם האישור, חולה סוכרת זכאי לקבל אחוזי נכות, קצבה, והטבות מגופים שונים, כשהגובה משתנה לפי המקרה האישי.

לסיכום, אנשים הסובלים ממחלת הסוכרת צריכים להתמודד באופן יומיומי עם ההשלכות הרפואיות המשפיעות על אורח החיים שלהם. לכן קיימות זכויות שונות שיכולות להקל ולסייע עבור הצרכים השונים הקיימים. במידה ואתם חולי סוכרת הכירו את זכויותיכהם ותממשו אותם, בריאות איתנה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך לשמור על חדר ילדים מסודר תמיד?

חדר מסודר אינו רק נעים לעין, אלא מדובר על שגרה שמעניקה תחושת ארגון ואחריות עבור הילדים. כל הורה יודע ששמירה על חדר ילדים מסודר ונקי הוא הישג כמעט בלתי אפשרי, כי לעיתים נראה שלצעצועים, ספרים ובגדים יש חיים משלהם כשהם מפוזרים כל הזמן בכל רחבי החדר.

קרא עוד »